Sinds 26 juli hebben wij een enorm leuke kitten.
Maar meneer kwam met nest vlooien bij ons aan.
Ik heb hem bij thuiskomst direct ingespoten met frondline.
Toen ik mijn oude hondje nog had werkte frondline nog goed.
Ik wist dus niet dat frondline inmiddels niet meer goed werkt.
Na 2 weken mocht ik spul van de dierenarts gebruiken Broadline.
Maar na 2,5 a 3 weken zag ik weer vlooien (niet gekamd tussendoor...)
Maar ik moest echt 4 weken wachten omdat Guus pas 17 weken is.
Dus braaf gewacht tot zaterdag. Ik haalde vorige week +/- 7 vlooien per kamsessie er af.
Dag was 3 dagen achter elkaar. Sinds zaterdag niet gekamd.
(ik kan niet al te lang wil dat onze kitten het als iets positief ziet).
Nu heb ik net opnieuw gekamd en haalde ik 2 goed levende vlooien er af (ze sprongen flink in het rond).
Die zouden toch al lang dood moeten zijn? Maar het zouden natuurlijk ook pas 'geboren' vlooien kunnen zijn.
Toen we Guus ophaalde heb ik direct ook een omgevingsspray gekocht.
En om de 2 weken spray ik er vrolijk mee rond in de schuur (waar Guus woont).
Ook de bijkeuken waar meneer vaak met de hond ligt spray ik.
De kleedjes van Guus heb ik weg gegooid en alle lig plekken goed gesprayd.
Het dekbed van de hond heb ik in tussentijd 2x op 90 graden gewassen.
De hond komt alleen in de mand in de woonkamer.
Alles daarvan ligt nu in de wasmachine en ik zal straks de vloer onder de mand ook in sprayen.
De bijkeuken matjes etc spray ik ook in.
In de bijkeuken heb ik ook onze kinderwagen staan kan ik die ook in sprayen en een middag buiten laten luchten of is dat gevaarlijk voor mijn 1 jarige zoontje?
Nu heeft mijn hond ook jeuk...
Die heb ik afgelopen week met frondline spray behandeld (die nog over was van de kitten).
Onze hond is allergisch voor al die pipetten etc. En ik denk dus ook voor de pray ze heeft enorm veel jeuk maar ik vind geen poepjes of vlooien op der. Normaal krijgt ze hotspot van de pipetjes.
Ik zal haar dus anders moeten behandelen tegen vlooien een band vind ik niet fijn omdat ik 2 kleine kinderen heb, en ik begrepen heb dat de kinderen na het aaien van de hond dan direct handen moeten wassen. Die kids knuffelen de hond zo vaak dat ik niet elke 5 min met een zeepje naast ze sta. Ik weet dat er een pil op de markt is die 41 euro kost en dan is ze 3 maand ontvlooit en ontwormd.
Maar er bestaan toch ook pillen die direct alles dood maken die dus niet preventief werken maar alles dood maakt wat op de hond zit?
Maar mijn vraag is doe ik genoeg om een ware vlooien plaag te voorkomen?
Ik heb dus al gedaan:
- ontvlooid met broadline.
- omgevingsspray in de schuur en bijkeuken en rond de mand. (deed ik elke 2 weken maar heb er nu 1 die 6 maand zou werken dus wil die elke maand doen).
- Geregeld kammen.
- Kleden/kussens etc uitwassen op 60 graden of meer.
wat zou ik nog meer kunnen doen?
En kan ik dat ook in de dierenwinkel halen? Want mijn dierenarts zit niet om de hoek
Brr ik vind het zulke smerige beesten...
Wil nu graag een vlo vrije kat

. Ik kon bijna mijn lach niet inhouden. Na de instructie vroeg ik of ik haar leidinggevende misschien kon spreken. Dat kon niet. Die was bezig. Prima, ik word nu deze week teruggebeld met een oplossing, het zal mij benieuwen. Ik ga wel dit topic in de gaten houden voor eventuele tips.