Komen lieveheersbeestjes in groepen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Emita

Komen lieveheersbeestjes in groepen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-14 18:09

Ik wilde net mijn gordijn wat dichter doen omdat het zonlicht wat te fel werd in huis :+ en toen zag ik een lieveheersbeestje. Ik heb hem "gevangen" en naar buiten gezet. Twee tellen later zag ik er nog een. En daarna nog een. En nog een en nog een. Er zaten in totaal 7 lieveheersbeestjes in dezelfde hoek van mijn kamer! Mijn raam staat hier bijna nooit open, alleen dat "tochtgat" boven he raam maar daar passen ze nooit doorheen. Ik vraag me dus echt af hoe het kan dat er zoveel van deze beestjes in mijn kamer zaten. Komen ze als zwerm binnenvallen of hebben ze zich gewoon razendsnel voortgeplant? :+ ik heb ze overigens allemaal gevangen en buiten laten uitvliegen, de wijde wereld in :-)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 19:09

Aahhh een nestje!!! <3 <3 :+:

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 19:14

Suzanne F. schreef:
Aahhh een nestje!!! <3 <3 :+:

Dat dus, vind ze altijd zo leuk, maar geef toe dat als ik er 20 buiten moet zetten ik ze ook wel weer zat ben.

Gydja

Re: Komen lieveheersbeestjes in groepen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 19:16

Wel schattig :3 zo lang ik ze maar niet op hoef te pakken... om een of andere reden bijten ze me altijd of als ze weg willen vliegen doen ze me pijn met hun vleugeltjes -_-

Geen idee of ze in groepen komen. Maar het kan best zijn dat er een vrouwtje is wezen overwinteren en baby lieveheersbeestjes heeft gekregen.

Zomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 19:21

Gydja schreef:
Wel schattig :3 zo lang ik ze maar niet op hoef te pakken... om een of andere reden bijten ze me altijd of als ze weg willen vliegen doen ze me pijn met hun vleugeltjes -_-

Geen idee of ze in groepen komen. Maar het kan best zijn dat er een vrouwtje is wezen overwinteren en baby lieveheersbeestjes heeft gekregen.

Kunnen ze bijten? :+

Ik denk ook dat je een nestje had idd :)

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 19:26

Lieveheersbeestjes zoeken in oktober een plek om te overwinteren (een bepaalde soort) en in maart/april vliegen ze weer uit. Ik heb ze bij mijn vorige huis ook jaren lang gehad, het werden er gelukkig per jaar steeds minder maar het eerste jaar had ik er denk ik over de 100 op een gegeven moment in mijn andere slaapkamer zitten, dan zijn ze toch iets minder leuk.

Toby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 19:28

Oh jaaa, zéker in groepen!
Zo begon het bij mij ook een paar jaar geleden. Paar dagen later zaten er minimaal 100...! -O-

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 19:50

arinazazoe11 schreef:
Gydja schreef:

Geen idee maar hoe kunnen ze me anders pijn doen? :') Als ik zeg dat ze me met hun vleugeltjes knepen krijg ik het commentaar dat ze dat niet kunnen en als ik zeg dat ze bijten zeggen ze dat het aan hun vleugeltjes ligt :Y) Daar schieten we dus niets mee op. Dus als ik nou beide zeg is er vast een van de twee goed XD In elk geval ze doen me vaak pijn wat ik niet zo lief vind.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-14 20:07

Toby schreef:
Oh jaaa, zéker in groepen!
Zo begon het bij mij ook een paar jaar geleden. Paar dagen later zaten er minimaal 100...! -O-

Ohh no, dat is wel echt teveel van het goede -O-

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 20:08

Ik kom meestal in mn eentje!:+

Maar gekheid volgens mij zijn het wel dieren die vaak bij elkaar zijn. op vakantie hadden wij ook plekken waat ze in grote getalen zaten!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 20:10

Hier vanmiddag ook, zag een lieveheersbeestje in de stal en toen ik binnenkwam had ik er 8 over me t-shirt lopen.
Op het raam liep ook al een hele colonne.

Zomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 20:13

*gaat googelen*
Gydja schreef:
arinazazoe11 schreef:

Geen idee maar hoe kunnen ze me anders pijn doen? :') Als ik zeg dat ze me met hun vleugeltjes knepen krijg ik het commentaar dat ze dat niet kunnen en als ik zeg dat ze bijten zeggen ze dat het aan hun vleugeltjes ligt :Y) Daar schieten we dus niets mee op. Dus als ik nou beide zeg is er vast een van de twee goed XD In elk geval ze doen me vaak pijn wat ik niet zo lief vind. [/quote]

Word je ook niet veel wijzer uit :+ . Lieveheersbeestjes kunnen wel bijten, maar de 1 zegt dat ze nooit door je huid heenkomen maar de ander zegt van wel..
We houden het erop dat jij erg gevoellig bent :D

Beetje offtopic sorry..
sorry voor de mislukte quote

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 20:29

ik heb 1 keer echt iets bizars gezien ik denk wel 1000 of meer lieveheerstbeestjes bij elkaar
t was op een grote ijzeren trap en die was gewoon van boven naar beneden bezaaid met lieveheersbeestjes.

zal eens kijken of ik die foto nog ergens terug kan vinden

Afbeelding

Afbeelding
bij deze gevonden maar echt die trap was 4 verdiepingen hoog en ze zaten echt overal op een gegeven moment zat je gewoon zelf ook helemaal onder

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 20:43

dat zijn overwinterende lieveheersbeestjes..

heb ik ook sinds een paar jaar..

meerdere groepjes.. ze vliegen na warme plekken of waar de zonof het licht weerkaats geloof ik en kruipen dan na binnen en bij elkaar.. ik had een de ene hoek 25 ofzo zitten en op de andere slaapkamer wel meer.

je kan ze met de stofzuiger vangen. laten zitten en dan heb je in het voorjaar rondvliegende lieveheersbeestjes .. doe ik dus niet weer..

edit: http://stippen.nl/artikelen.php?art=HAXPLG

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 21:12

Ik krijg toch echt wel de kriebels van lieveheersbeestjes als ik die foto's zie en dat het er wel 100 zijn. Maarja, je kunt beter lieveheerbeestjes hebben dan iets waarvoor je bang bent ofzo, spinnen bijvoorbeeld. Honderden spinnen brrr

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 21:53

nou vind lieveheersbeestjes zelf in zulke grote getalen gewoon schattig....
t zouden maar spinnen zijn brrrrr veel te eng dan is t net zo een soort van horror story

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 22:04

Ik heb in Amerika gewoond en daar was een ware plaag van die beesten. Het was voor de mobieltjestijd dus ik heb er geen foto's van maar ik kon gewoon met de stofzuiger witte strepen trekken omdat er duizenden op t plafond zaten.... brrrr vind het echt vreselijke stinkinsecten

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 22:27

Stinken ze ook al? :') haha

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 08:57

Sommige soorten lieveheersbeestjes kunnen bijten.
Ik ben ook weleens gebeten, best hard en gemeen hoor.
Maar ze bijten niet allemaal. De meesten zijn gewoon lief, lieve beestjes. :j

pronkje_vdp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 09:03

Wij hebben rond deze tijd vaak een lieveheersbeestjes plaag... Dan zijn ze niet meer zo lief.

Dan zitten er gewoon duizenden en als je dan je raam open laat staan zitten ze allemaal binnen.

Heb er nog nooit een foto van gemaakt, maar heb er echt trauma's aan overgehouden :+

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 09:07

Hier proberen ze ook weer binnen te glippen :D
Al jaren vormen ze vanaf oktober mijn vaste slaapkamergenoten ... ze troepen samen in een hoekje tot de winter voorbij is....zou ik ook wel willen :+ :+

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 09:07

Hier ook een heel balkon vol. Vind het wel schattig :D, door mn hordeur blijven ze ook buiten

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 09:09

Hele groepen..... Ik woon in een appartementencomplex waar het inderdaad lekker warm is in het zonnetje en een heleboel bomen met luizen om van te eten.

Ik vond ze altijd heel lief, maar na afgelopen zomer toch iets minder. Een paar is leuk, maar bij thuiskomst er achter komen dat er zich een stuk of 100 mijn woonkamer hebben gekraakt door zich toegang te verschaffen via het openstaande raam....

Bijten deden ze trouwens niet, maar lieveheersbeestjespoep is erg vasthoudend :+

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 09:10

Hier overwinteren ze ook heb wel eend 100 in een vensterhoek gehad en ja ze kunnen bijten en stinken :+

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 09:18

Nouw ik vind ze alles behalve schattig brr alles wat vliegt en kruipt hoef ik níet in huis