Blikvoer als hoofdvoer kat, welk merk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Blikvoer als hoofdvoer kat, welk merk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 19:59

Ik heb een kat van 14,5 jaar en ze heeft bijna geen tanden meer, en brokjes kauwen kost haar moeite waardoor ze ze vaak geheel inslikt. Niet echt fijn en ik zou haar dus graag overzetten op blikvoer. Maar aangezien ik altijd brokjes heb gegeven ben ik niet bekend met blikvoer. Nu wil ik dus wel goed voer geven en niet met allerlei slechte toevoegingen of saus wat niet gezond is..
Dus wie weet welk merk goed is? Goede ervaringen?

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 20:01

Je kunt de brokjes die ze nu eet eerst weken.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 20:02

Cosma nature. Hele goede ervaringen.
Genoeg keuze ook qua smaken.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 20:03

Dan zou ik gewoon tonijn, gehakt, soepvlees etc gaan voeren. Blikvoer is vaak veel water en mijn kat krabt zich er van open (droge plekjes rond d'r mond). Zag de Da wel vaker, anders had ik nooit die link gelegd.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 20:04

Wat heeft ze wel aan tanden nog?
Vers vlees lijkt me dan gezonder dan uit blik.
Als je t als kittenpakket aanvraagt, is t heel klein gesneden wat poes vast goed weg kan krijgen.

joketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 20:07

Brokjes weken is inderdaad een goed idee om eerst te proberen. Brokjes in saus bevatten meer suikers dan droogvoer of van dat paté-achtig voer. De meeste merken hebben ook een natvoervariant, bvb. van Hills.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 20:08

Lizzle. Dat geldt veel minder voor blik met een hoog vleesgehalte. Je moet niet zomaar gaan barfen als je jezelf daar niet g goed op ingelezen hebt.

Cosma heeft 75% vleesgehalte itt Whiskas dat 4% heeft bijvoorbeeld.

LEKKERGEK

Re: Blikvoer als hoofdvoer kat, welk merk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 20:11

Blikjes van almo nature? Geef ik soms eens aan mijn katten,vinden het erg lekker!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 20:16

Almo inderdaad.....

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 20:26

Cosmo of porta 21. Bevatten veel vlees en weinig saus. Te bestellen via Zooplus.

Mijn kat eet blikjes met grove stukken vlees ook lastig, deze gaan wel goed.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 20:28

Mijn kat deed het erg goed op Bozita toen ze tijdelijk geen brokjes kon eten.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 20:32

Ik zou eerst eens wat KVV's proberen, werkt dat echt niet dan zijn er op Zooplus veel blikvoeders met een hoog vleesgehalte.

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 20:58

Mijn kat is zwerfkat geweest in haar eerste jaar voor ze aan kwam lopen en al haar tandjes zijn er in die tijd waarschijnlijk uitgevallen. Dus hier ook 1 met een oma-bekkie..

Ik week de brokjes altijd in water zodat ze gewoon helemaal zacht zijn. Daarna smult ze het helemaal op.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 08:26

Mijn ouwe tandeloze kat weigerde blikvoer te eten.. Hij heeft altijd gewoon brokjes gegeten. Katten gebruiken geen kiezen om eten fijn te malen maar alleen om er kleinere stukjes van te maken. Een kattenbrokje is al kleiner en sommige merken hebben sowieso vrij kleine brokjes.

Mocht je toch blikvoer willen dan raad ik Bozita aan. Hoog vleesgehalte nauwelijks koolhydraten en ook nog betaalbaar. Het is te bestellen bij zooplus.nl.

lovis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 08:31

Ik heb almo nature of cosma. Zit veel vlees en vis in. Iets anders (wat je bij de supermarkt haalt) willen ze hier niet eens meer. Bestel het bij zooplus, meestal voor een hele maand

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 08:38

De helft van de katten kauwt z'n brokken niet eens. Persoonlijk zou ik het gewoon weken, geen gedoe met blikvoer (gewoon omdat ik het zelf smerig vind) maar anders idd de betere merken opzoeken. Zijn hierboven al voldoende opties gegeven.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 10:24

Bedankt voor de reacties! Ze hebben inderdaad al vrij kleine brokjes maar dan nog merk ik dat Tigra het niet fijn vindt, vaak zeurt ze om eten terwijl haar brokjes er nog staan, ze doet er erg lang over omdat ze het eigenlijk wil kauwen en ze is ook wat afgevallen. Als ik haar eens blikvoer geef vindt ze dat meteen helemaal geweldig. :) Ik denk dat ik het laat weken en af en toe ook blikvoer ga geven.

