Zoals de titel al zegt, mijn kip is ziek.
Het gaat hier om kip bep, bep is gered uit de legindustrie via redeenlegkip.nl
Samen met haar kippen vriendin leeft ze bij ons in de tuin.
Vanaf het begin is bep al een rare vogel geweest, ze zat vaak bol was minder actief en minder kip dan haar vriendin.
Dit hebben we vanaf het begin een beetje afgewimpeld omdat bep nog maar 3veren had en tot bloedens toe open was gepikt.
Na 6weken had bep een lekker verenpak en ging het super met haar.
Maar sinds een paar weken gaat het weer niet lekker met haar, ze zit bol, scharrelt niet meer( wat toch wel een ocd tik was bij haar haha)
Ik ben een maand geleden met haar naar de dierenarts geweest,die kon niets vinden en verklaarde haar gezond( ook na een mestmonster)
Maar toch zat het mij niet lekker.
Toegegeven, ik ben een kippenleek en weet er ook niet alles van, dus ik vertrouwde de dierenarts dat er niets aan de hand was.
Sinds een week zit bep nog vaker in elkaar gedoken en komt zelfs voor een lekker wormpje niet uit haar 'roes'
Haar ontlasting is mosterd kleurig en slijmerig.
Na flink googlen kwam is zelf bij coocidiose uit, en morgen heb ik een dierenarts afspraak met haar.
Nu vraag ik mij af wat ik het beste kan doen tot morgen, haar apart zetten, buiten houd of juist binnen?
Bep zit dus met een anderen kip in het hok, de meiden zijn echt vriendinnen en bep word niet (meer) gepikt.
(Haar dieet bestaat trouwens uit: legkorrel, multimix kip, steentjes en bevomix, met zo nu en dan de restjes van ons avond eten
)Ik hoop dat jullie wat tips hebben voor nu!
Echt rotbeesten.