Welke KVV?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mcfly

Welke KVV?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 17:50

Hallo allemaal,

Op het moment voeren wij onze hond en katten Lotgering, maar elke keer is de levering weer anders. Onze hond eet het op het moment niet meer van harte op en ook heeft hij ineens last van een voedselallergie (of het aan de lotgering ligt weten we niet). Graag wil ik overgaan op een betere KVV. Nu ligt mij alleen de vraag "welke?" en "Is het in de buurt te krijgen?".

Graag wil ik een beetje hulp, want ik kom er zelf niet uit.

Jennyxx

Re: Welke KVV?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 20:46

Kijk eens bij de voedselwijzer. Daar staat veel informatie en wordt ook aangegeven welke kvv de besten zijn.

Lieverdje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 20:48

Wij zijn heel tevreden over Carnivoer.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 20:55

Met een hond met een voedselallergie hebben wij laatst een wonderbaarlijk herstel gezien met Carnibest.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 21:04

Mijn twee Ridgebacks krijgen Carnibest, mijn reu heeft voedselintolerantie en doet het nu op de carnibest lam heel erg goed. Mijn teef krijgt alle smaken. Ik heb voorheen ook Lotgering gehad maar daar werd mijn teef van 9 toch erg dik van, nu krijgt zij net zoveel van de Carnibest maar blijft keurig op gewicht. Ben er erg tevreden over! Het is ook vlakbij mij in de buurt te krijgen en ik bestel altijd vooruit ivm de voedselintolernatie, zodat ik niet zonder komt te zitten!

kijenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 21:05

Ik geef Naturis, en blij met de kwaliteit ervan, mijn hond vindt het ook erg lekker en er is veel variatie

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 21:05

Het ligt er helemaal aan wat je wilt en wat je budget is. Wil je één diersoort per rol of meerdere, wil je eerst de voedsel allergie elimineren of wil je eerst kijken hoe de hond het op een andere kvv doet? Wil je een kvv zonder premix of met? Met of zonder groenten en rijst? Bot als calciumbron of niet?

Het is voor elke hond anders wat een goede KVV is.

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 21:09

Wij geven Kivo, en die vinden wij prima. Ziet er netjes uit, goed verpakt, honden vinden t lekker en de prijs valt erg mee.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 21:16

Kivo vind ik zelf een goede kvv, onze honden deden het er super op.
Haaksbarf, ahv-breda, carnibest, energique (al ziet dit er niet mooi rood uit).

http://www.barfplaats.nl/forum/index.php?topic=58724.0
In deze link vind je een overzicht met merken kvv. Via betreffende site's kun je het bekijken waar het allemaal te koop is.

Maar kijk goed naar je hond en voer met je ogen.

mcfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 22:18

Bedankt voor het noemen van een aantal merken. Ik ga me er even verder in verdiepen. Haaksbarf hebben ze bij ons in de dierenspeciaalzaak zag ik, dus ga daar ook nog even informatie inwinnen.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 22:25

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 22:34

ik vind dat ook zoo verschrikkelijk moeilijk,
ik zag nou barf menu voor katten, diepvries voer... is dat wat en is het compleet?
en duur vergeleken met andere site's ?

zo staat er bijvoorbeeld:
BARFMENU eend 250 GR € 1,90
BARFMENU cattery 1000 GR € 4,50
BARFMENU cattery 500 GR € 2,75

maar ik heb 4 katten waaronder 2 kittens, 3 die wel rauw vlees lusten en de oudste moet het echt gewoon niet wat ik ook probeer..

maarja wat en hoeveel moet ik dan gaan geven en hoeveel keer perdag?
en hoe zit het met de brokjes moet ik die dan weghalen want de oudste blieft geen rauw vlees zelfs geen gekookte kip of wat dan ook,

de andere 3 krijgen zo nu en dan al een rauw ei een stuk paardenbief, rauwe kip, stuk runderlap, runder gehakt enzo, en dat valt in de smaak, maar dit is echt gewoon voor het lekkere en tussendoor,
verder staan er gewoon brokjes en krijgen ze een beetje natvoer.

maar wil ik helemaal op vers over gaan wil ik wel iets compleets hebben,
en wil ik weten wat ik met die oudste moet gaan doen en of het kwaad kan dat er dan gewoon brokjes voor haar staan?

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 22:40

Hond hier afgewisseld smuldier (versie vlees compleet en pens compleet) en tinlo (versie 'natuurlijk' ).
Meneer blieft niets anders helaas, heb al veel andere dingen weg kunnen gooien, zo zonde.

Katten eten echt geen kvv hier, af en toe een garnaaltje of ander stukje vis, maar thats it.

