Mensen die kozen voor hond nr 2 voor hond nr 1?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urion

Mensen die kozen voor hond nr 2 voor hond nr 1?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 12:23

Ik vroeg mij af of er mensen zijn hier die speciaal voor hun eerste hond een hond nummer twee hebben gekocht. Als gezelschap e.d. Onze hond is nu vijf maanden en ze houdt ontzettend van spelen en doen. Gek op water en rennen/graven. De honden om ons heen zijn allemaal bejaard en snauwen haar weg.

Punt is dat ik geen pup meer wil en ook bang ben dat het te druk word voor ons met twee honden thuis. We hebben straks wel een tuin maar als ik eerlijk ben zou ik voor ons zelf geen hond meer bij hoeven. Maar dan kijk ik weer naar pip en dan denk ik ach... wat zou ze het leuk vinden.

Meer mensen met dit dilemma?

Pluttersput

Re: Mensen die kozen voor hond nr 2 voor hond nr 1?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 12:31

Ik heb dat gedaan. Voor mij hoefde er geen 2e hondje bij, maar toen ik op mezelf ging vond ik het belangrijk dat hondje 1 gezelschap had als ik werken was. En ik ben blij dat ik het gedaan heb. Ze spelen verschrikkelijk veel, zoeken echt elkaar op.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 12:31

ik nam hond nr 7 in huis voor hond nr 6, mag dat ook ?? :D

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 12:33

ik vind het ook beter!
Vogels en paarden houd men niet alleen omdat het groepsdieren zijn... een hond is een roedel dier en heef took voorkeur om met soortgenoten te wonen. Hoe goed men de hond denkt te begrijpen, er is vaak sprake van mis communicatie. hierdoor komen de bij incidenten...

dus ja ik ben voor een 2e hond in huis... dat beetje ruimte kan je wel missen hahaha

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 12:36

Hahaha Kimmie ik lees jouw topics wel eens, nummer zes zal wel blij zijn geweest. :P

Wij twijfelen soms ook wel. We zijn ook wel erg gehecht aan haar zoals ze nu is en ons dilemma is nu een beetje dat we geen pup meer willen. Dan zou het een asielhond worden en die zijn vaak wat ouder. Ik vind het moeilijk bepalen dat een hond die ouder is dan Pippie het leuk zou vinden om met haar te spelen. Want geloof mij maar het is écht een draak met spelen.

Laatst waren we naar een hondenmeertje gegaan waar een jack russel liep en daar heeft ze een uur mee kunnen ravotten. Toen begon het bij ons te dagen van moeten we niet...

We hebben sowieso ruim de tijd om na te denken want we gaan straks eerst verhuizen. Dan struin ik eerst de nieuwe buurt af om te kijken of er geen leuke buur hond is haha. Moet ook zeggen dat we pas zijn genezen van alles dat een pup met zich meebrengt. Ik heb altijd grote honden gehad, staffords e.d. En nu hebben we een maltezertje dat zo snel is als het licht. Mijn vriend heeft vanuit huis de opvoeding van zijn hond daar niet meegekregen dus die wist al helemaal niet waar hij aan begon.

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 12:39

ik heb ook een nr 2 aangeschaft voor nr 1. Wel een pup met als resultaat dat ik tot de conclusie ben gekomen dat ik niet weer een puppie wil opvoeden (ook maar totdat ik 1 in de handen geduwd krijg :D ).
Toen vervolgens nr 1 oud werd en minder begon te worden heb ik nr 3 aangeschaft voor nr. 2, dat was een hondje van een dik half jaar (uit spanje), dat beviel beter.
Vervolgens overleed nr 1 :( en werd nr.2 ouder, dus heb ik nr 4 aangeschaft voor nr. 3 :D , weer een hondje van een dik half jaar.
die leeftijd vind ik persoonlijk toch het fijnst, je bent de heftigste opvoeding voorbij, aangezien ik fultime werk, de honden dan bij de oppas zitten en ik dus niet veel tijd heb om een puppie goed op te voeden...

