Ik hoop dat ik via deze weg wat tips kan krijgen van mensen die er ervaring mee hebben.
Wij hebben ons hele leven al honden, (Rottweilers, Shih Tzu's en Boomers).
Nou heb ik vorige week een Shih Tzu teefje van 9 maand oud opgehaald, als vriendinnetje voor Shih Tzu reutje.
Het is een heel mooi, en lief beestje. Ze is gek op aandacht, super speels en is graag bij de kinderen. Ze heeft totaal geen problemen met de andere Shih Tzu en de Rottweiler, ze speelt er leuk mee en ligt samen met het reutje te slapen.
Nou is er alleen 1 probleem, zodra wij de woonkamer verlaten en ze blijft alleen (met het reutje) over, gaat ze blaffen. Of we nou naar de wc, naar de badkamer, naar buiten of op bed gaan, het maakt geen verschil. Ze gaat gelijk blaffen. En ze blaft niet normaal, achter elkaar aan, maar ze blaft 1 x heel schel, en dan een paar minuten later weer 1 x, en dat herhaalt zich urenlang.
Als wij dus op bed liggen is dit ook zo, we slapen al een week heel erg slecht nu, hebben ook al verschillende dingen geprobeerd. Ik zal ze even voor jullie noteren.
- Samen met het reutje in de bench. (Als ze in de bench zit, gaat ze heen en weer bewegen door de bench, het is een kleine bench, normaal lag alleen het reutje erin, maar is net groot genoeg voor 2. Ze blijft heen en weer gaan en hijgen als een malle, ook hierbij houdt blaffen niet op).
- Zwarte deken over de bench. (Ook hier het probleem, het zelfde probleem houdt aan.)
- Los in de bijkeuken met het reutje. (Ook dit heeft totaal geen zin, ze doet net of is het reutje er niet en zodra wij op bed gaan barst de hell los).
- Ik heb beneden geslapen om elke keer als ze blafte een voorwerp naast haar te gooien. (Ik ben 5 uren wakker geweest en gaf toen de moed op omdat ik uitgeput was
).- In de bench op mijn slaapkamer, met en zonder het reutje erbij (Ook hierbij het bench probleem van de eerste 2 punten..)
Wie kan ons helpen, wij zijn radeloos...
) Nadat ik gewoon weer boven was gaan slapen, was het weer over. Waarschijnlijk omdat ze wat meer gewend was en ik haar niet meteen alleen heb gelaten. Er was altijd iemand thuis de eerste twee weken (toevallig vakantie) en ook 's nachts liet ik haar niet alleen. Dat gaaf haar een stukje stabiliteit, dat ze niet bang hoefde te zijn om alleen te zijn ergens.
blijkbaar heb je tot nu geluk gehad met je Shih Tzu ervaringen, want dat gedrag is nogal vaak voorkomend