Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Youknowme schreef:Hoe valt dit op te lossen? In een bench stoppen beginnen we niet aan.
als hij op z'n donder krijgt als er iemand thuis komt dan weet hij dat dat gaat gebeuren en daar komt zijn reactie vandaan.. Youknowme schreef:Maar sinds 2 weken ongeveer sloopt hij daar de hele boel, hij heeft 2 maten waar hij veel mee speelt, hij heeft genoeg speeltjes, hij heeft genoeg botten, en hij word genoeg geestelijk uitgedaagd en er word voldoende mee gelopen.
Youknowme schreef:Je moet het niet zien als opsluiten, het gaat om veiligheid. Een peuter gaat toch ook in een box? Zijn gevoel is hetzelfde of de ruimte nou groter of kleiner is, alleen zal hij dan zijn speeltjes pakken en niet het meubilair slopen.Dat was idd het probleem tot hij vanavond ook aan het slopen was toen zij gewoon zaten te eten.
Kennel gaat hem niet worden, of iig nog niet. Wij willen liever eerst weten waarvan het komt voor we het probleem weg stoppen.
Als hij uiteindelijk toch opgesloten gaat worden omdat het een niet verhelpend probleem is zal hij in de gang komen als zij weg gaan.
een beetje hond houdt het makkelijk vol om de hele dag te werken als politiehond of drugshond en dan hebben ze nog zat over, terriërs doen daar echt niet voor onder qua energieniveau. Wil je dan echt straks 10u of meer aan de hond spenderen omdat je een bench zielig vindt?Citaat:Sallandval: Die minimaal 4 uur is alleen het wandelen, daar buiten gaat hij 1 keer per week mee hardlopen. Word er in huis 1 op 1 met hem gespeeld, word er elke dag met hem getraind.
Als het idd door veel energie komt, willen we dat probleem aanpakken ipv hem op te sluiten.
Citaat:Als ze hem straft zegt ze foei dat mag niet en stuurt hem naar zijn plek.
Kuggur schreef:Youknowme schreef:Kennel gaat hem niet worden, of iig nog niet. Wij willen liever eerst weten waarvan het komt voor we het probleem weg stoppen.
.
Dat kan ik je wel vertellen; hij vind slopen leuk. (en je hond vind het sloopgedrag niet problematisch hoor).
Zo, opgelost, nu kan de hond de kennel in.
Kuggur schreef:Youknowme schreef:Kennel gaat hem niet worden, of iig nog niet. Wij willen liever eerst weten waarvan het komt voor we het probleem weg stoppen.
.
Dat kan ik je wel vertellen; hij vind slopen leuk. (en je hond vind het sloopgedrag niet problematisch hoor).
Zo, opgelost, nu kan de hond de kennel in.
fique schreef:Onze jack russell was ook erg aanwezig met die leeftijd. Vooral als hij moe werd ging hij van alles uitspoken. Meestal als hij te erg werdt deden we hem ook ff de bench in waar hij meestal vrij snel in slaap viel. Dat was gewoon zijn rustpunt die hij dus gewoon nodig had. Ze kunnen af en toe ook teveel geprikkeld zijn en dit ras is ook vaak dat ze doorgaan als zijn ze nog zo moe.
Youknowme schreef:Sallandval: Zoals hier boven, als het niet door bv bovengenoemde redenen komt dan word hij idd opgesloten maar dan gewoon in de hal.
Als het door te veel energie komt dan gaat hij deze alleen maar opsparen, ik vind dat hij nog beweging ruimte nodig heeft en hij komt dan alleen te zitten dus heeft ook geen mogelijkheid meer om te spelen.
Maar jij zegt dus eigenlijk niks zeggen en naar zijn mand sturen? Hij moet namelijk wel weten dat hij fout zit en dat hij stout is als hij dat doet.
Youknowme schreef:Sallandval: Jij werkt dus niet met het systeem belonen en straffen, dit doen wij wel en ze begrijpen dit ook tot op zekere hoogte.
Als de honden als gekken tekeer gaan omdat er iemand voorbij loopt word hier wat van gezegd en stoppen ze. Zeggen we hier niks van gaan ze vrolijk 30 minuten door.
Ik/wij zijn van mening dat een hond niet door heeft dat deze iets niet mag als je hem niet straft, in het nest zal deze namelijk ook gewoon gestraft worden.
Youknowme schreef:Susanne:
Zo zien wij een bench wel en zijn er op tegen om dieren op te sluiten. Ze doet het altijd met een reden en deze reden willen wij verhelpen ipv weg te stoppen.
Spelletjes doen ze dmv kunstjes aanleren, hem laten speuren. Zal eens googlen naar wat voor dingen er nog meer zijn.
Sallandval: Jij werkt dus niet met het systeem belonen en straffen, dit doen wij wel en ze begrijpen dit ook tot op zekere hoogte.
Als de honden als gekken tekeer gaan omdat er iemand voorbij loopt word hier wat van gezegd en stoppen ze. Zeggen we hier niks van gaan ze vrolijk 30 minuten door.
Ik/wij zijn van mening dat een hond niet door heeft dat deze iets niet mag als je hem niet straft, in het nest zal deze namelijk ook gewoon gestraft worden.
Bedankt allemaal voor de reacties.
Sussanne schreef:Ik ben het echt niet met je eens dat het met een reden is. DIT is SPELEN voor een hond. Een frustrerend spelletje voor de eigenaren, maar een leuk spelletje voor de hond. Het is puber gedrag.
Tja en anders wordt het tijd voor een gedragsdeskundige/ hondenfluisteraar.
Citaat:Ik ben het wel eens met sallandval. Clickertraining werkt geweldig bij drukke honden. Op het moment dat ze 1sec hun mond houden geef je een click (na je aangeleerd hebt wat de click betekend), ze krijgen hun beloning. ze hebben dan heeel snel door dat ze wat krijgen als ze stil zijn en genegeerd worden als ze blaffen. Jack russels zijn super intelligent!
Youknowme schreef:Maar ik neem aan dat je hond daarmee opgevoed moet worden? Dus vanaf pup af aan. Deze hond is geleerd dat als hij iets stouts doet dit verteld word.
Dit moesten wij zelfs op cursus doen.
. Gelukkig hadden we die altijd op voorraad. Flink blok haardhout waren ze ook dol op. En die splinters gingen gewoon de haard weer in.