Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
anneliesdj schreef:Dat ligt er nog wel aan hoe je dat doet, ik denk dat iedereen wel snapt dat niet blaffend en bijtend aan de staart van een andere hond moet hangen.
Maar leg uit
TurdusMerula schreef:Citaat:en kan hij tegelijk zijn drijfinstinct op je paard oefenen.
Dit lijken mij nu net echt handige tips, op wat voor een manier bedoeld dan ook...
Mjetterd schreef:anneliesdj schreef:Dat ligt er nog wel aan hoe je dat doet, ik denk dat iedereen wel snapt dat niet blaffend en bijtend aan de staart van een andere hond moet hangen.
Maar leg uit
Dan ga je als mens de rangorde onder de honden bepalen, dat zou ik zeker niet doen.

Kuggur schreef:anneliesdj schreef:Dat ligt er nog wel aan hoe je dat doet, ik denk dat iedereen wel snapt dat niet blaffend en bijtend aan de staart van een andere hond moet hangen.
Maar leg uit
Nee, dat ligt er niet aan "hoe je het doet".
Bordercollies drijven niet "blaffend en bijtend". Je reactie geeft aan hoe weinig verstand je hiervan hebt (en geef er dan geen adviezen over).
Bordercollies (de meeste althans) drijven met behulp van "eye" een intense blik die ervoor zorgt dat vee zich van ze af beweegt. En wat betekent een intense starende blik tussen twee honden? Juist. Bordercollies die hun drijfinstinct op andere honden focussen raken dan ook vaak in ernstige gevechten verwikkeld vanwege de aggressieve indruk die ze daarmee op die honden maken.
NB. Bedankt Turdus, die over het drijfinstinct op je paard oefenen had ik even overheen gelezen, zo mogelijk nóg dommer.
Moeten we die óók uitleggen Annelies?

, laten we niet toe. Kuggur schreef:anneliesdj schreef:Dat ligt er nog wel aan hoe je dat doet, ik denk dat iedereen wel snapt dat niet blaffend en bijtend aan de staart van een andere hond moet hangen.
Maar leg uit
Nee, dat ligt er niet aan "hoe je het doet".
Bordercollies drijven niet "blaffend en bijtend". Je reactie geeft aan hoe weinig verstand je hiervan hebt (en geef er dan geen adviezen over).
Bordercollies (de meeste althans) drijven met behulp van "eye" een intense blik die ervoor zorgt dat vee zich van ze af beweegt. En wat betekent een intense starende blik tussen twee honden? Juist. Bordercollies die hun drijfinstinct op andere honden focussen raken dan ook vaak in ernstige gevechten verwikkeld vanwege de aggressieve indruk die ze daarmee op die honden maken.
NB. Bedankt Turdus, die over het drijfinstinct op je paard oefenen had ik even overheen gelezen, zo mogelijk nóg dommer.
Moeten we die óók uitleggen Annelies?
anneliesdj schreef:Want je paard volgen heeft niets te maken met zijn drijfinstinct?
Het zou toch wel handig zijn als jullie het in zijn verband lezen ipv alleen eruit te pikken wat je niet aanstaat.
.