Waarschuwing! Frontline vlooiendruppels

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Celine_Famke

Waarschuwing! Frontline vlooiendruppels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 23:53

Hoi Bokkers.

Ik vroeg mij af wie hier op Bokt Frontline vlooiendruppels geeft aan hun kat of hond? (Weet niet of het er ook voor honden is)

Wij gaven mijn katten dat altijd. Hoewel ze altijd binnen bleven. Op een gegeven moment mochten ze in de tuin. Bleven Frontline om de maand geven. Nu mogen ze ondertussen ook gewoon de tuin uit.
Een paar weken terug begon Bayonne, een van onze katers, erg veel te jeuken en hij raakte kaal op sommige plekken en kreeg wondjes door het likken en bijten dat hij zelf deed. Dit bleef maar door gaan. Terwijl we hem nog pas vlooiendruppels hadden gegeven.

Dus we zijn een aantal dagen terug naar de dierenarts geweest met hem. Die lieten meteen al weten dat Frontline de laatste tijd niet meer werkt en dat ze sowieso niet snappen waarom dat zo achterlijk duur is en überhaupt nog verkocht word.
Kat bleek dus wel degelijk vlooien te hebben, en ook een allergische reactie op de vlooienbeten. Nu hebben we dus bij de dierenarts vlooiendruppels mee gekregen voor onze katten en die meteen gegeven. Hopen dat die wel werkt!
Voor de allergische reactie hebben we Prednison gekregen in de vorm van pilletjes.

Ik dacht misschien zijn er Bokt-mensen die hun kat ook behandelen met Frontline. Voor hen is dit dus een waarschuwing! Frontline is al een hele tijd niet meer werkzaam en wordt (helaas) nog wel verkocht..

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 23:57

Wel apart dan als frontline echt niet meer zou werken, ik 2 mnd geleden bij de da het nog kon kopen :?
Overigens hier ( gelukkig) ondanks frontline gebruik bij 2 honden en 2 katten nergens last van gehad ( afkloppen !!!).
Wel vervelend voor je kat: jeuk is erg :(:)
Laatst bijgewerkt door Evelienepien op 07-09-14 23:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 23:57

Zelfde ervaring met frontline evenals twee vriendinnen met hun katten.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 23:59

Veel vlooien zijn inderdaad resistent geworden voor de werkzane stof in Frontline, al zal het bij bepaalde mensen nog prima werken.
Ik zweer bij Stronghold dat werkt als een tierelier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 00:01

Is het niet zo, dat vlooien niet een keer immuun worden voor een bepaalde formule vlooienspray? Ik zou de volgende keer beter informeren welke spray/anti vlooien middel wel werkt.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 00:03

Volgens mij hadden wij nu inderdaad ook Stronghold mee gekregen :)

En ja de meeste (dus niet álle) vlooien zijn resistent geworden door de stof die in Frontline zit. Hierdoor werkt het bij 9 van de 10 katten niet meer. Hoe het bij honden werkt weet ik niet, zal wel het zelfde zijn denk ik..
Het wordt nog verkocht omdat mensen het nog kopen. Maar eigenlijk koop je vlooien :p voor een dure prijs ook nog eens haha.

Meteen 100 euro lichter door de DA :p

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 00:05

Vaak wordt frontline nog wel eens bij kittens/puppies gebruikt, maar ik heb idd een aantal jaar geleden op school al geleerd dat het bijna niet meer werkt ivm resistentie.
Ondanks dat we het zelf al jaren bijna nooit gebruiken ga ik voor dit soort spul (zelfde met ontwormen) toch altijd naar de DA áls we het wel nodig hebben..

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 00:05

Het schijnt het beste te zijn om zo eens in de zoveel tijd van merk te wisselen ivm resistentie.
Of dat ook daadwerkelijk zo is weet ik niet.
Ik geef iig al jaren geen Frontline meer maar Advantage icm Program.

