39 labradors als proefdieren?!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PenP2014

39 labradors als proefdieren?!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 20:08

"Maar liefst 39 labradors staan op het punt om gebruikt te worden in experimenten. Deze experimenten worden door de onderzoekers zelf ingeschat als zeer pijnlijk. Opzettelijk wordt er bij deze gezonde labradors hartfalen opgewekt, waarbij 1 op de 3 honden al tijdens het experiment zal sterven!  Alle honden zullen uiteindelijk de dood vinden."

Vul aub de petitie even in om dit belachelijke leed te voorkomen! Het kost je 1 minuut
De link:

http://www.freethelabradors.org/

Selena

Re: 39 labradors als proefdieren?!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 20:12

Heb het gelezen, echt vreselijk!
Ik ga zeker tekenen!

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 20:17

Super selena. Elke stem is er 1!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 20:20

Ik heb ook getekend.
Maar ergens wel jammer dat er nooit petities voorbij komen over alle katten, cavia's, apen en konijnen die worden gebruikt, en ratten en muizen vindt men al helemaal geen probleem.
Ik hoop in ieder geval dat ze het experiment kunnen tegenhouden, er zullen vast alternatieve methoden zijn, maar dat zal wel te duur zijn..

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 20:21

Ga gelijk tekenen, vindt dit altij zo zielig

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 20:26

8nnemiek schreef:
Ik heb ook getekend.
Maar ergens wel jammer dat er nooit petities voorbij komen over alle katten, cavia's, apen en konijnen die worden gebruikt, en ratten en muizen vindt men al helemaal geen probleem.
Ik hoop in ieder geval dat ze het experiment kunnen tegenhouden, er zullen vast alternatieve methoden zijn, maar dat zal wel te duur zijn..

Ook dat is erg! Proefdieren zouden helemaal verboden moeten worden. Of het nou een hond of een rat/muis is!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 20:28

Te weinig informatie. Waarom wordt dit onderzoek uitgevoerd? Sommige zaken zijn niet te onderzoeken zonder het gebruik van proefdieren, en belangrijk genoeg proefdiergebruik te rechtvaardigen.

Aan mensen zoals de poster boven mij zou ik willen vragen, ben je ingeent? Heb je wel eens antibiotica nodig gehad? ben je wel eens geopereerd? Alles zaken die je principieel zou moeten weigeren als je zo tegen proefdiergebruik bent...
Laatst bijgewerkt door Kuggur op 22-08-14 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 20:28

dubbel.... tenslotte gebruiken wij allemaal wel die medicatie zodra we die nodig hebben en zijn we enorm blij met al die geteste medicatie waarvan wij weten hoe het werkt en waarvoor het werk.......

Ik kan echter NIET snappen dat er ook maar 1 iemand te vinden is die het leed wat die dieren aangedaan worden zomaar kan aanzien EN zelfs kan uitvoeren :( :( :( :( :(

Echter idd als men het met andere diersoorten doet zoals bijv. muizen hoor je er niemand over maar die dieren hebben net zoveel gevoel!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 20:29

Wat ik mis in de petitie is wat het doel van het exp. is?
Misschien is dat wel iets wat een medische doorbraak kan zijn waarmee veel mensen geholpen kunnen worden?
Ik heb een vader die jaren geleden een dubbele longtransplantatie heeft ondergaan.
Een ingreep die eerst op dieren is getest, maar uiteindelijk voor veel mensen levensreddend is gebleken.
Ook zijn veel van zijn medicijnen getest.
Mijn moeder is overleden aan kanker, maar dankzij veel onderzoek kunnen er steeds meer mensen wel gered worden.

Bij de petitie staat niets over het doel van het onderzoek en aangezien alle onderzoeken in NL eerst door een commissie worden beoordeeld neem ik aan dat er echt wel een redelijk doel achter zit.

Wat niet weg neemt dat het jammer is dat we nog steeds dieren nodig hebben om dingen uit te testen,
maar ik ken de andere kant.. die van als je een heel ziek familie lid hebt...

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 20:36

Het gaat over een expiriment met pacemakers. Waarbij de honden gewoon met opzet zullen worden vermoord.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 20:37

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 20:39

WIE GAAT ER MEE 4 OKT STILLE TOCHT ALS PROTEST TEGEN HET GEBRUIK VAN 39 LABRADOORS VOOR DIERPROEVEN, DEZE PROEVEN ZULLEN PIJNLIJK ZIJN EN 1 OP DE 3 ZAL BIJ DEZE PROEVEN STERVEN!!!!!! WIE LOOPT ER MEE???? DE LABRADORS LOPEN UITERAARD VOOROP meer info bij http://www.stopdierproeven.org of info@stopdierproeven.org

uiteraard zijn andere rassen en dieren welkom want tenslotte zijn die net zo goed de dupe van dit besluit

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 20:40

Ik heb bewust niet getekend. Als het gaat om zeer ernstig dierenleed, dan krijgen ze daar alleen toestemming voor omdat verwacht wordt dat het een zeer grote bijdrage gaat leveren in mensenlevens redden. En dan is het triest dat daar 39 dieren voor moeten sterven, maar niet onoverkomelijk.

Net zoals er een hoop paarden zijn die gehouden worden door particulieren die al als cat. C gehouden worden, dat is gelijk aan 23% van de proefdieren. Namelijk het houden van een groepsdier in individuele huisvesting (een box). Het kan trouwens ook gaan om meermalen bloedprikken in deze categorie.

