Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Jankeke schreef:Hond mag nooit meer op schoot of de bank liggen. Deze plek zorgt er voor dat hij zich hoger in rang voelt. En zeker bij een dominante hond. Dat zou je de peetoom kunnen vragen met deze uitleg. En hem duidelijk maken dat je er niet gerust op bent. Misschien is hij zelf ook geschrokken en komt hij zelf met een oplossing. Maar ik zou er zeker over praten. Als hij dan niet wil mee werken, dan de kinderen niet meer naar de peetoom tot ze een heel stuk ouder zijn.

Sokje_6 schreef:Jankeke schreef:Hond mag nooit meer op schoot of de bank liggen. Deze plek zorgt er voor dat hij zich hoger in rang voelt. En zeker bij een dominante hond. Dat zou je de peetoom kunnen vragen met deze uitleg. En hem duidelijk maken dat je er niet gerust op bent. Misschien is hij zelf ook geschrokken en komt hij zelf met een oplossing. Maar ik zou er zeker over praten. Als hij dan niet wil mee werken, dan de kinderen niet meer naar de peetoom tot ze een heel stuk ouder zijn.
Dat is al lang weer achterhaald, van die bank. Schoot weet ik niet.
Ik zou het gewoon samen een keer overleggen, allebei kijken wat er mogelijk is en allebei een beetje inschikken naar elkaar. Dan is er meestal best wat mogelijk
Billy schreef:Ik zou me niet zoveel zorgen maken om de hond, als wel om het beoordelingsvermogen van zijn baas...
MiVita schreef:Trouwens eerder op de dag van het incident was er nog iets anders waar ik niet helemaal gerust in ben. De eigenaars van de hond zien hierin dan weer geen gevaar en zien het als spelen.
Ik maakte me er eerste niet druk in, hond heeft niet echt gebeten en de combi jonge hond die opgewonden raakt door een klein kind die rent en valt lijkt me niet vreemd, maar toch zit het me achteraf niet helemaal lekker...