rijdende rechter : stichting ontbind adoptiecontract

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moyra

rijdende rechter : stichting ontbind adoptiecontract

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 16:02

Ojajoh

Re: rijdende rechter : stichting ontbind adoptiecontract

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:07

ja dat verhaal ken ik! Heb ik gehoord van iemand van de DAN
ik vind het niet kunnen , en onterecht dat ze in haar gelijk is gesteld

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 16:23

Waarom vind je het onterecht?

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:31

Het is onetrecht omdat het verhaal incompleet in de uitzending is vermeld. Ik ben bij de opnames geweest en er is zoveel belangrijks meer verteld. En ook zoveel belangrijks meer om te weten over mw van dalen.

Wat er niet bij word vermeld is dst de stichting de hond paar weken na de opnames weer is teruggebracht naar de stichting. Omdat t toch niet ging met podenco.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:33

omdat je de hond adopteert met de verantwoording voor de volledige zorg.
ik heb ook meteen een verzekering afgesloten. Je weet dat het geld kan kosten. Een adoptie hond verschilt niet veel van een hond gewoon particulier gekocht. Mevrouw heeft de hond afgestaan, en de stichting heeft er alsnog zorg voor gedragen en toen dat was gedaan ging miepie. m ineens opeisen, maar ja he zo werkt het niet he ;)

Tegenwoordig heeft de DAN dan ook afstandsverklaringen die je moet tekenen, heel goed :j

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:34

Ohjajoh:
Erg goed van de dan. Maar zolang een hond niks is voor de wet is de afstandsverklaring niet rechtsgeldig.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:38

Nou naar mijn weten is ie dat wel.....

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:39

Ja, een hond is een product. Niks anders dan een doos eieren of een tv. En daar kun je contracten aanhangen van telefoonboeken dik, het consumentenrecht staat daar boven en met die contracten kun je dus helemaal niks als het op een proces aankomt.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:42

Ik moet altijd zo lachen als ik die man zie. Het is een hele goede vriend van mijn buurman en hij woonde ook bij ons in de straat (nahja er is niet echt een straat maar om het even een naam te geven). Ik vind het een perciflage van zichzelf! Voegt verder niks toe aan dit onderwerp maar ik vind het dan altijd moeilijk om niet te lachen..

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:44

Nope. Helaas niet. Daarom vind ik de uitzending schrikbarend. Er is ook een vervolg opgenomen. Maar die komt pas maart 2015 geloof ik. Is dus eigenlijk zelfde als koopcontracten van alle dieren. Pas er dus goed mee op.

Lindaonline

Ik heb de aflevering gisteren gezien. Begrijp ik het goed dat het werken met een adoptieformule kennelijk niet rechtsgeldig is? Los daarvan kreeg ik de indruk dat mw. simpelweg de financiële middelen niet had om de hond te onderhouden.

Maar inmiddels is de hond dus weer terug gebracht naar de Stichting?

NAIWHL

Ik heb het ook gezien.

Beetje dubbel. De hond is voor de wet inderdaad een product met bijbehorende wetgeving.
Maar aan de andere kant weet je dat als je een hond aanschaft dat je te maken kan krijgen met ziekte.

In mijn ogen zou het slim zijn van de stichting om elke hond te laten keuren en de meerkosten die daar aan verbonden zijn door te berekenen maar de adoptieprijs. Weet je wat je afstaat, maar ook wat je in huis haalt.

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:47

Inderdaad. Als soort meer optie. Maar hd is bij een jonge pup niet te constateren. Vikash was 3 maanden toen ie bij familie van dalen kwam
Dit risico heb ik ook met een pup van een fokker. Je weet het met beesten. En dat die heel veel geld kunnen kosten.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:48

Je kan toch niet iedere hond keuren. Bloedonderzoeken, röntgenfoto's, echo's... waar houd het dan op? Daarnaast vind ik persoonlijk dat je je moet realiseren dat wanneer je een hond 'koopt' uit het buitenland je simpelweg meer risico's loopt.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:48

Ambiiee schreef:
Inderdaad. Als soort meer optie. Maar hd is bij een jonge pup niet te constateren. Vikash was 3 maanden toen ie bij familie van dalen kwam
Dit risico heb ik ook met een pup van een fokker. Je weet het met beesten. En dat die heel veel geld kunnen kosten.

idd dit dus. Vind mevrouw dan ook totaal niet correct, ze gaat voor de stuivers letterlijk over de rug van het dier
bah...

