Vers vlees hond, welke?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maaaarije

Vers vlees hond, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 22:17

Omdat mijn hond erg zinnig is in het eten van brokken
wil ik overstappen op vers vlees.

Wie wil hier zijn ervaringen over delen?
Welk merk,
en waarom wel of niet?

Yellomofoon

Re: Vers vlees hond, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:25

Ik voer mijn puppy (6 maanden) ook voornamelijk KVV. Soms krijgt zij brokken van Wolfsblut.
Voornamelijk kreeg zij Darf EKO. Is biologisch vlees, aan een goede prijs en handig verpakt. Nu vermoed ik dat zij allergisch is op kip of rund (jeuk), en zijn we gestart met kiezebrink paard, dit wordt aangeraden bij een eliminatiedieet.
Verder kreeg zij ook regelmatig pens en vleesmixen van tammenga en vis van Alaska. Ook heeft zij al dinapet barf en farmfood pens/hart gekregen. Alle merken/smaken at ze graag!

Volgens mij krijgt de meerderheid Naturis of Smuldier, dat laatste vind ik persoonlijk niks, maar het is goedkoop en daarom zo geliefd veronderstel ik.
Waar ik probeer op te letten bij het zoeken naar een passende KVV is dat er genoeg percentage bot inzit (voor goede vaste stoelgang) en dat de calcium een natuurlijke bron is en niet wordt toegevoegd.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:26

Is hij alergisch of verder nergens last van, welke brokken eet hij nu?

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:29

Wij voeren carnibest of tinlo barfmenu.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 22:39

zanakuzies schreef:
Is hij alergisch of verder nergens last van, welke brokken eet hij nu?

Hij is niet allergisch,
eet gewoon niet graag brokken denk ik.. al het andere dat op zijn pad komt is zomaar op haha.
Toen hij bij ons kwam at hij het voer van de lidl.
De mensen zeiden dat hij dat prima at, maar met dat voer at hij gerust 4 dagen niet een gooide de prullenbak overhoop wanneer wij weg waren voor wat restjes.
Hij eet nu brokken van, ik dacht, bonzo.
Heb al veel geprobeerd.

Laatst in de winkel was er ook een meisje die vertelde over brokken waar eigenlijk ook alleen vlees in zit (weet de naam zo niet) maar heb er wel een boekje van.
Daar twijfel ik dus nu een beetje tussen.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:44

Goede brokken met veel vlees zijn acana, orijen, taste of the wild, wolfsblut, applaws, farmfood, dogloversgold, ...

Bonzo en brokken van de lidl zijn niet zo aan te raden ;)

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:57

Casa fera toevallig wat je werd aangeboden? Zo ja? Probeer eens een probeer verpakking.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 23:05

Margrietje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 23:27

http://www.tamro.nl/
Tamro! Super goed! En het wordt met smaak gegeten!
Zeker de moeite waard om te proberen.

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 00:29

Voor ons nooit maar dan ook nooit meer vers vlees! Twee pups uit het nest wat wij gefokt hebben zitten allebei met chronische ontstoken maagwand en zeer snel geprikkelde darmen. Daar komt bij dat ze allebei een niet aangeboren hartafwijking hebben. Welke volgens kliniek door het slechte kwaliteit vlees kan komen. ( hormonen enz)

Mijn vader werkt voor de keuringsdienst van waarde en het is algemeen bekend dat het verse vlees lang niet altijd zo vers is. En bovendien niet het beste vlees bevat maar slachtafval is.

Natuurlijk zijn er ook goede ervaringen en dat is helemaal prima! Ieder zijn ding toch? maar hier komt het er als hoofdvoeding niet meer in. Ze krijgen hier eukanuba en niks anders. En alle labradors zijn er toch 13+ mee geworden.

Wij hebben ook een lastige eter gehad, kijk eens of je het aantrekkelijker kan maken met een blikje pedigree erdoor.
Brokken van bonzo en lidl zit teveel zout in en is daarom niet echt aan te raden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 05:44

Mijn hond heeft als pup carnivoer gehad bij de fokkers en daar ben ik even mee doorgegaan. Dat bleek hier slecht verkrijgbaar, dus overgestapt op Tinlo barfmenu. Dat is ook erg fijn voer. Tussendoor heb ik Darf geprobeerd, biologisch idd, maar dit leek veel te vet, mijn hond raakte er van aan de diarree. Totdat ik weer 5 dagen per week ging werken en de bezorgauto voor het voer van Tinlo net op werkdagen kwam en het hier haast niet verkrijgbaar was ben ik eens smuldier gaan geven omdat ik daar toevallig tegenaan liep. En mijn hond vond het heerlijk, at weer beter dan eerst en deed het er prima op. Voor mij vooral gemakkelijk omdat ik geen hele voorraden meer hoefde aan te leggen, ik neem het gewoon mee met de dagelijkse boodschappen :)

Dat het vooral slachtafval is vind ik juist fijn. Ik eet zelf geen vlees omdat ik niet van die hele bioindustrie hou, en dan zouden er speciaal voor mijn hond wel dieren worden gefokt en gedood. Nee, ik heb liever dat hij de restjes krijgt die anders toch maar weggegooid zouden worden.

