Wij hebben sinds 4 juli een puppy erbij, een 'Sheltie' teefje van nu 7 maanden oud. Wij zijn haar 4de eigenaar en het arme dier heeft blijkbaar al genoeg meegemaakt...
In het begin deed ze zonder pardon binnen plassen en poepen, dat was geen probleem, door haar verleden en eerdere situaties begrijpelijk. Wij zijn daarop veel naar buiten gegaan, maar toen kwam het, ze plast niet buitenshuis, uren kunnen we onderweg zijn, zodra ze thuis komt moet ze meteen in de tuin om te plassen.
Als ze een keertje buiten plast of poept, dus tijdens het wandelen of bij de paarden of waar dan ook gedragen wij ons alsof we zijn ontsnapt bij het lokale gesticht. Snoepjes en stukjes kaas vliegen rond en worden rijkelijk uitgedeeld, met als gevolg een puppy die helemaal door het dolle is en zo hard kwispelt dat ze zichzelf met haar staart een blauw oog slaat. Moge duidelijk zijn dat we belonen.
Toen ze pas hier was beloonden we haar plasjes en poepjes in de tuin ook, ze deed het immers niet in huis. Hier zijn we mee gestopt, als ze buiten plast prima, maar er volgen geen snoepjes. 'S nachts zit ze in een bench en houdt het dan ook makkelijk op, soms wel zo'n 10 uur lang. Nu zijn wij bezig haar uit de bench te laten 's nachts, dit gaat vaak goed, maar vanmorgen trof ik weer een plas aan. Wij hebben een scheef huis en uiteraard had ze aan de kant waar het schuin afloopt geplast, dus vanmorgen heb ik al als Assepoester de vloer kunnen doen.
We hebben al vanalles geprobeerd, 's morgens direct naar buiten (wandelen), één uur en soms zelfs langer. Soms plast ze en poept ze, soms doet ze niks en houdt ze het alsnog op tot thuis. We hebben al geprobeerd om lang te wachten en dan te gaan wandelen, ook geen succes. Bij het thuiskomen meteen de tuin in en dan via de achterdeur weer gaan wandelen, maar ook dan houdt ze het gewoon op. We hebben al geprobeerd om bij een vriendin in huis te wachten tot ze wilt gaan zitten en dan snel naar buiten, maar ook dan houdt ze het op of in een flits als je niet oplet op de tegelvloer te gaan zitten. Vanalles dus, maar ik ben idee-loos, en hoop dat Bokt nog wat tips heeft die we eventueel kunnen proberen.
En om een beeld te krijgen bij het zeikwijf:

.
Na ee dag dit te hebben gedaan haar toch maar in de tuin gelaten en toen plofte ze zowat, terwijl we daarvoor nog een flinke ronde zijn geweest, waar ze zeker die drang moet hebben gehad.