Rennie89

Re: Waarschuwing! Frontline vlooiendruppels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 00:09

Zelfde probleem met mijn kat. Ben overgestapt op advantage en duidelijk minder tot geen vlooien maar poes blijft zichzelf openkrabben en likken... Heeft al een prikje van DA gehad en ga komende week maar weer want het gaat nu al 2 maanden door. Ze heeft de gehele tijd de kap om gehad en als die een seconde af is krabt ze zichzelf weer open -O-

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 00:35

Lifaya, is het wellicht handig om het in het begin even groot aan te pakken?
Dus huis sprayen, Advantage, Program en een steroïde-injectie.
Program om alle vlooien onvruchtbaar te maken, Advantage en omgevingsspray om ze uit te roeien en de steroïden tegen de jeuk.
Ik denk dat je dan al aardig op weg bent nl. :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 00:56

Dat is uiteraard allang gebeurt ;) heb zelf 4 x mijn huis behandeld en om de 3 weken ontvlooien. Die injectie heeft ze dus ook gehad. Dit is nu al enkele maanden aan de gang

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 01:00

Oh balen... -O-
Is het gedrag niet ingesleten?
Ik heb zelf nl een kat gehad die zichzelf bleef openkrabben en kapotwassen, ondanks dat ze inmiddels volledig vlovrij was.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 01:05

Aha, interessant. De kat van mijn ouders heeft dit jaar opeens hele gekke huidproblemen. Hij heeft van de DA een kap gekregen want hij krabde zich helemaal open.

Toen ik daar laatst sliep ben ik volgens mij ook gebeten door vlooien, maar ze zeiden dat dat niet kon, want ze gebruikten toch Frontline voor de kat...

Ik zal het aan ze doorgeven.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 01:50

klopt... is al een tijdje zo dat de meeste vlooien resistentie hebben opgebouwd tegen frontline... rot evolutie :+

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 01:52

Wat ik er ooit van begreep is dat het een uur duurt dat een vlo ook zo lang op de hond of kat moet zitten in genoeg gif te krijgen bij frontline. Bij advantage of merk bonzo gebeurt dat meteen dat ze dood zijn.

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 04:40

Als je continu dezelfde vlooiendruppels gebruikt, passen de vlooien zich eraan aan waardoor het niet meer werkt is mij vertelt.
En dat je het beste kan afwisselen.
Zo had ik een vlooien en teken band voor mijn hond. Die echt Super duur was, moest een jas werken. Heeft hij nu 3 maanden om, ben gaan wandelen in de bossen en jawel hoor. Zoveel teken dat ik gestopt was met tellen...
Maarja, hoop dat dit wel werkt voor je katten.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 05:07

Volgens mij gebruiken wij ook frontline, of nu een andere dat weet ik even niet. Maar nu je begint over plekjes, mijn kat heeft dat ook vaak! En als je eraan komt begint ze toch een partij te janken. Dit komt dus echt van de jeuk, want op het moment heeft ze het niet. Het is voor mij ook een indicatie of ze vlooien heeft of niet, meestal als er plekjes zitten zijn er vlooien..

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 05:23

frontline is van bekend dat het bij sommige katten op gegeven moment huidproblemen gaat geven, zeker als je het regelmatig gebruikt.

om de 2 maanden is dan ook veels te veel, ik gebruik het alleen wanneer ik vlooien zie net als bij ontwormen.

je hebt nu als het waren zelf je kat vergiftigd doordat ie veels te vaak frontline heeft gehad. stoppen met vlooienmiddelen totdat de huidproblemen zijn opgelost en dan een ander merk kiezen, advantage of stronghold. in de tussentijd de omgeving goed vlovrij houden kat enige tijd weghouden van de behandelde ruimtes

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 05:32

Frontline werkt idd niet meer. Om eerlijk te zijn geen enkel merk, aangezien ik elke keer een ander merk neem.
Ik heb nu de honden en kat gewassen met vlooien shampoo en ze dragen een vlooienband van het merk seresta. Dit werkt voor nu wel.

maar ik blijf nu wel met meer dan 100 euro aan vlooiendruppels zitten.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 06:03

frontline werkt wel als je overdoseerd maar dit is zeker niet aan te raden!!!

