ik zit met mn handen in t haar, wat kan ik doen? Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
ik zit met mn handen in t haar, wat kan ik doen? Froukje1993 schreef:Na je topic over het aldi voer.. Wat geef je nu dan??
Heb je haar er wel rustog aan laten wennen, dus eerst kleine beetjes gemengd met het oude?
Zijn de brokken groter of kleiner, kauwt ze wel of schrokt ze alles heel snel naar binnen?
HannahFrouk schreef:Het klinkt eigenlijk alsof het eten niet goed van de maag naar de darm kan. Dit komt voor zover ik weet weleens voor bij mensen (ik ken iemand die dat als babietje had en er aan geopereerd is, de symptomen zijn dan dat het eten niet wil passeren en dus 'terug komt'). Omdat het eten niet verteerd is, zou je dan - denk ik - het eerst kijken naar de maag.
Als ik je DA was, zou ik er dus even een kijkslangetje in stoppen en bij de kleine even kijken naar de sluitspier van de maag (pyloris), om te zien of die wel 'open' is.
Vivian__ schreef:Froukje1993 schreef:Maar, waar heb je de aldi brokken door vervangen in eerste instantie, welk merk?
Voer van de eigenaar, ik heb haar net 1,5 wkn.
Maargoed, dat is het punt niet. Wat kan ik nu doen? Na 2 dgn rijst... Zou het toch ietsje beter moeten gaan...
annepaardoes schreef:Vreet ze wel eens andere dingen of sloopt ze? Tijd terug verhaal gehoord over een hond in de praktijk die ook elke ochtend spuugde en bleek, na verder onderzoek, een tennisbal te hebben opgegeten. Wanneer ze na het weekend nog steeds braakt is het niet onverstandig om verder onderzoek bij de dierenarts te starten. Mocht ze in het weekend slecht te pas worden, dan direct naar een dierenarts.
gelukkig maar. xGoldenHero schreef:Hmm apart zeg. Pup brok geven eventueel iets warm/lauw water erover en geweekt geven in meerdere porties per dag 4 a 5.
Hoeveel geef je per keer?