Honden geur

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Simmerr

Honden geur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 16:12

Hallo, wij willen graag een hond maar toen we bij fokkens gingen kijken was er echt een enorme hondengeur aanwezig....

Heeft iemand tips om de hondengeur uit huis te houden?
Groetjess,

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 16:16

Geen hond nemen? :+

Nee even serieus, een fokker is niet te vergelijken met een huishouden met 1 hond, verzorging en voeding maken ook veel verschil, maar een hond zal je altijd iets ruiken.

Mizora

Re: Honden geur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 16:26

Wat voor ras was het, hoeveel honden waren er aanwezig en hoe werden die honden gehouden?

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 16:33

Een puppy stinkt altijd. Maar of dat je er 1 hebt of een heel nest maakt wel verschil. 1 zal lang niet zo stinken als een heel nest en naarmate ze ouder worden zal de puppylucht, welke niet niet zo lekker ruikt, er wel af gaan.

Als je per se niets van een hond wil ruiken moet je er geen nemen want als ze door de regen hebben gelopen of hebben gezwommen zal iedere hond wel ruiken.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 16:37

Als je niet wil dat je huis stinkt, dan moet je hem niet naar binnen doen :').
Maar even zonder dollen, een hond ruikt ja. De een wat meer dan een ander, een hond wat lekker heeft gezwommen ruik je nog beter.

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 16:43

Ik ben gek op honden. En een leven zonder hond is voor mij ondenkbaar.. Maar toch ben ik blij dat mijn hond niet stinkt. Die ruikt zelfs een soort van lekker :oo haha ik heb een chihuahua. Ben opgegroeid met grote honden hoor dus weet wel wat het inhoud en ben er ook gek op. Maar als ik nu een hond aai dan stinken me handen en de geur van de vacht vind ik ook niet zo fris vergeleken met mijn eigen knuffelbeest :o ... Normaal ruik je altijd wel dat er een hond in huis aanwezig is (hoe schoon je ook ben) alleen je gaat zelf aan de geur wennen.
Laatst bijgewerkt door doemaar op 03-10-14 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 16:43

Ligt heel erg aan de hond.
Mijn witte herder van 4jr heb ik nooit geroken tot enkele maanden geleden.
Pups ruiken altijd want die nemen het niet zo nauw met de hygiëne :+
En heel erg bepalend is de voeding die je geeft.

leanneXXnona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 16:45

Ja honden ruiken gewoon naar hond.
Nu moet ik zeggen dat onze honden eigenlijk niet stinken..
Als ze dat wel doen, haal ik er meestal even een zwitsal billendoekje overheen, weg geur.
Ook worden hun kleedjes vaak genoeg gewassen

En puppy's stinken niet, die ruiken lekker naar pup :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 16:48

Puppy's ruiken lekker <3

Maar een hond heeft gewoon typische hondgeur. Maar als je elke dag even goed stofzuigt en paar keer per week dweilt. Dan valt de geur reuze mee. Meeste mensen bij ons thuis ruiken het nauwelijks.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 16:48

Pups ruiken van zichzelf wel lekker vind ik. Maar mijn pup nam het niet zo nauw met de hygiëne waardoor hij lekker door zijn eigen urine ging lopen, liggen en spelen (ok hij is wel een geval apart maar toch :D)

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 16:49

Honden ruiken altijd. Het ene ras minder dan de ander. Plus, als je er mee leeft ruik je het niet meer. Ik heb 4 Leonbergers, ruik echt geen hond meer. :+ Vind ze zelfs lekker ruiken nu als ik ze knuffel. Kan me dan zo lekker verstoppen in al dat haar <3 Met mijn paard precies hetzelfde.

Mijn honden ruik je alleen erg wanneer ze in zee gezwommen hebben of hebben gerold in vis oid :') Katten ruik je ook, maar een stuk sterker als je zelf geen kat hebt. Inherente met honden.
Laatst bijgewerkt door Bralindy op 03-10-14 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 16:51

Je ruikt het ja. Maar je eigen hond ruik je niet meer na een dag hoor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 16:53

xSCWx schreef:
Pups ruiken van zichzelf wel lekker vind ik. Maar mijn pup nam het niet zo nauw met de hygiëne waardoor hij lekker door zijn eigen urine ging lopen, liggen en spelen (ok hij is wel een geval apart maar toch :D)

Ja dan ruiken ze minder. Hier ook zo'n pup gehad. Nu alweer 5 maand en helaas geen lekkere puppygeur meer -O-

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 17:06

Als je maar 1 hond hebt en je huis goed schoon houdt, ruik je bijna niets.
Ik heb laminaat, scheelt ook al. Het enige dat je op gegeven moment gaat ruiken is het kleedje in de mand waar ze de hele dag op ligt, maar die moet was ik gewoon vaak.
En als ze in de regen gelopen heeft ruik je het. Verder heb ik gewoon een schoon huis gelukkig. Ik moet echt niets van hondengeur hebben.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 17:09

