beatje schreef:Hier ligt Travetin,een soort poreuze marmer.Het is een ivoorkleurige gevlamde tegel.Hij overleeft nu 20 jaar een bende honden ,katten en kinderen en heel veel vuil.
Eerlijk gezegd heb ik nu wel zoiets van ik zou wel eens een donkere vloer willen.
Maar eigenlijk is het een ideale vloer ,vuil zie je er bijna niet op en in combinatie met de vloerverwarming zo droog als hij gedweild is.
Vraagje; in ons volgende huis wil ik graag wat anders dan een houten vloer omdat deze zo erg beschadigd door het krassen van de nagels. Is Travetin wat gemakkelijk schoon te houden? Omdat de toplaag open lijkt door het poreuze karakter vroeg ik me dit af.
Wij hebben nu dus een houten vloer. Gerookt eiken, geolied. Omdat de structuur dus open is wordt de vloer snel vies. De vloer is na 1x dweilen dan ook niet volledig schoon. Ook is de vloer na 4 jaar wonen met hond behoorlijk bekrast door de nagels van de hond. Hoewel ik de sfeer van een houten vloer geweldig vind, komt er in ons volgende huis geen houten vloer meer in zolang wij honden hebben.