Kruisspinnen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

colunder

Kruisspinnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 17:18

Ik wordt echt gek van de kruisspinnen in mijn tuin.
Ik durf amper meer naar mijn auto of naar de schuur te lopen,om de have klap loop je tegen een web aan wat dwars over het pad gesponnen is,met als je pech hebt zo'n dikkerd er in :r .
5 jaar lang heb ik gezegd dat ik ze zou laten zitten maar nu ben ik toch echt begonnen met ze uit te roeien(sorry, ik weet dat het niet mag :o )
Ik heb er de afgelopen dagen al zeker 75 doodgeslagen,en nog loop ik elke dag door de spinrag.
Vaak neem ik maar een stuk onkruid in mijn hand om voor me uit te zwaaien als ik over het pad loop(gelukkig onkruid genoeg in mijn tuin)
Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Anoniem

Re: Kruisspinnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:47

Niet specifiek kruisspinnen.

Gewoon allerlei soorten en maten.
Buitenshuis, binnenshuis.
Binnen gaan ze allemaal dood hoe dan ook.

Is de tijd van het jaar weer zeggen ze..

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:49

Nu ben ik blij dat ik geen tuin heb. Enkel een inimini voortuin maar daar vinden spinnen (jammer genoeg ;-)) niets aan!

M_Jacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:59

Hier ook een legioen aan kruisspinnen. Gelukkig heeft de tuin nu even geen onderhoud nodig. }>

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 18:05

Binnen gaat alles dood. Buiten mogen ze blijven zitten. Alleen die bij de voordeur legt ook het loodje, want anders blijf ik door de spinrag lopen

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 18:07

Hahahahahaaaaa!
Dat met dat onkruid voor je neus uitlopen is zo herkenbaar..!
Altijd als ik een bepaald pad moet lopen, zijn daar zo veel spinnen. Ik zwaai dan altijd met een tak voor me uit (iets te vaak spinnen in mijn gezicht gehad).

Zelf roei ik ze niet uit. Kan er gewoon niet tegen. Compleet tegen mijn principes. Niet dat ik het iemand kwaad neem als die dat wel doet. Of misschien een beetje XD
Maar tja, spinnen zijn nuttige beestjes. Ze vangen muggen :D
Maar ik spring wel op een stoel als ik er een zie.

Wauw, wat een mooi verhaal typ ik toch.

Even to the point: Ja hier zijn ook ontzettend veel spinnen (geeft wel prachtige foto's die webben)
Gewoon even opletten waar je doorheen loopt en verder dan maar genieten van de mooie webben die ze spinnen. Vooral extra mooi als het heeft geregend ^^

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 19:12

Bah ja praat me er niet van :') ... Onze achterburen hebben coniferen en het stikt daar van de kruisspinnen .. gewoon nee.. ik word altijd helemaal panisch als ik een spinnenweb in mn haar krijg ben zooooo bang dat de spin dan op mn hoofd zit...

Op mn werk is het nog 10x zo erg , helaas...

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 20:09

BAH JAAA.... oowww ik ben zo panisch voor die kl*te beesten. Zo'n nut hebben ze overigens niet in mijn ogen, want ze vreten ééécht niet alle muggen en beesten op hoor. Dan heb ik toch liever 3 muggen ipv 1 mug op me kamer dan 1 mug en 2 spinnen :r

Onze tuin heeft een smal pad van de achterdeur naar de schuur en poortdeur, en aan alle kanten zitten er spinnen.... en dan al helemáál op de poortdeur of in de deuropeningen of op m'n fiets. _-:(

Ik loop steevast met een vliegenmepper in de aanslag door de tuin als ik naar school moet, en muziek op me kop zodat ik niet panisch om me heen kijk maar me op de muziek focus _O-

Wat mij betreft mag het een flink koude winter worden dit jaar, opdat we volgend jaar amper spinnen zien.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 22:13

Ik ging net de honden uitlaten, en ja hoor, daar hing weer zo'n dikkerd midden in het pad.
Gelukkig zag ik hem door het licht van de straatlantaarns,dus maar weer met een onkruidstengel in de weer geweest.
Ik vind het echt vreselijk,ik loop echt doodsbang over de paadjes.
Helaas is mijn achtertuin niet goed verlicht en zie ik ze daar dus niet brrrr.
Volgend voorjaar ga ik drastisch snoeien in de hoop dat het er dan minder zijn.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:16

Ik heb 2 in de stal, die hebben een web voor de deur gehangen. Prima, hebben mijn pony's ook geen last van muggen! maar ik vroeg me af he, kruisspinnen hebben zo'n Jezuskruis, betekent dit dat zij heilig zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:19

Brr, spinnen... Dik lijf, harig, grote poten.. Niet erg elegant dus... :')

Hier worden ze meestal gevangen en naar buiten gezet, pletten doe ik liever niet, want dan krijg je allemaal troep :+ Blijf zelf ook ver uit de buurt van een spin...

