Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
tessa_brian schreef:Ik zit met een vreselijk dilemma.. Mijn lieve kat Karel is zichzelf niet. Hij is 16 nu en het ging tot een paar dagen geleden goed met hem. Tuurlijk.. Hij werd ouder, sliep meer, maar verder niks aan de hand.
Sinds een paar dagen gaat het slechter. Hij komt niet meer buiten, eet zijn brokjes niet meer allemaal op, komt niet meer schooien als
Ik een zak chips open doe, is minder alert, loopt een beetje verdwaasd rond, wast zichzelf niet meer, en weegt nog maar 2,5 kilo..
Ik kan naar de dierenarts, kijken wat er aan de hand is maar diep van binnen weet ik dat hij waarschijnlijk niet meer op te lappen is..
Hij vertoond nu geen tekenen van pijn en hij komt nog graag op schoot.
Ergens denk ik van: het is genoeg zo.. Hij heeft
Een prachtig leven gehad en leven moet geen lijden worden. Maar van de andere kant vind ik hem nog te goed om te laten gaan. Dit is zo vreselijk moeilijk.. Wanneer is het genoeg?
tessa_brian schreef:Bedankt.
Heb mijn vriend ook om zijn mening gevraagd maar die weet het ook niet zo goed..
Ik bel morgen mijn eigen dierenarts voor advies en als ze hem willen zien mogen ze thuis komen. Hij heeft een hekel aan zijn reismandje dus die stress wil ik hem nu niet aan doen.
geerke schreef:tessa_brian schreef:Bedankt.
Heb mijn vriend ook om zijn mening gevraagd maar die weet het ook niet zo goed..
Ik bel morgen mijn eigen dierenarts voor advies en als ze hem willen zien mogen ze thuis komen. Hij heeft een hekel aan zijn reismandje dus die stress wil ik hem nu niet aan doen.
hou er wel rekening mee dat een dierenarts een dier graag oplapt.Daar is hij namelijk dierenarts voor geworden.Mocht het iets simpels zijn dan kan oplappen natuurlijk,maar 16 is een aardige leeftijd.Vaak zijn de nieren dan niet meer optimaal functionerend.Zo klinkt het in iedergeval.
Sterkte!
Knakker schreef:het is genoeg als je kat niet meer happy is, je mag hem niet in leven houden omdat je zelf niet zonder kunt, geef hem dan de rust die hij verdient heeft.
Ik weet het, het klinkt hard en het is ook makkelijker gezegd dan gedaan...
Dus beoordeel heel eerlijk of hij nog goed in zijn vel zit en of hij de kat kan zijn die hij altijd heeft willen zijn...
Sterkte!
Knakker schreef:het is genoeg als je kat niet meer happy is, je mag hem niet in leven houden omdat je zelf niet zonder kunt, geef hem dan de rust die hij verdient heeft.
Ik weet het, het klinkt hard en het is ook makkelijker gezegd dan gedaan...
Dus beoordeel heel eerlijk of hij nog goed in zijn vel zit en of hij de kat kan zijn die hij altijd heeft willen zijn...
Sterkte!
Judith_ schreef:Mijn ervaring is trouwens helemaal niet dat een dierenarts perse nog voor oplappen kiest. Bel de dierenarts, leg je probleem voor en vraag of ze tijdens het consult eerlijk willen zijn. Dierenartsen gaan echt niet koste van het kost dieren op lappen als dat eigenlijk niet meer te redden valt. Ze denken heus niet alleen aan hun eigen beurs.
. Maar denk wel dat mijn dierenarts gewoon eerlijk is. Morgen bellen en kijken wat ze er van zegt.
.