Mocht je hier alleen zijn voor de tips en foto => foto en daaronder

Vanmiddag was ik bij een cliënt (thuiszorg) aan het werk en opeens hoorde ik hoog gemiauw. Het leek net alsof er een katje ergens vast zat. Na even zoeken bleek het om een jonge kitten te gaan in de tuin van een oudcliënt. Gezien het uiterlijk was het katje te jong om alleen buiten te zijn. Het katje schrok en waggelde naar de achtertuin waar ik niet zonder toestemming in wilde lopen.
Op dat moment hielden de bewoners een middagdutje en ging ik weer terug aan het werk.
Op de terugweg kwam ik er weer langs en zag het katje liggen. Meneer was ondertussen wakker en van hem mocht ik de tuin in. Katje gevangen met gevaar voor eigen leven en bij de cliënt waar ik gewerkt had een doos gehaald.
Kat (in doos) en ik op de fiets naar de dichtstbijzijnde (30 min fietsen) dierenarts maar die was er niet. Dierenarts 2 schatte het diertje op ong. 6 weken en gaf wat telefoonnummers mee.
Eenmaal thuis gekomen heb ik een kamertje ontruimt en deel afgeschermd. Helaas niet goed, katje ontsnapte en ging onder de kast zitten. Na veel gewurm katje eronderuit gevist (lang leve ovenhandschoenen) en in het afgesloten gedeelte geplaatst.

Zoals jullie kunnen zien heb ik het voer (in water geweekte brokjes) en water zo dicht mogelijk naast haar gezet. Verder heeft ze een kussen en handdoek om zich te verschuilen plus een kattebakje.
- Ze is aangemeld op amivedi en ook heb ik de dierenambulance gebeld om haar door te geven.
- Buurt kende niemand met katten
- Facebookbericht is in de maak.
Wat kan ik nog meer doen?

veel succes en ook veel plezier ermee