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 22:27

antje_vip schreef:
Ik heb 2 in de stal, die hebben een web voor de deur gehangen. Prima, hebben mijn pony's ook geen last van muggen! maar ik vroeg me af he, kruisspinnen hebben zo'n Jezuskruis, betekent dit dat zij heilig zijn?

Ik heb geen idee of ze heilig zijn, ik weet wel dat je ze officieel niet dood mag maken.
Dat heb ik 5 jaar volgehouden, maar het lijkt wel of er elk jaar meer bijkomen.
Ik vind het echt een plaag.
Mijn zoon durft amper zijn fiets te pakken,echt overal zitten ze.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:39

Waarom mag je ze niet doodmaken dan? Wist ik niet. Heb er vandaag al minstens 20 vermoord :=

Laatst had er een een web dwars door de tuin gespannen. Gigantisch knap want het was zeker 2.5 meter breed met in het midden een web. Heb m maar vermoord. Word helemaal gek van die rommel. Schuur zit vol met allerlei soorten en maten. Kom er alleen omdat de vriezer er staat maar word er helemaal gek van.

Laatst de container schoongemaakt. In het handvat zat een nest en onder de onderste rand 2. Leuk als je daar met je spuit onderdoor gaat. Komt me een bult spinnen uit. En mama spin was gigantisch. Nee hoor, ik vind het niks. Heb alles de put in gespoten. Brrrrr nesten zijn het ergst..

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 06:40

Bij ons zitten er zowat 5 in huis en honderden buiten :brr:
En er zat er laatst 1 in mijn bed te kruipen :brr:

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 06:51

Ik loop soms bukkend door de tuin om de web niet stuk te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 13:02

Er is 1 godzilla die mag blijven bij de voordeur , alleen ze lijkt in rust? Haar web weg en ze zit in hoekje van raamkozijn. . , is keuken raam dus zie haar niet wat betekend dat?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 13:59

Dood?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 14:35

Als ik blaas dan beweegt ze heel rustig maar ze leeft nog , arme Godzilla de enige kruisspin waar ik ooit me hecht mee voelde ;(

Puck94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 14:40

takkie_muis schreef:
Als ik blaas dan beweegt ze heel rustig maar ze leeft nog , arme Godzilla de enige kruisspin waar ik ooit me hecht mee voelde ;(

_O-

Hier ook heel veel spinnen in de tuin. Vindt ze pas vervelend als ze op me zitten of binnen zijn. Of in het konijnenhok als ik het moet schoonmaken := . Heb van de spinnen minder last dan van alle naaktslakken die overal zijn..

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 14:44

Haha takkie_muis jij hebt godzilla, ik had motzilla in huis. Maar was er niet aan gehecht, was er doodsbang voor. Hier voor de voordeur een groot web waar ik telkens weer doorheen loop en dan de volgende dag heeft ie het weer hersteld, dag in dag uit. Maar die grote motten komen toch binnen via de voordeur, ik hoop nog steeds dat die kruisspin ze eens vangt in haar web

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 15:00

Ik ben toen ik 5 was vol door zo'n web gelopen, mega spin in mn nek gehad en altijd nog een trauma aan overgehouden :Y) De tuin zit tegenwoordig ook helemaal vol met die beesten en this altijd weer een heel gedoe om mn fiets te kunnen pakken en de spinnen proberen te ontwijken. Doodmaken durf ik niet, want wat als ze nou opeens heel snel weglopen of weet ik veel waar naartoe springen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 15:01

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 15:13

haha, godzilla is wel heel rond.
Heb er geen verstand van, misschien legt ze eitjes ofzo?
motzilla had een heel dik lijf, brrrr En van die grote zwarte ogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 15:16

Hmm zou kunnen , ik blaasde en poten bewogen nog.. misschien constipatie?

Motzilla klinkt echt eng , godzilla heeft mooie kraalogen <3

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 15:29

Geef hem eens rennie deflatine, misschien heb je dan nog maar een minispinnetje over