Welk voer geven jullie je labrador?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nsky86

Welk voer geven jullie je labrador?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 20:05

Hier naast me op de bank zit een kleine druktemaker..
Al hoewel.. Klein? Dino is een gecastreerde bruine labrador van bijna 6 jaar. Het is een actief dier wat goed in shape is!

Nu is mijn vraag wat jullie je labrador voeren?

We voeren nu Jarco, maar dat is hier slecht verkrijgbaar.
Daarnaast krijgt hij pens en schapenvet.

Wat is goed en met name ook verantwoord voer?

Ben benieuwd naar jullie reacties :)

Nsky86

Re: Welk voer geven jullie je labrador?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 07:05

Tot nu toe heb ik een best aantal pb reacties gehad en iedereen is pro vers vlees.

Nu staat dit ook op de planning maar voorlopig heb ik geen vriezer.. Wat is tot die tijd in jullie ogen de beste en meest verantwoorde brok?

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 07:11

Onze labrador. Krijgt technical lam en rijst. Als ze ander voer krijgt dan krijgt ze of droge huid of raakt in de diaree. ZE krijgt ook wel bullepees en pens.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 07:12

Mijne krijgt nu nog Orijen (zooplus.nl is het goedkoopste) dat is een goede brok, of iets anders wat graanvrij is en waar veel vlees in zit zoals taste of the wild.
Maar ook ik ga als deze 2 zakken van 12 kilo op zijn over op vers.

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 09:38

thnx

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 09:40

Wij hebben een labrador teef van nu 11 jaar, ze woont 10 jaar bij ons.
Ze kreeg Bosch toen we haar kochten ( droge brok en dan beetje water toevoegen) en dat krijgt ze nog steeds , alleen dan nu de senior variant

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 09:44

bevalt erg goed dus?

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 09:51

Ja, dat verse vlees lijkt opeens wel een enorme 'hype' te zijn.
Op mijn werk hoor ik ook niets anders, iedereen gaat spontaan aan het vlees.

Het is ook maar net wat je hond gewend is denk ik dan en waar ze goed op doen.
Onze hond heeft altijd goed gedaan op Bosch.
Merk wel dat het nu even wat schipperen is met de senior variant, ze blijft nu iets minder makkelijk op haar gewicht.
Maar ze is dan ook al op leeftijd.
Ze krijgt twee afgepaste bekers per dag

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 09:54

Canagan. Betaalbaar, graan vrij en met 60/65% vlees. De rest is groente en fruit. Hoor er goede verhalen over en tot nu toe geen klachten.

Zelf voer ik more, hier zitten wel granen in. Wel een vleespercentage van 40%. Dit past binnen mijn budget en ik ben er meer dan tevreden over. Heb ook een labrador.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 09:55

Je moet gewoon kijken naar een brok die voornamelijk uit vlees bestaat dat is idd Orijen en Taste of the wild geloof ik? Je hebt van die voer vergelijkers op internet staan.
Onze hond van ruim een jaar krijgt ook KVV nu super tevreden over. Daarvoor hebben we 13 jaar een labrador gehad die kreeg heel lang Royal Canin en de laatste jaren van zijn leven speciale brokken voor zijn ED.
Maar Royal Canin zou ik zeker niet meer aanraden.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 09:56

Gewoon Jumbo brokken (voorheen C1000) en af en toe Frolic al erbij. Verder krijgt ze soms een gedroogde boterham maar geen vers vlees of ander natvoer. We hebben ooit eens eukanuba gehad maar daar werd ze beroerd van. Het is denk ik ook gewoon een beetje per hond verschillend.

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 09:58

Ravellie , klopt, ik had op de labrador facebookpagina ook deze vraag gesteld en krijg alleen maar reacties met vlees. Opzich harstikke goed aangezien honden van nature vleeseters zijn, maar zolang de verbouwing niet afgerond is, is mijn vriezer te klein om dit te kunnen doen.
Vandaar ook dat ik opzoek ben naar een goede brok.

Leffroi vaak vind ik ook de 'dure' brokken ook niet zo goed hoor, als je kijkt wat voor rommel er soms ingestopt wordt..

Vind het maar moeilijk!

Tooske , Orijen en Tase of wild staat idd boven het lijstje tot nu toe.
Royal Canin ben ik ook niet zo een fan van.. zeker niet van de speciale labrador brok!
Wat is volgens jou de doorslaggevende factor dat je bij KVV?

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 10:02

Nog een tip waar mijn zus z'n hond Het erg goed op doet : luposan ook te koop bij zooplus en goedkoper in dubbele verpakkingen. Ook graag vrij .Ik bewaar mijn voer altijd in zo'n luchtdichte paarden voerton kunnen ruim 2 zakken van 15 kilo in en blijft zo lekker vers en lang goed!