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:50

Nou, ik heb ook met grote afschuw naar de uitzending gekeken. Wij hebben zelf 2 Roemeense honden via de stichting Dogsadoptions Nederland (DAN) en natuurlijk zit daar altijd een risico aan. We hebben als eerst bewust een zielig geval uit Roemenië gehaald, waar dan ook direct een inzamel actie voor is gehouden waarvan de operatie kon worden betaald. Achter de schermen zijn er daarna nog twee operaties uitgevoerd en ook hierbij zijn we financieel gesteund door de stichting, maar we hebben zelf ook een groot deel betaald. Dit is niet meer in het openbaar gebracht, maar de voorzitter (die ook in het programma was) heeft zich met hart en ziel voor ons en ons hondje ingezet. Niets meer dan respect voor die man!

Onze tweede hond is op zesjarige leeftijd naar Nederland gehaald. Wat verwacht je daarvan? Dat zo'n hond tiptop in orde is? Zo'n hond kan toch gebreken hebben? Dat is gewoon iets om rekening mee te houden. Je kan toch geen garantie geven op zo'n hondje. Een hond is geen product dat van de lopende band rolt en in orde moet zijn. Ik wed dat als die mensen van Vikash vooraf om een uitgebreid röntgenologisch onderzoek hadden gevraagd, ze dat -wellicht na een tijd, alles duurt lang in Roemenië- ook hadden gekregen, maar wel tegen extra kosten natuurlijk.

De stichting en de voorzitter zijn zo ontzettend negatief afgebeeld door het programma. Het programma richtte zich alleen maar op de tranen van mevrouw Van Dalen. Jammer hoor. Ik ben blij dat het hondje weer terug "naar de stichting" is. Aan de negativiteit doe je helaas niks, de vrijwilligers van de stichting worden bedreigd, maar gaan er gelukkig nuchter mee om.

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:50

Ook dat. En ook vind ik de titel niet erg gepast. De stichting heeft het contract niry ontbonden. Van dalen kon niet voor die hond zn kosten garant staan en heeft die hond zelf mee gegeven. Toen vikash weer ter adoptie kwam wilde ze m weer adopteren. En dat heeft de stichting niet toegelaten.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:52

Beb_bokt schreef:
Je kan toch niet iedere hond keuren. Bloedonderzoeken, röntgenfoto's, echo's... waar houd het dan op? Daarnaast vind ik persoonlijk dat je je moet realiseren dat wanneer je een hond 'koopt' uit het buitenland je simpelweg meer risico's loopt.

bloedonderzoeken gebeuren overigens wel standaard hoor :)

ik kreeg ook een heel bloedrapport mee :j

Ambiiee

Goed gesproken pippaa! Ton heeft ook bij van dalen aangeboden de helft te betalen. Ze heeft nergens moeite voor gedaan om ton ook maar aan te bieden de andere helft in termijnen te betalen.

Zammie

Ambiiee schreef:

En als ik het goed heb begrepen, was het pas na een jaar dat de hond er dus last van kreeg. Dat is dus wat ik vreemd vind.Als zoiets in de 1e 3 maand zichtbaar wordt, dan begrijp ik het. Maar na een jaar en dat de stichting dan nog steeds daarvoor zou moeten opdraaien? Dan kan niemand meer een dier kopen, danwel via adoptie aanbieden. Dan blijf je dus zelfs na een jaar verantwoordelijk?

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:54

Ojajoh schreef:
Beb_bokt schreef:

bloedonderzoeken gebeuren overigens wel standaard hoor :)

ik kreeg ook een heel bloedrapport mee :j

Volgens mij schrijf ik nog meer achter bloedonderzoeken ;)

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:56

Maar waarom keuren we paarden in de aanschaf wel dan? Ik zie niet waarom dat bij honden niet zou kunnen.

En met een fokker heb je ook risico. Tuurlijk, maar ik heb bij mijn twee honden bewust gekeken naar afstamming en HD. Nu is dat met buitenlandse zwerfhonden natuurlijk niet te achterhalen. Dat snap ik ook, maar dat is in mijn ogen ook het risico van de stichting.

en natuurlijk blijven het beesten en die kunnen veel geld kosten. Ik sta er niet voor niets dubbel in. :-)

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:56

Zo kwaad word het wel neergezet zammie!

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:58

Klopt naiwhl.

alleen was er bij adoptie van vikash nooit sprake geweest van hd. Dat zie je op die leeftijd niet. Weet jij veel hoeveel trappen oud heb gelopen waardoor het toch aangewakkerd is oid.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:58

Beb_bokt schreef:
Volgens mij schrijf ik nog meer achter bloedonderzoeken ;)

en ik geef alleen maar aan dat bloedonderzoeken wel standaard zijn.... ;)