Allergie en honden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ilayda

Allergie en honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 20:04

Ik hoop dat het hier goed staat.

Ik loop al een tijdje met de gedachte om een hond te nemen, alleen 1 probleem mijn dochter is allergische.
Nou heb ik me veel ingelezen over rassen die niet veel verharen en weinig huid schilfers hebben.

Ik kwam uit op een Maltezer, omdat de karakter eigenschappen ook het best passen bij ons.
Alleen is het niet 100% zeker dat ze geen last krijgt. En ik wil geen hond kopen om hem vervolgens weer te verkopen.
Voor de rest ken ik ook niet echt veel mensen met en hond en mijn dochter heeft de eene dag meer last vam haar allergie als de andere dag.

Wie heeft hier ervaring mee? Of kent iemand die ook allergische is?

ilayda

Re: Allergie en honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 22:26

Niemand ?

NaomixAline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:29

Mijn vader heeft erg veel last van allergie voor honden en dieren in het algemeen. Wij hebben nu een Newfoundlander, hiermee helemaal geen problemen, ook andere mensen met allergieën die bij ons komen hebben er niet tot nauwelijks last van.
Het enige is, ze zijn wat groot en slijmen wat meer dan de gemiddelde hond... :+

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:30

ik weet van een labradoodle (? :') ) dat ze geschikt zijn voor allergische mensen. Een bichon frise is ook nog een optie. Deze hondjes verharen niet, verliezen alleen pluisjes, zo af en toe.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:34

Ik dacht ook gelijk aan een labradoodle. Vriendin van mij is ook super allergisch maar die hebben er een en dat gaat goed.

Ik zelf ben ook allergisch maar we hebben twee friese stabij's. Maar die raad ik niet aan verharen nogal veel

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:35

Waarom adviseert iedereen een Labradoodle? Is dat hip of zo? Een Poedel en andere rassen die niet verharen zijn net zo allergievriendelijk, en qua prijskaartje een stuk vriendelijker voor de portemonnee....

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 22:38

Heb wel al wat rassen opgezocht en zag ook die poedel kruisingen maar vind ze te groot.

Maar ik lees ook soms verhalen dat mensen toch allergische worden.
Daar ben ik heel bang voor.

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:39

Mijn schoonouders en vriend hebben een Labradoodle en dat is echt ideaal. Schoonzus en schoonmoeder zijn extreem allergisch maar bij de Labradoodle niks. Ook niet bij de pup's of met het trimmen, geen enkele reactie. Het ruikt ook niet naar hond in huis en allergische mensen die langskomen merken ook niks. En qua karakter is ze ook echt helemaal leuk. Enorm leergierig en een echte vrijdoos!

Bij poedels hebben schoon- moeder en zus wel reactie. Het gaat ook niet alleen om de haren die ze verliezen, maar ook om de huidschilfers.

Verder weet ik er niet veel van, maar ik hoop dat je hier iets aan hebt!
Laatst bijgewerkt door Solmyrkvi op 02-11-14 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 22:40

NaomixAline schreef:
Mijn vader heeft erg veel last van allergie voor honden en dieren in het algemeen. Wij hebben nu een Newfoundlander, hiermee helemaal geen problemen, ook andere mensen met allergieën die bij ons komen hebben er niet tot nauwelijks last van.
Het enige is, ze zijn wat groot en slijmen wat meer dan de gemiddelde hond... :+

Hahaha dat slijmen vind ik geen probleem maar sowwww hey zo een hond past niet eens in mijn huis :)

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:41

Het hangt er ook vanaf of je dochter allergisch is voor hondenvacht of voor de huidschilfers. Als je dochter allergisch is voor vacht dan wil de vacht van de labradoodle of vergelijkbaar soort ras weleens helpen.

Is je dochter allergisch voor de huidschilfers dan kan geen enkele hond.

Ik zou toch eerst gewoon eens een hond proberen/lenen en kijken hoe dat gaat.
Laatst bijgewerkt door Yipee op 02-11-14 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:41

ilayda schreef:
Heb wel al wat rassen opgezocht en zag ook die poedel kruisingen maar vind ze te groot.

Wat is de reden dat je voor een kruising gaat? Poedels (de echte, pure, niet gekruiste versie) heb je in DRIE maten.

TOY, STANDAARD en KONINGSPOEDELS.

Kies voor een van deze versies Poedels en je hebt vast wel een maat die aan je eisen voldoet.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 22:42

MayDayParade schreef:
Mijn schoonouders en vriend hebben een Labradoodle en dat is echt ideaal. Schoonzus en schoonmoeder zijn extreem allergisch maar bij de Labradoodle niks. Ook niet bij de pup's of met het trimmen, geen enkele reactie. En qua karakter is ze ook echt helemaal leuk. Enorm leergierig en een echte vrijdoos!

Bij poedels hebben schoon- moeder en zus wel reactie. Het gaat ook niet alleen om de haren die ze verliezen, maar ook om de huidschilfers.