Cat. A) 37% van de proefdieren, leven zo goed als maar gaat bij door mensen gehouden dieren.
Cat. B) 28%, zitten daar dicht tegenaan.

Cat. D) 8.5%, heeft het al wat zwaarder. Bijv. zowel bloedprikken als individuele huisvesting

En alleen cat. E en F hebben het echt zwaar tijdens de proeven (mate van ongerief zijn ernstig (3.5%) en zeer ernstig (0.12%)).

Voor iedere proef moet er uitgebreid door commissies besloten worden of de hoeveelheid ongerief bij het dier opweegt tegen de hoeveelheid kennis die daaruit wordt opgedaan. En dit wordt dan ook bepaald naar aanleiding van de hoeveelheid dieren die aangevraagd worden. Er wordt altijd uitgegaan van de kleinste hoeveelheid benodigde dieren om het statistisch waardevol te maken. Anders zijn de dieren alsnog zinloos ingezet.

Het gaat hier om een cat. F. Dat blijft zeer triest. Maar geloof me, als ze het anders konden onderzoeken, dan zouden ze dat doen. Maar uiteindelijk gaan mensenlevens voor.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 20:41

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 20:42

Bullshit!! Er kunnen alternatieven worden bedacht. Dit kost alleen geld!! En dat willen de hoge piefjes niet. Nee die intresseert het namelijk niet hoe ze langzaam vermoord worden tijdens deze proeven!

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 20:42

speurneusc schreef:
WIE GAAT ER MEE 4 OKT STILLE TOCHT ALS PROTEST TEGEN HET GEBRUIK VAN 39 LABRADOORS VOOR DIERPROEVEN, DEZE PROEVEN ZULLEN PIJNLIJK ZIJN EN 1 OP DE 3 ZAL BIJ DEZE PROEVEN STERVEN!!!!!! WIE LOOPT ER MEE???? DE LABRADORS LOPEN UITERAARD VOOROP meer info bij http://www.stopdierproeven.org of info@stopdierproeven.org

uiteraard zijn andere rassen en dieren welkom want tenslotte zijn die net zo goed de dupe van dit besluit

+:)+

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 20:43

er zijn alternatieven voor dit onderzoek er zijn zelfs computeranimaties die dit nabootsen, hiervoor dieren gebruiken en dan nog op deze manier is absurd!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 20:44

Als deze proeven uitgevoerd worden bij een medisch wetenschappelijke instelling gaat het vooraf door een keuring door een ethische commissie. Die staan (nare) proeven echt alleen maar toe als er echt geen alternatief is en het een belangrijk medisch doel dient. Geloof me je krijgt dit soort proeven bijna niet door de keuring als het niet echt heel erg belangrijk is. Ik teken dus zeker niet.

Hoe rot het ook is, iedereen die medicijnen gebruikt en zorg ontvangt profiteert van dierproeven, nu of in het verleden. Dus ook de mensen die dit topic lezen.

@speurneusc, helaas worden animaties geprogrammeerd door mensen. Dat kan dus alleen maar kennis zijn die we al hebben. Dierproeven worden zelden gebruikt om dingen te onderzoeken die we al wisten..
Laatst bijgewerkt door troi op 22-08-14 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 20:45

speurneusc schreef:
er zijn alternatieven voor dit onderzoek er zijn zelfs computeranimaties die dit nabootsen, hiervoor dieren gebruiken en dan nog op deze manier is absurd!

Natuurlijk, deze onderzoekers zijn wrede sadisten die voor de lol labradors doodmartelen. Denk toch eens na....

Anoniem

Dropneus95

getekend.

ik ben van mening dat de techniek tegenwoordig al zo ver is dat er geen proefdieren meer nodig zijn.. ze kunnen tegenwoordig zo veel na maken. Tuurlijk heeft het in het verleden bewezen dat dierproeven geholpen hebben bij het maken van goede medicijnen, maar nu in 2014 zou dat toch ander moeten kunnen. voor zo ver ik me even ingelezen heb zijn er al proefdiervrije longmodellen, huidmodellen, botmetastase modellen en kan er proefdiervrij een hartonderzoek worden uitgevoerd. Dan moet er toch meer kunnen? Toch benieuwd waarom deze dieren dan een zeer pijnlijk onderzoek waar ze toch aan dood gaan moeten ondergaan.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 20:46

ik zou weleens weten wat ze precies gaan testen.Vaak is het al een keer in een ander land uitgetest en gaan we dat in Nederland nog een keer doen.Nee,ik keur dierproeven niet goed...

Jolliegirl

PenP2014 schreef:
Bullshit!! Er kunnen alternatieven worden bedacht. Dit kost alleen geld!! En dat willen de hoge piefjes niet. Nee die intresseert het namelijk niet hoe ze langzaam vermoord worden tijdens deze proeven!

Meld je aan.
Komop met al die oplossingen.

Ik.keur het niet goed...maar dit doen ze idd alleen als het een doorbraak zou kunnen zijn..

En idd van mij dezelfde vraag aan de 'haters/tegenstanders' : zijn jullie ingeent? Gebruiken jullie de pil? Medicijnen? Paracetamol?

Dan moet je dat ook NIET gebruiken!

speurneusc

utrecht doet ook al proeven met honden op het gebied van hart en vaat ziekten waarom maastricht ook nog eens???????

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 20:47

doorbraak met pacemakers??????? dat is er al jaren, opnieuw het wiel uitvinden is onnodig