Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Isaboy schreef:ik vind dat ook zoo verschrikkelijk moeilijk,
ik zag nou barf menu voor katten, diepvries voer... is dat wat en is het compleet?
en duur vergeleken met andere site's ?
zo staat er bijvoorbeeld:
BARFMENU eend 250 GR € 1,90
BARFMENU cattery 1000 GR € 4,50
BARFMENU cattery 500 GR € 2,75
maar ik heb 4 katten waaronder 2 kittens, 3 die wel rauw vlees lusten en de oudste moet het echt gewoon niet wat ik ook probeer..
maarja wat en hoeveel moet ik dan gaan geven en hoeveel keer perdag?
en hoe zit het met de brokjes moet ik die dan weghalen want de oudste blieft geen rauw vlees zelfs geen gekookte kip of wat dan ook,
de andere 3 krijgen zo nu en dan al een rauw ei een stuk paardenbief, rauwe kip, stuk runderlap, runder gehakt enzo, en dat valt in de smaak, maar dit is echt gewoon voor het lekkere en tussendoor,
verder staan er gewoon brokjes en krijgen ze een beetje natvoer.
maar wil ik helemaal op vers over gaan wil ik wel iets compleets hebben,
en wil ik weten wat ik met die oudste moet gaan doen en of het kwaad kan dat er dan gewoon brokjes voor haar staan?
kiki1976 schreef:Voor hoeveelheden en zelf menu's samenstellen is het raadzaam eens goed te lezen op http://www.barfplaats.nl
Kvv het liefst zo vaak mogelijk compleet voeren. Maar een enkele keer een enkelvoudige voeren kan geen kwaad. Maar neem dan wel een diersoort wat niet in de standaard kvv zit.
Een reden dat je ene kat het niet wilt eten kan komen doordat er pens in zit, diverse katten houden daar niet van (al doet die van mij een moord voor lamspens).
Er zijn diverse leveranciers die hun kvv ten onrechte barf menu noemen.
Barf betekend: zelf samen stellen (dus ook de verhoudingen uitrekenen) van een compleet menu. Dit word ook in stukken gegeven.
Voordeel hiervan is: je bepaald zelf de verhoudingen, en is beter voor het gebit. Honden/katten hebben langer een voldaan gevoel.
Er zijn ook leveranciers waarbij je een compleet samengesteld pakket kan ophalen.
KVV: Is eigenlijk een gemalen prutje. De ene compleet en de andere enkelvoudig. En de ene wat grover dan de andere.
Het nadeel ervan is dat je nooit exact weet wat je precies geeft, je bent afhankelijk van de verhoudingen van de leverancier.
kiki1976 schreef:Bij Herby haalde ik altijd het vlees toen ze nog barf kregen.
Groot assortiment, prima kwaliteit.
Mixen zijn ook prima.
En je kan er eenvoudig wat extra kluifwerk kopen, ideaal om hun tanden goed schoon te houden (wil je dit gaan doen, lees je wel in hoe je hiermee begint)