Maar waarom maandelijks ontvlooien? Mijn honden komen meerdere keren per week in asiel/pension/dagopvang en lopen dan tussen allerlei andere honden op de speelplaatsen. Ze komen vele malen per week in het bos waar ze jan en alleman tegen komen. Zelden dat ik moet ontvlooien. Dit jaar nu voor het eerst 4 maanden achter elkaar ontvlooid omdat ik overal las dat er dit jaar zoveel problemen zijn met vlooien. De jaren hier voor wel eens moeten ontvlooien omdat we op vakantie gingen en ik daar geen problemen wil hebben maar eigenlijk nog nooit vlooien gezien (afkloppen en gelukkig!!! maar)

Als ik wat gebruik dan is het advantix en advantage (honden en kat) niet duur en schijnt goed te werken. Eventueel via www.medpets.nl grootverpakkingen te koop ;)

Voor mensen die steeds maar weer vlooien tegen komen, je kan beter je huis zeer goed behandelen dan alleen je dieren ;) Vaak is het huis het grootste probleem als er continu weer vlooien zijn. Zeker de plinten goed mee nemen dan met een omgevingsspray. (daar kunnen ze tot een jaar overleven.....)

detos240

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 06:14

Hier wel een tevreden gebruiker van frontline! Ik gebruik frontline combo. Eerst altijd stronghold maar daar werden ze helemaal gek van als je dat in de nek deed! Enigste nadeel van de combo vind ik dat het ook voor teken moet helpen maar daar merk ik niet zo veel van (wij wonen wel aan de rand van het bos) maar vind nooit een vlo bij zowel de hond als de katten! En ik gebruik het al gauw een jaar of 10.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 06:34

Volgens is het al jaren bekend dat als je frontline vaker gebruikt het op een gegeven moment niet meer werkt dat je over moet stappen naar een andere merk.
Ik krijg het vaak van klanten op me werkt te horen dat frontline niet op hun huisdier werkt..

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 06:48

Ik wist dit ook al. Is al wat langer bekend dat, net als bij vele andere dingen zoals wormkuren bij paarden, de beesten die bestreden moeten worden resistent worden.
Ik had een aantal jaar terug een mooie aanbieding, flinke fles Frontline met zo veel procent korting. Na een keer gebruiken bleef het bij mij een beetje liggen in mijn kistje met dierenspullen.
Dacht vorig jaar, oké. We proberen het maar weer eens. Paar keer met andere merken tevreden gewerkt, misschien dat frontline wel weer kon. En ja hoor.. vlooien, allergische reactie, kale en geïrriteerde plekken in de vacht bijna tot bloedens toe. Heb spuitje bij de DA gekregen voor mijn hondje en sterke soort ontvlooiingstabletten. Huis helemaal na kunnen gaan.
Dus voor mij toch geen frontline meer. Heb de fles nog wel staan, maar echt gebruiken zal ik het niet meer.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 06:54

Hier al jaren geleden ontdekt (helaas) dat Frontline niks meer deed. Advantage geef ik nu, bestel het goedkoop bij www.kathond.nl
Mss een tip voor anderen?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 06:55

Ik snap niet dat mensen dit nog steeds niet weten. :+

Frontline is inderdaad al een verouderd middel waarvoor een gedeelte van de vlooien resistent is geworden. Betekent niet dat het helemaal niet meer werkt maar wel minder. Dus ja daarom is het ook nog verkrijgbaar bij vele DA's. Maar meestal zal de DA of de assistente je een ander middel aanraden.