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 22:49

Ik gaf mijn hond ook Lotgering, maar ben ook ontevreden over de kwaliteit. Eerst bestelde ik vaak de wildmix, maar de laatste levering daarvan wil mijn hond opeens niet meer eten. De eend/lam variant eet hij nog wel.
Mijn hond heeft ook een voedselallergie. Hij krijgt nu de KVV van Naturis, die doet het erg goed! Hij eet het graag en ik ben ook tevreden over de constante kwaliteit ervan. Ik geef vooral eend, lam en konijn vanwege de allergie.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 22:55

Katten eten hier ultimate Barf (aka zelf vangen als je vers vlees wil hebben :P ) en brok.
Mijn schnauzer vangt ook nog wel eens wat zelf. De poedel vindt dat beneden zijn stand en eet graag biologische darf :')

mcfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 22:59

Die van ons kreeg de pens en totaalvoer. Maar de laatste keer was de totaalvoer zo raar gemalen in hoeverre je het gemalen kunt noemen. En de pens rook naar boerderij ipv naar de onaangename geur die het normaal heeft.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 23:20

Isaboy schreef:
ik vind dat ook zoo verschrikkelijk moeilijk,
ik zag nou barf menu voor katten, diepvries voer... is dat wat en is het compleet?
en duur vergeleken met andere site's ?

zo staat er bijvoorbeeld:
BARFMENU eend 250 GR € 1,90
BARFMENU cattery 1000 GR € 4,50
BARFMENU cattery 500 GR € 2,75

maar ik heb 4 katten waaronder 2 kittens, 3 die wel rauw vlees lusten en de oudste moet het echt gewoon niet wat ik ook probeer..

maarja wat en hoeveel moet ik dan gaan geven en hoeveel keer perdag?
en hoe zit het met de brokjes moet ik die dan weghalen want de oudste blieft geen rauw vlees zelfs geen gekookte kip of wat dan ook,

de andere 3 krijgen zo nu en dan al een rauw ei een stuk paardenbief, rauwe kip, stuk runderlap, runder gehakt enzo, en dat valt in de smaak, maar dit is echt gewoon voor het lekkere en tussendoor,
verder staan er gewoon brokjes en krijgen ze een beetje natvoer.

maar wil ik helemaal op vers over gaan wil ik wel iets compleets hebben,
en wil ik weten wat ik met die oudste moet gaan doen en of het kwaad kan dat er dan gewoon brokjes voor haar staan?

Voor hoeveelheden en zelf menu's samenstellen is het raadzaam eens goed te lezen op www.barfplaats.nl
Kvv het liefst zo vaak mogelijk compleet voeren. Maar een enkele keer een enkelvoudige voeren kan geen kwaad. Maar neem dan wel een diersoort wat niet in de standaard kvv zit.
Een reden dat je ene kat het niet wilt eten kan komen doordat er pens in zit, diverse katten houden daar niet van (al doet die van mij een moord voor lamspens).

Er zijn diverse leveranciers die hun kvv ten onrechte barf menu noemen.

Barf betekend: zelf samen stellen (dus ook de verhoudingen uitrekenen) van een compleet menu. Dit word ook in stukken gegeven.
Voordeel hiervan is: je bepaald zelf de verhoudingen, en is beter voor het gebit. Honden/katten hebben langer een voldaan gevoel.
Er zijn ook leveranciers waarbij je een compleet samengesteld pakket kan ophalen.

KVV: Is eigenlijk een gemalen prutje. De ene compleet en de andere enkelvoudig. En de ene wat grover dan de andere.
Het nadeel ervan is dat je nooit exact weet wat je precies geeft, je bent afhankelijk van de verhoudingen van de leverancier.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 08:39

Mijn hond krijgt Darf, biologisch vlees is dat. Aangevuld met een paar keer in de week pens.
Mijn kat krijgt Carnibest diabetic omdat hij lichte nierfalen heeft en dit biologisch niet te krijgen is in vleesvorm. Ze doen het er beiden super op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 08:41

Ik voer Herby.
Heb eerder ook lotgering gehad maar daar ben ik ook mee gestopt toen ik de kwaliteit achteruit vond gaan.
Ik vind Herby echt fijn vlees, goed verpakt en het ziet er een stuk mooier uit dan lotgering.
Ook hebben ze veel verschillende soorten en mixen dus ik kan veel afwisselen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 08:50

Bij Herby haalde ik altijd het vlees toen ze nog barf kregen.
Groot assortiment, prima kwaliteit.
Mixen zijn ook prima.
En je kan er eenvoudig wat extra kluifwerk kopen, ideaal om hun tanden goed schoon te houden (wil je dit gaan doen, lees je wel in hoe je hiermee begint)

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 09:08

kiki1976 schreef:
Voor hoeveelheden en zelf menu's samenstellen is het raadzaam eens goed te lezen op http://www.barfplaats.nl
Kvv het liefst zo vaak mogelijk compleet voeren. Maar een enkele keer een enkelvoudige voeren kan geen kwaad. Maar neem dan wel een diersoort wat niet in de standaard kvv zit.
Een reden dat je ene kat het niet wilt eten kan komen doordat er pens in zit, diverse katten houden daar niet van (al doet die van mij een moord voor lamspens).

