Echter zie ik de problemen niet zo, ik denk namelijk echt niet dat een baardagaam gevaarlijk is en snel zo bijten, behalve als je hem bijvoorbeeld verkeerd behandel, laat schikken ect. Ook zijn ze niet giftig, dus gevaarlijk vind ik hartstikke mee vallen. En daarnaast zou ik niet weten hoe hij zou moeten ontsnappen, want het lijkt me dat je het terrarium gewoon weer sluit, en als je dat vergeet(waar de kans heel klein op is) denk ik niet dat hij er snel uit zou komen, omdat dat kouder is daar en hij houd juist van warmte. Misschien zou hij kunnen 'ontsnappen' als je hem vasthoud, en hem dan wat los laat zodat hij wegloopt, maar dan nog denk ik niet dat hij dat snel zou doen? En dan nog lijkt het me niet dat je hem 20 keer per dag het terrarium uit haalt , aangezien de temperatuurverschillen hoog zijn.
Geld en ruimte zou ook geen probleem moeten zijn. Ik wil het namelijk best zelf betalen, want het kost geen honderden euro's, en ik wil hem ook weer meenemen als ik een keer het huis uit ga. Daarnaast ga ik als het goed is over een poosje naar de kamer van mijn zus, en daar is ruimte om een terrarium van max 1.40/1.50 meter neer te zetten.
Dus, zijn er misschien ervaringen met mensen met baardagamen? Zie ik nou echt iets over het hoofd? En hoe kan ik mijn moeder 'overtuigen'.