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 11:02

Ik gaf die van mij naast de brokken rond 18.00uur altijd n heel klein beetje natvoer (de goedkope variant, dus alleen voor de smaak) was idd het meest geweldige moment van de dag :+

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 11:12

Hier ook hele goede ervaringen met Cosma Nature. Ik wou mijn katten op vers vlees hebben maar dat aten ze echt niet, en een kat moet eigenlijk elke dag wel blikvoer hebben vanwege de vocht die erin zit, katten drinken over het algemeen veel te weinig waardoor ze snellere nier problemen krijgen en blaasruis.

Mijn blaasruis kater kreeg altijd Urinary van RC, anders kreeg hij weer blaasstenen, maar sinds is brokken geef met een hoog vleesgehalte en elke dag een blikje cosma nature heeft hij nergens meer last van en zien alle 3 de katten er goed uit!

Ik heb net weer van elke smaak 24 blikken besteld bij Zooplus :D Inderdaad laatst wou ik de katten een zakje whiskas geven, dit kregen ze eerder toen ik me nog niet zo in het voer had verdiept regelmatig, maar dat willen ze dus echt niet meer, ze halen de neus ervoor op!

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 11:14

Hier weigerde onze bejaarde kat om "fatsoenlijk" natvoer te eten. Uit wanhoop dan maar whiskas kitten natvoer zakjes in combi met geweekte brokjes en af en toe een stukje klein gesneden vers vlees gegeven.
Verre van ideaal, en het zou nooit mijn keuze zijn om aan een jongere kat te voeren, maar je moet er iets proberen in krijgen hé. Op dit dieet heeft ze het toch nog 2 jaar goed gedaan, onze dame is 17 mogen worden.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 11:45

ik had ook is almo nature. soms was dat alleen bij mij wat waterig. verder wel goed. had nu een blikje van
Animonda Carny gekocht. en ben daar eigenlijk ook wel tevreden over. Heeft ook een hoog percentage vlees en zit weinig zooi door heen. en het is nog betaalbaar.

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 12:35

CK88 schreef:
Hier ook hele goede ervaringen met Cosma Nature. Ik wou mijn katten op vers vlees hebben maar dat aten ze echt niet, en een kat moet eigenlijk elke dag wel blikvoer hebben vanwege de vocht die erin zit, katten drinken over het algemeen veel te weinig waardoor ze snellere nier problemen krijgen en blaasruis.

Mijn blaasruis kater kreeg altijd Urinary van RC, anders kreeg hij weer blaasstenen, maar sinds is brokken geef met een hoog vleesgehalte en elke dag een blikje cosma nature heeft hij nergens meer last van en zien alle 3 de katten er goed uit!

Ik heb net weer van elke smaak 24 blikken besteld bij Zooplus :D Inderdaad laatst wou ik de katten een zakje whiskas geven, dit kregen ze eerder toen ik me nog niet zo in het voer had verdiept regelmatig, maar dat willen ze dus echt niet meer, ze halen de neus ervoor op!

Jou kat bedoel je dan? Mijn katten hebben nooit problemen gehad met drinken. Kan ook liggen aan de manier van aanbieden maar het is onzin om te zeggen dat iedere kat natvoer moét hebben. (Als je dat bedoeld iig)

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 16:33

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 19:10

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 19:13

Sinds ik mijn blaasruiskater blikvoer geef is hij niet meer ziek geweest. Daarbij hoezo niet objectief? Hij heeft geen persoonlijk gewin, hij raad naast vers ook gewoon blikvoer aan, en hoe kun je anders verklaren dat bijna alle katten vroeg of laat nierproblemen krijgen? Ik vind de uitleg best logisch!