Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Thats_Me schreef:Wat een gepiep over terpantine. Hoe haalt een groot deel van ons Nederlanders verf van handen etc. af? Juist met terpantine. Is net zo schadelijk voor ons als voor de hond. Voor een keer moet dat prima kunnen als je het daarna wel wast en dat heeft TS gedaan. Rest slijt vanzelf. Ongelukken gebeuren nou eenmaal.
Yasmijntje schreef:Thats_Me schreef:Wat een gepiep over terpantine. Hoe haalt een groot deel van ons Nederlanders verf van handen etc. af? Juist met terpantine. Is net zo schadelijk voor ons als voor de hond. Voor een keer moet dat prima kunnen als je het daarna wel wast en dat heeft TS gedaan. Rest slijt vanzelf. Ongelukken gebeuren nou eenmaal.
Ik ga er vanuit dat jij niet je handen gaat likken achteraf?
Want het is dus echt niet precies hetzelfde als bij een hond.
Een hond heeft een vacht en daar trekt het veel meer in dan in je hand (tenzij je zoveel haar erop hebt, maar laten we daar niet vanuitgaan.)
En mensen gaan niet aan hun handen etc. likken en honden wassen zich daarna op die manier:
kunnen ze toch het spul binnenkrijgen.
Ik zeg niet dat het meteen dodelijk is, maar begrijp heel goed dat veel bokkers hun bedenkingen hebben bij deze methode! Beter laat je het eraf slijten, of geef je (aangezien het een labradoodle is) een trimbeurt.
Yasmijntje schreef:Jij zet ook een toon zeg.
Ookal was je, het gaat sneller van je handen af van van een hondenvacht!
Maargoed, ga vooral lekker alles wassen met terpantine