Heerlijk zo'n natte hond na een regenbui of wanneer hij door de bagger heeft lopen walsen of nog leuker: in de stront heeft liggen rollen. Dan ruiken ze helemaal naar rotte vis of erger.
Als je er niet tegen kunt moet je ook geen hond nemen. Ik heb een witte herder gehad en maakte iedere dag netjes het huis schoon: stofzuigen, dweilen en het huis luchten. Hij ging geregeld in bad. Maar eerlijk is eerlijk: na een tijdje rook ik de hondenlucht in huis zelf niet meer door gewenning, maar wanneer we een weekeindje of weekje weg geweest waren en thuis kwamen, dan rook ik het zelf toch ook wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 17:45

Cayenne schreef:
[Heerlijk zo'n natte hond na een regenbui of wanneer hij door de bagger heeft lopen walsen of nog leuker: in de stront heeft liggen rollen. Dan ruiken ze helemaal naar rotte vis of erger.
Als je er niet tegen kunt moet je ook geen hond nemen. Ik heb een witte herder gehad en maakte iedere dag netjes het huis schoon: stofzuigen, dweilen en het huis luchten. Hij ging geregeld in bad. Maar eerlijk is eerlijk: na een tijdje rook ik de hondenlucht in huis zelf niet meer door gewenning, maar wanneer we een weekeindje of weekje weg geweest waren en thuis kwamen, dan rook ik het zelf toch ook wel.

Dan is het bij ons 1 rechte streep naar de douche. Daarna ruiken ze weer als nieuw.

Als ze nat zijn van de regen worden ze droog gewreven met handdoek. En word de geur ook al snel minder.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 17:50

Doen wij ook ja. Na regen of zwemmen afdrogen. Als we gaan zwemme met m ligt er een handdoek in de auto.
na t afdrogen is ie leuk pluizig :')

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 17:52

Mijn hond ruik je niet .uitgezonderd als ze door de derrie heeft liggen rollen.Maar dat is direct door lopen naar de douche. En als het geregend heeft,dan ruik je natte hond.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 17:52

Er is een reden dat onze hond niet meer de badkamer in durft... }:) }:) }:)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 18:17

Onze hond rook je op het verkeerde voer heel erg. En toen hij last van zijn huid had (allergie) rook je hem ook wel wat. Op Renske ruik je hem eigenlijk helemaal niet, op smuldier een beetje. Op orijen en acana rook je hem ook niet, op royal canin een beetje. Hij heeft een keer een maaltijd van goedkoop voer gehad, toen stonk hij de tent uit.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 18:19

Dat hangt inderdaad van de hond of. Mijn hond ruik je helemaal niet. Als je je neus in z'n vacht steekt ruikt het prima.
Zelfs mensen die hier binnen komen ruiken hem niet.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 18:27

Iedere hond ruik je zo nu en dan, maar goede voeding, brokken (geen supermarkt merk, al doen de reclames anders geloven) of vers vlees, kan heel veel schelen.

Mijn Engelse Bulldog stinkt niet uit haar huid, maar haar scheten.....pfffffff. Ondanks kwalitatief goed voer. Bullen kwaaltje.

Mijn pup, Border Collie, stonk heel erg, uit huid en bek, toen ik haar uit het nest mee nam. Wat bleek de fokker had ze met Bonzo gevoerd omdat haar fiets stuk was en daardoor niet naar de dierenwinkel kon.
Thuis snel overgezet op Nutro brokjes in combinatie met vers vlees. Zodra ze helemaal van de Bonzo af was stonk ze niet meer.

Natuurlijk stinken ze zo nu en dan ook naar iets waar ze door gerold of gelopen hebben. Van de week nog wildezwijnenpoep. Vreselijk! Die plekken heb ik even gewassen, maar normaal was ik ze nooit.
Ik heb het idee dat hoe vaker je was, hoe erger ze gaan stinken.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 18:30

Een hond laat overal haren achter, rent rond met modderpoten, verliezen soms wat kwijl, en zeker na een regenbui stinken ze. En dit zal je altijd wel iets houden.

Mijn zus heeft 5 honden, maar zij doet elke dag stofzuigen/dweilen en de ramen openzetten en dan ruik je het al een stuk minder. Maar waar dieren leven :D

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 18:45

Die van ons laat geen haren achter, ontwijkt de modder en kwijlt niet. Ook wil hij eigenlijk niet in de regen lopen en zelfs als hij nat geregend is ruikt hij nauwelijks. Het hangt heel erg van het type hond af en wat je hem voert.

Een Engelse Bulldog is inderdaad een geval apart. Die kloppen niet van binnen en van buiten, hoe leuk ze voor sommigen ook zijn qua karakter.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 18:58

Engels Buldog begin ik ook niet meer aan, deze is een erfenis uit een relatie ;)

Goed van TS dat ze zich eerst verdiept in het hebben en houden van een hond en informatie verzameld voor ze haar beslissing neemt. +:)+