Vind alleen een labradoodle niet zo leuk wil het liefst een kleintje. En de meeste mensen horen ook weer niet allergische te worden van een poedel maar zo zie je maar dat daar ook uitzonderingen in zijn. Daarom wou ik wat meer info, niet dat ik straks met een hond zit die na 1 week weer weg moet

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:44

ilayda schreef:
MayDayParade schreef:
Mijn schoonouders en vriend hebben een Labradoodle en dat is echt ideaal. Schoonzus en schoonmoeder zijn extreem allergisch maar bij de Labradoodle niks. Ook niet bij de pup's of met het trimmen, geen enkele reactie. En qua karakter is ze ook echt helemaal leuk. Enorm leergierig en een echte vrijdoos!

Vind alleen een labradoodle niet zo leuk wil het liefst een kleintje. En de meeste mensen horen ook weer niet allergische te worden van een poedel maar zo zie je maar dat daar ook uitzonderingen in zijn. Daarom wou ik wat meer info, niet dat ik straks met een hond zit die na 1 week weer weg moet

Kan je niet ergens een hond die je leuk lijkt op proef krijgen? voor twee weken ofzo, dan weet je wel of er een reactie ontstaat of niet.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:45

Als je echt allergisch bent voor poedels, is een bezoek aan een fokker van Toypoedels met alle gezinsleden die allergisch zijn meestal voldoende om aan te geven of je er last van gaat krijgen of niet....

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 22:45

Cassidy schreef:
ilayda schreef:

Wat is de reden dat je voor een kruising gaat? Poedels (de echte, pure, niet gekruiste versie) heb je in DRIE maten.

TOY, STANDAARD en KONINGSPOEDELS.

Kies voor een van deze versies Poedels en je hebt vast wel een maat die aan je eisen voldoet.

Ik wil het liefst geen kruising, gewoon een Maltezertje. Ben niet zo een poedel mens.
maar zoals de gene boven mij die kent ook weer mensen die wel allergische werden van een poedel vandaar dat ik wat meer verhalen en ervaringen wil horen

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 22:47

Yipee schreef:
Het hangt er ook vanaf of je dochter allergisch is voor hondenvacht of voor de huidschilfers. Als je dochter allergisch is voor vacht dan wil de vacht van de labradoodle of vergelijkbaar soort ras weleens helpen.

Had gelezen dat Maltezers die huidschilfers niet zo erg hadden, weet het niet precies meer zal het even opzoeken.

ik kan jammer genoeg niemand met een hond (een hond die niet verhaart) dus dat is heel jammer

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:48

Persoonlijk ben ik geen fan van de labradoodle. Je kan ook kijken naar een dwerg of middenslagpoedel. Dit zijn erg fijne honden over het algemeen en goed met kinderen. En anders misschien een spaanse waterhond? :)

Cassidy

Bij mijn weten valt een Malteser niet onder de rassen van allergievriendelijke honden.

De poedel en labradoodle wel.

Dus wil je voor een ras gaan die goed past bij je allergie, dan ga voor een van de rassen die aansluit bij het feit dat ze geschikt zijn bij een allergie. En ga niet eigenwijs je eigen weg volgen want dan kan ik je op een briefje geven dat je een hond idd na twee weken terug kunt brengen.

Yipee

Als je een anti allergie vacht zoekt, heb je helaas niet zoveel keus. Ik zou sowieso eerst echt een proefhond nemen alvorens eentje aan te schaffen.

Poedeltjes zijn trouwens wel hele leuke vriendelijke en slimme hondjes! :)

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 22:49

[/quote]

Kan je niet ergens een hond die je leuk lijkt op proef krijgen? voor twee weken ofzo, dan weet je wel of er een reactie ontstaat of niet.[/quote]

Als dat zou kunnen zou dat super zijn. Maar heb zelfs al zitten googlen op hond te huur maar dat was geen succes (zou dat zelf ook niet doen als ik een hond zou hebben)

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:51

ilayda schreef:
Yipee schreef:

Had gelezen dat Maltezers die huidschilfers niet zo erg hadden, weet het niet precies meer zal het even opzoeken.

ik kan jammer genoeg niemand met een hond (een hond die niet verhaart) dus dat is heel jammer

Dat is bullsh*t. Elke hond heeft huidschilfers en er zijn geen honden die een andere huidvervangings cyclus hebben. Maltezers hebben ook geen zogenaamde hypoallergene vacht. (Geen enkel ras gaat je die garantie bieden trouwens)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:52

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:52

Ilayda, is het geen idee om gewoon bij verschillende fokkers langs te gaan met je dochter en te kijken welke honden ze geen last van heeft? :)

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:53

Neem anders eens contact op met een fokker of je een paar keer langs mag komen. Kan je kijken of er een allergische reactie getriggered wordt bij je dochter. Verder zou je nog eens bij een arts ten rade kunnen gaan of ze kunnen testen waar je dochter exact allergisch voor is en of er wat aan te doen is.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 22:54

Cassidy schreef:
Bij mijn weten valt een Malteser niet onder de rassen van allergievriendelijke honden.

De poedel en labradoodle wel.

Dus wil je voor een ras gaan die goed past bij je allergie, dan ga voor een van de rassen die aansluit bij het feit dat ze geschikt zijn bij een allergie. En ga niet eigenwijs je eigen weg volgen want dan kan ik je op een briefje geven dat je een hond idd na twee weken terug kunt brengen.

Heb op best veel sites gekeken en op elke site staat de Maltezer er tussen.