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 07:05

Slachtafval is prima voor honden, als er in het menu ook maar voldoende spiervlees zit. Wil je echt het beste dan maak je zelf het menu voor je hond. Er zijn diverse fora waar je daarvoor hulp kunt vinden.

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 07:35

Clooney krijgt kvv van het merk Alaska en Carnibest. Hier doet hij het prima op. Ik heb een tijdje kvv van Farmfood geprobeerd, maar van de hart/penscompleet versie werd hij telkens ziek,dus dat merk voer ik niet meer. De honden van een vriendin doen het er dan wel weer prima op, dus het hangt ook een beetje van je hond af.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 08:08

Ik geloof dat het Farmfood was inderdaad wat me werd aangeboden, zij geven het geld ook weer terug als de hond het niet eet vertelde ze.
8annemiek@ Ik eet zelf ook geen vlees en ben het inderdaad wel me je eens dat er dan niet speciaal voor de hond dieren worden geslacht :)

Bedankt voor jullie tips, ik ga ondertussen even rondkijken op internet

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 08:17

Margrietje88 schreef:
http://www.tamro.nl/
Tamro! Super goed! En het wordt met smaak gegeten!
Zeker de moeite waard om te proberen.

Welke smaak voer jij ?
Of maakt dat niet veel uit, eten ze alles wel?

Carnivoer is eigenlijk bij mij in de buurt niet echt te krijgen, als ik bij afhaalpunten kijk moet ik minimaal 25/30 kilometer rijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 08:26

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 08:26

Ik wissel Carnibest af met pens van Smuldier, de ene dag krijgen ze alleen Carnibest en de andere dag alleen pens. Dat gaat prima en zo blijft het toch heel goed betaalbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 08:30

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 08:32

Net als met brok doet de ene het beter op het ene merk dan de andere.

Hier heb ik veel afgewisseld: Kivo, Haaksbarf, Smuldier, Energique, AHV-Breda.

In de link vind je een lijst met merken kvv. Via de betreffende site's kan je kijken wat er bij jouw in de buurt leverbaar is
http://www.barfplaats.nl/forum/index.php?topic=58724.0

Ach als versvoeren echt zo slecht is als sommige da's beweren, waarom is onze kliniek dan verkooppunt geworden?
Vind het artikel nog al ver gezocht.
En daarbij zijn er ook genoeg honden die geen rauw vlees eten die samonella bij zich dragen.
En het komt niet alleen uit kip, maar ook andere diersoorten kunnen dat bevatten

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 08:37

Wij hebben van Lotgering(?), prachtig vlees en stinkt niet naar kots. Zijn we enorm tevreden over, goede afwisseling en een mooie samenstelling per pak. De prijs is nog goed te doen ook.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 09:25

Azmay schreef:
Wij hebben van Lotgering(?), prachtig vlees en stinkt niet naar kots. Zijn we enorm tevreden over, goede afwisseling en een mooie samenstelling per pak. De prijs is nog goed te doen ook.

Wij ook. Ik heb mijn labrador x duitse staande en chihuahua erop staan.
En mijn zus haar vuilnisbak en mechelse herder pup.
Honden doen het er super op en ook goede ontlasting.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 09:28

Onze honden krijgen vlees van lotgering. Perfecte en spoedige levering, prima betaalbaar en geweldige kwaliteit... Wij hebben er hele energieke, gezonde en stralende honden door. We bestellen iedere maand 60kg voor een golden retriever en Cane corso.

mcfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 09:52

Mijn hond stond een jaar op lotgering. De kwaliteit van het voer was echt wisselend. De verpakking is vrijwel altijd lek en de laatste levering die we kregen, at de hond met lange tanden op. Plotseling Was er ook een voedselallergie. Nu ben ik over gestapt op herby. De geur en kleur van dit vlees is echt stukken beter. Ook is het minder vet en krijg je het makkelijker uit elkaar. Enige probleem is dat ik een menukrat heb besteld waar wild bij zit. Dat wil hij dus niet eten.

Edit: ook was onze hond van lotgering vaak aan de dunne en poepte aardig vaak op een dag. Dat is nu ook sterk verminderd.

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 09:57

Ik heb een hele tijd lotgering gevoerd maar ben sinds kort over op carnifarm. Daar doet mijn lab het super op! Lotgering was ook prima maar kwaliteit wisselde nog wel eens

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 09:58

Weet nu niet of ik heel bokt over me heen gaan krijgen.

Maar in Amerika hebben we 150 jachthonden, en deze krijgen een keer in de maand een heel paard. Paard word ook ter plekken geschoten in de kennel, en de honden eten echt alles van het paard en alleen de botten blijven over. Meestal is er na 4 dagen niks meer over van het paard.