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 12:41

Wij hebben er over getwijfeld ik ben altijd thuis maar een honden maatje voor onze hond leek me leuk.
maar na meerdere keren logeer honden gehad te hebben ben ik er wel achter dan onze hond GRAAAG alleen is ;)

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 12:42

Ik ben eigenlijk altijd thuis dus wat dat betreft kan het wel maar ik ben tevens ook zwanger dus helemaaal geen zin meer in niet zindelijke honden. Maar nu zit ik net even te kijken en als je dan zoiets ziet... dan smelt ik wel weer.

http://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl/ ... austerlitz

Misschien toch eens rustig rond de tafel zitten met mijn vriend en praten over een grotere hond. Ik ben grote honden gewend en dit is ons eerste kleintje. Als ik denk aan hoe speels mijn vorige stafford is gebleven tot een jaar of 11 zou zoiets hartstikke leuk zijn.

Moeilijk hoor..

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 12:43

Ik heb zelf maar één hond, maar wanneer mijn ouders werken en ik op school zit gaat zij naar mijn opa en oma die ook een hond hebben. Als mijn hond niet naar mijn opa en oma had kunnen gaan en dus weinig sociaal contact gehad zou hebben, zou ik het liefst ook voor een tweede hond gaan. In mijn ogen moet een hond genoeg met soortgenoten kunnen omgaan/spelen en aangezien mijn hondje voornamelijk bij ons in de tuin rondrent, heeft zij naast de hond van mijn opa en oma weinig sociaal contact.

Ik weet ook niet of het een grote hond is, maar ik heb een kleintje en wanneer de hond van mijn opa en oma hier is (ook een kleintje) heb ik er vrij weinig last van. Ze spelen wat en gaan daarna rustig liggen. Ik vind een tweede hond geen 'last' meer om eerlijk te zijn.

Wanneer ik later op mezelf woon, komen er ook twee honden.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 12:46

Hier in het asiel zitten vele jonge honden tussen pup en 5 jaar. Maar ook van 12 jaar. Gewoon vragen naar wat je zoekt, een speelse hond die wil ravotten met de jouwe. Dan kan je ook je eigen hond meenemen en kijken of het klikt. Je hebt dan ook niet meer het grote probleem van pups die nog zindelijk moeten worden, nog niet alleen kunnen zijn,...
En hebben ze er op het moment geen kan je nog vragen of als ze iets naar jouw wensen hebben ze misschien wat kunnen laten weten. Zij weten heus ook wel dat een oude hond niets gaan zijn voor zo'n speels ding. Die gaan ze je dan ook niet aansmeren hoor.

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 12:48

Cowgirl wij hebben ook een kleintje. Ze gaat regelmatig naar mijn schoonouders die ook een maltezer hebben maar deze is nu 9 jaar en blaft en snauwt haar de hele dag weg. Pip merkt het nu nog niet want ze rent er gewoon rondjes omheen zo van jij blaft, ik ren...leuk spel!! Maar vind het toch wel sneu.

Leen ik wil dat inderdaad gaan doen mochten wij kiezen voor een asielhond. Zag net een leuke op internet staan, link staat hier ergens boven. Zoiets zou naar mijn idee leuk zijn voor zowel hond en mij.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 12:52

ik begon met hond(pup) nr 1 en na 4 jaar kwam pup 2 erbij.na jaren samen ging hond 1 dood,ik heb eerst aangekeken of hond nr 2 het alleen zijn aankon, en nee dat kon hij niet, dus kwam hond nummer 3.ze waren zo happy samen! door omstandigheden kwam er een hond nr 4. tja,dan wordt het toch iets anders,geen ruzie maar teefje wist niet zo goed hoe 2 reutjes tevreden te houden. tot hond 2 dood ging.

nu zijn deze 2samen een heerlijk stel..(overigens zijn 3 en 4 als 4 jarigen bij mij gekomen)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 12:54

Dat is wel lastig dan, de hond van mijn opa en oma is 'maar' drie jaar ouder, dus dat scheelt wel. Zou je een grote hond erbij willen? Of nog een kleintje erbij?