Er zijn diverse leveranciers die hun kvv ten onrechte barf menu noemen.

Barf betekend: zelf samen stellen (dus ook de verhoudingen uitrekenen) van een compleet menu. Dit word ook in stukken gegeven.
Voordeel hiervan is: je bepaald zelf de verhoudingen, en is beter voor het gebit. Honden/katten hebben langer een voldaan gevoel.
Er zijn ook leveranciers waarbij je een compleet samengesteld pakket kan ophalen.

KVV: Is eigenlijk een gemalen prutje. De ene compleet en de andere enkelvoudig. En de ene wat grover dan de andere.
Het nadeel ervan is dat je nooit exact weet wat je precies geeft, je bent afhankelijk van de verhoudingen van de leverancier.

Enkelvoudige kvv kun je gewoon voeren, je moet er alleen voor zorgen dat je in 2 weken 4 verschillende diersoorten voert. Dan zorg je voor een compleet menu. Je kunt ook nog yoghurt, gekookte groente, (gekookt) ei ed. voeren.

Goede kvv heeft een vaste verhouding in spiervlees, orgaanvlees en gemalen bot, de kwaliteit is dan gegarandeerd. Wellicht dat bij goedkopere kvv de verhoudingen verschillen maar ik heb er nooit wat van gemerkt bij de merken die ik voer en verkoop.

Katten kvv bevat geen pens omdat veel katten dat niet lusten. En er is extra hart of long toegevoegd om te zorgen voor voldoende taurine. Je kunt dus je kat wel honden kvv voeren maar moet dan nog hart of long toevoegen. http://www.kompleetversvoerenzo.nl/uncategorized/kan-ik-kvv-voor-honden-ook-aan-de-kat-voeren/

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 09:19

Natudog ze leveren wanneer jij ook kunt leveren door heel het land,ik ben zeer tevreden.hebben ook actiepakketten standaart

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 10:20

Esther, wat je zegt klopt betreft kvv. Maar de meeste kiezen kvv toch wel voor het gemak. Niet zelf alles uitrekenen. En je moet wel weten waar je mee bezig bent als je uitsluitend enkelvoudige gaat voeren.
Ik ben van mening dat je minimaal 4 verschillende diersoorten per week met voeren, maar dat is mijn mening.
Hier hebben mijn honden jaren op barf gestaan, heb altijd hun menu zelf samengesteld. Ik maakte idd het menu over 2 weken omdat het dan veel beter uitkwam met de verhoudingen/gewichten. Maar wel per week minimaal 4 verschillende diersoorten.
Nu moet ik wel zeggen dat ik daar vrij makkelijk ik was. Alles lag in portie's in de vriezer. Maar had geen vaste dagen betreft diersoorten. Nu konden wij er ook makkelijk aan verschillende diersoorten komen en dat maakt natuurlijk ook heel veel uit.

Ivm een auto-immuum ziekte helaas over moeten stappen op brok (en geloof me, die keuze was niet makkelijk gemaakt). Het gaat nu gelukkig een heel stuk beter met d'r.
Maar sinds gisteren staat ze weer op rauw ivm een operatie aan haar bek aankomende maandag. Hiervoor mag ze dan alleen zacht voer hebben nadien.
Nu heel hard hopen dat het goed blijft gaan. Indien dat het geval is gaat ze wel weer terug op rauw.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 10:30

Ik voer de honden al zo'n 15 jaar Smuldier, verkrijgbaar in de meeste supermarkten, naar alle tevredenheid. De pens kompleet afgewisseld met vlees kompleet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 10:32

kiki1976 schreef:
Bij Herby haalde ik altijd het vlees toen ze nog barf kregen.
Groot assortiment, prima kwaliteit.
Mixen zijn ook prima.
En je kan er eenvoudig wat extra kluifwerk kopen, ideaal om hun tanden goed schoon te houden (wil je dit gaan doen, lees je wel in hoe je hiermee begint)

Bedoelde je dit voor mij?
Ik heb het laatste jaar alleen kippennekken als barf product gehad, 2 van de hondjes zijn te klein om echt grotere stukken te eten. (Moet de kippennekken al in 3en snijden).

Ik wil straks wel weer kijken naar iets grotere makkelijk te snijden producten aangezien er nu weer een herder is dus dan gaat het weer snel genoeg op.
Van de rollen bestel ik veel soorten en wissel zelf al met enkelvoudige soorten en mixen.
Vooral de wildmix vind ik handig aangezien er 2 de hert/ree niet willen eten maar de wildmix wel.
Ik voer ook minimaal 4 diersoorten per week, vaak zijn het er meer.