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 10:04

ja heb ook een voerton voor het voer. ik ga het eens opzoeken !

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 10:04

Ben me gaan verdiepen in KVV toen we een pup kregen en naar ervaringen en die waren zo overduidelijk dat we toen we hem net hadden een poosje KVV en nog brok gevoerd hebben Orijen en uiteindelijk zijn overgestapt naar helemaal vlees. Hij doet het er zo goed op! Eet altijd super goed poept goed en weinig ziet er erg goed uit blijft erg mooi op gewicht zit goed in zijn vacht. We hebben en Welsh Corgi. Wij geven Carnibest.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 10:08

Is trouwens wel duurdere KKV hoor je hebt ook goedkoper varianten.

Noa_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 10:16

Ik voer mijn Labrador van net 1 jaar Jarco voer. En dan de hert, rijst, aardappel variant. Ze doet het er goed op.

Ik vind het ook maar moeilijk hoor! Ik heb een combinatie van broken en vleesdagen geprobeerd, maar Noa is er zo ziek van geweest... Ik ben ook van mening dat een hond vlees moet kunnen eten, maar ben nu wel een beetje huiverig om het weer te proberen.
Dus ook ik ben opzoek naar een zo goed mogelijke brok!

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 10:55

Noa_M ik heb tot op heden het afgelopen jaar ook Jarco gevoerd, maar heb het idee dat het hem toch net niet is. Hij poept best veel, glimt niet optimaal en heeft last van schilfertjes..

Noa_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 10:56

Hmm, ik moet zeggen dat Noa echt mega goed in haar vacht zit en geen last van schilfertjes. Maar idd ze poept echt veel ( toch wel 3x per dag)

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 10:57

in de eerste maanden ging het heel goed, maar het lijkt of het het nét niet voor hem doet. Ja precies, hij poept bijna elke keer met uitlaten en dan ligt er ook nog wel eens een hoopje in de tuin :)

Noa_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 11:01

Ik moet zeggen dat Taste of Wild me ook zeker aanspreekt. Vooral het granen vrij.
Alleen zet ik dan weer een beetje vraagtekens bij het groente en fruit gedeelte. Dan denk ik, aten honden vroeger dan ook groente en fruit?

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 11:07

Noa_M schreef:
Ik moet zeggen dat Taste of Wild me ook zeker aanspreekt. Vooral het granen vrij.
Alleen zet ik dan weer een beetje vraagtekens bij het groente en fruit gedeelte. Dan denk ik, aten honden vroeger dan ook groente en fruit?

Jazeker! Was het niet via een maag van een prooidier, vraten ze het zo wel. Waarschijnlijk wel voornamelijk besjes e.d. Maar weet ook niet wat voor groente en fruit er in de brok zit, eigenlijk nooit bij stil gestaan.

uxgranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 11:08

Wij voeren ons drie jarige llabrador teefje speciaal dieetvoer voor de gewrichten van royal canin. Maar zelf vult ze haar voer aan met peren, pruimen, appels, paardenvoer en alles waar ze maar aan kan komen. Ze is helaas onverbeterlijk. Het fruit plukt ze zelf en het paardenvoer probeert ze te bemachtigen door de bodem uit de zak te eten. We hebben af en toe een zak op voorraad en die leggen we goed hoog, zodat ze er niet bij kan..zij denkt daar anders over. Verder eet ze nog jonge konijntjes en paardenmest. Ze heeft dus helaas wat overgewicht.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 11:12

uxgranta schreef:
Wij voeren ons drie jarige llabrador teefje speciaal dieetvoer voor de gewrichten van royal canin. Maar zelf vult ze haar voer aan met peren, pruimen, appels, paardenvoer en alles waar ze maar aan kan komen. Ze is helaas onverbeterlijk. Het fruit plukt ze zelf en het paardenvoer probeert ze te bemachtigen door de bodem uit de zak te eten. We hebben af en toe een zak op voorraad en die leggen we goed hoog, zodat ze er niet bij kan..zij denkt daar anders over. Verder eet ze nog jonge konijntjes en paardenmest. Ze heeft dus helaas wat overgewicht.

Hoeveel beweging krijgt ze daarbij dan? Want enkel dieetvoer voeren helpt natuurlijk niet :+

Noa_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 11:15

Bedankt voor de info! Ik heb nog eens naar taste of the wild gekeken en zie nu dat er natriumseleniet in zit. Dit schijnt ook slecht te zijn voor de hond.

Zucht!