Dorith

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 12:58

Wij hebben 7 jaar een hond gehad en achteraf gezien hadden we daar wel een vriendje voor gewild, want die hond sliep de halve dag en dan kan je er nog wel de halve dag mee spelen en veel uitlaten maar dat is niet hetzelfde. Wij hebben na die hond een nieuwe pup genomen. Toevallig kwam toen mijn tante met de mededeling de hond van haar, dat een zusje van onze eerste hond was, te gaan verkopen (omdat hij 'te druk' was. Hij zat de hele dag in de bench met 1 grote uitlaat op een dag.) Geen moment over getwijfeld en die erbij genomen. Ze zijn zo leuk samen, de pup en deze van mijn tante. Spelen wanneer ze daar zin in hebben, zijn totaal niet druk en ook nooit ruzie, beste vriendinnetjes! De jongste is nu 1 en de oudere bijna 8 (maar dierenarts vond dr 3) Ik denk dat ze beide erg gelukkig zijn.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:02

Ik zou niet gaan voor een stafford als je al een klein hondje hebt en in verwachting bent. Niet vanwege eventuele agressie, maar ik zou het risico niet nemen op een wat lompe actie van een dergelijke maat hond, vaak uiterst enthousiast. Het gaat vaak goed. Maar ook ontzettend vaak moet een stafford-achtige toch weg i.v.m. te druk voor de baby.

Edit: ik zou gaan voor een hond tot een kg of 15 van een wat rustiger en subtieler ras.

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 13:12

Ik ken eigenlijk alleen maar rustige en subtiele staffords. Ik heb er drie uit het asiel gehaald in het verleden en 1 als pup. Tevens ook een pitbull als pup. Gelijk gaan trainen en nergens last van gehad. Ik staar mij overigens niet blind op een ras hoor maar als ik ergens naar ga zoeken is dat in eerste instantie wel naar wat ik gewend ben en leuk vind.

Het is ook nog 0 procent zeker dat wij voor een tweede hond gaan. Eerst thuis eens over praten. Ik weet wel dat als het een hond wordt, het een grotere hond wordt. Wij hebben gekozen voor Pip omdat wij in een klein huis zaten zonder tuin. Aangezien we 1 september gaan verhuizen naar een huis met tuin hoeven we daar niet meer zo op te letten.

Dit is trouwens Pip in 1 van haar dolle buien:

Afbeelding

Je ziet hier dat ze dus heel zielig is en geen vrienden heeft. Behalve de karpers dan... :P :P

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:18

Wat een schatje is Pip zeg.

Een grote hond kan prima met een kleintje hoor, mits het klikt tussen die twee. Al zou ik persoonlijk niet snel gaan voor een wat oudere Stafford uit het asiel. Als ik kijk naar de informatie die over het algemeen staat bij deze honden in het plaatselijke asiel, zou ik niet snel voor zo'n hond kiezen in combinatie met een klein hondje en een kind op komst (dacht dat ergens gelezen te hebben). Vaak worden deze honden niet zomaar naar het asiel gebracht is mijn idee.

Waarom kijk je niet naar bijvoorbeeld een Labrador of Golden Retriever? Dit zijn in mijn ogen geweldige gezinshonden en als ik naar de Labrador pup van mijn tante kijk, gaat dit onwijs goed met twee kleine kinderen (4 en 6). Hij zit nu toevallig even in een 'puberbui' maar is verder erg gehoorzaam en was binnen no-time zindelijk. Zeker als je niet voor een pup wilt gaan, maar een asielhond is het wel belangrijk dat je een goed opgevoede hond treft.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:27

Wij hadden heel lang 1 hond, toen een puppy erbij genomen.. Nu ik ze zo samen zie zou ik eigenlijk niet zo snel meer kiezen voor 1 hond. Ze hebben zoveel aan elkaar!

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 13:28

Ik heb zelf een nare ervaring gehad met (toevallig) een labrador. Aan de overkant van mijn ouderlijk huis woonde een valse en ik ben daar dus serieus bang voor, haha. Buiten dat om zijn het ook niet mijn type honden, zijn ook weer net iets te groot moet ik zeggen. Mijn stafford kwam met haar kont niet boven onze tafel uit en dat maatje probeer ik een beetje aan te houden in mijn hoofd.

Ik ben meer een mens voor de Rotweiler, Boxer, stafford of kruising ''stoere'' hond.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:29

Ah, vandaar, dat kan uiteraard. :) Is het dan niet toch een verstandig idee om een pup aan te schaffen als je voor zo'n ras gaat. Ik krijg bij deze rassen altijd het idee dat zij erg consequent en goed opgevoed moeten worden, met een asielhond weet je niet goed wat er in het verleden allemaal mee gedaan is..

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:32

Wij hadden hond nr 1 en kochten voor haar nr 2 erbij. Ze waren altijd samen. Zou dat niet hebben willen missen. Toen hond nr 1 doodging werd hond nr2 depressief en hebben we hond nr 3 erbij genomen. Nu is alleen hond nr 3 er nog omdat 1 hond nu eigenlijk wel genoeg is.

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 13:35

Dat valt wel mee Cowgirl, ik heb er nu zoveel om mij heen gehad uit het asiel (mijn familie en ik hebben altijd wat met dit ras gehad) dat we aan de houding van de hond wel zien of het te vertrouwen is of niet. En natuurlijk, mochten we weer voor dit ras kiezen, letten we extra op en gaan we alles uitproberen voor we overgaan tot adoptie.

Het zijn vaak nog niet eens hele agressieve honden die worden achter gelaten maar erg drukke honden. En dat komt dan weer omdat mensen deze honden snel nemen omdat ze stoer zijn of (zoals ik vind) op zeehondjes lijken en vergeten dat ze ontzettend veel naar buiten moeten en geprikkeld moeten worden. Ik merk dat al met mijn maltezer laat staan met zo'n bakbeest.

Als we gaan kijken naar een hond dan ga ik gewoon bellen en geef ik weer wat we zoeken. En voor hetzelfde geld worden we verliefd op een jack russel, dat weet je nooit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:38

Onze hond was altijd alleen. Misschien wel beter want hij was erg jaloers hihi. In het bos of park oid kon hij ook met andere hondjes omgaan

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:40

Ik had dat ook. Ik wilde geen terrier meer, want ik had al een terrier. Ik wilde iets makkelijks en rustigs. Waar kwam ik mee thuis? Een Jack Russel teefje dat overgevoelig is voor alle vormen van geluid, heel snel overprikkeld wordt en nu dus op kalmeringsvoer moet om het voor haar enigzins draagzaam te maken.

My point is, ga gewoon lekker naar het asiel. Kijk vooraf even op de site, bel ze op en leg je situatie uit. Dan kun je gewoon gaan kijken. Pip lekker meenemen, kan je meteen zien of het klikt :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:40

Ik heb geen ervaring met deze rassen, maar mijn oma's ouders fokte vroeger Boxers en dat waren ook schatten van honden. Ik ben ook van mening dat honden niet agressief geboren worden, maar zo gemaakt. Wij hebben een Beagle pup gehad en ik heb hierbij gemerkt dat de opvoeding zó belangrijk is, als je daar niet consequent in bent is de hond eigenlijk 'verpest'. Omdat ik weet hoe vaak deze rassen onderschat worden, zou ik het (als leek met deze rassen) erg link vinden om juist zo'n hond uit het asiel te halen.

Als je ervaring mee hebt dan weet je vast en zeker waar je over praat en dat het prima te doen is. Het is wel goed dat je je niet vastklampt aan een bepaald ras, maar gewoon kijkt naar welke hond in het plaatje past.