Konijn liep los en geen baasje te bekennen... Nu van ons!:)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lovebente

Konijn liep los en geen baasje te bekennen... Nu van ons!:)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 09:48

Afgelopen vrijdag was ik op het werk en kreeg ik een appje van mijn moeder dat er een konijn achterna gezeten werd door twee katten. Het konijn schreeuwde er over. Mijn vader probeerde het konijntje te vangen en dat lukte erg makkelijk. Hij werd binnen in een bench gezet met wat water en eten.
Het konijntje was erg gestresst en heel tam. Gelukkig heeft hij er niks aan over gehouden...

Niemand die het konijntje kon of miste.
Tot aan vandaag hebben wij het konijntje nog en zit ie lekker in zijn eigen hok....
Ik weet verder helemaal niks van konijnen en begin het allemaal te leren, ook weet ik niet hoe oud hij is..

Hebben jullie misschien tips hoe ik hier het beste mee om kan gaan..
Knuffelen doet hij niet graag, oppakken vind hij ook niks en als ik hem los laat lopen knaagt hij overal aan.

Een vriendin van me die net haar dierenverzorging opleiding heeft afgerond heeft gekeken of het een rammelaar of voedster is. We denken met 80% dat het een rammelaar is..
Pebbles, ons konijn, zit het liefst erg stil in zijn hok of ren.. Heb hem misschien 2 x lekker languit ontspannen zien liggen..
Is het misschien beter dat er een konijn bij komt? Of moet ik hem meer vermaken met speeltjes?

Hebben jullie misschien ook een idee hoe ik zelf meer speeltjes kan maken?

Afbeelding
Afbeelding

BelleTessa

Re: Konijn liep los en geen baasje te bekennen... Nu van ons!:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 09:50

Heb je gezocht in de buurt of op internet of die niet vermist is?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 09:51

Al naar een lokaal asiel gebeld en briefjes opgehangen bij de supermarkt of iemand hem mist?
Als je hen wilt houden zou ik hem kastreren er een konijn bij doen, anders bij het asiel afgeven.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 09:52

Ik zou amivedi even bellen dat je een konijn gevonden hebt.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 09:53

Wat een leukerdje !

Briefjes ophangen, dierenbescherming, Amivedi etc. inlichten is het eerste dat in me opkomt.

Diertje kan gemakkelijk ergens ontsnapt zijn of uit de handen van een vakantieoppas geglipt zijn ...

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 09:55

Wat leuk! dit is een dwergkonijntje.
Zou idd eerst rondvragen of niemand hem mist, en anders wel een vriendje voor hem halen.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 09:56

even bezoekje dierenarts, kijken of hij gechipt is en dan ben je ook gelijk zeker over het geslacht.
Denk ook even aan de inentingen en misschien verstandig even te laten helpen mocht je hem koppelen met je Eigen konijn. Konijnen opvang zit al vol genoeg.
Goed trouwens dat je hem voorlopig hebt opgevangen en dat hij misschien zelfs kan blijven!

lovebente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 09:57

Wij hebben alles al geprobeerd, het is zo vaak op facebook gedeeld...
En alle konijntjes die hier gemist werden zat deze niet bij...

Het is een erg leuk konijntje, alleen kan hij ook erg ondeugend zijn.
Zo heeft hij me laatst al gebeten toen hij op m'n schoot zat..

lovebente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 09:58

Weten jullie misschien ook of ik er een konijntje bij kan doen? en zoja wat voor geslacht of wat voor soort..
En hebben dwergkonijnen ook een speciaal karakter?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 09:59

Is/was het konijn niet gewoon van zichzelf ipv van een mens?

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:00

niet iedereen heeft facebook! zou even langs de dierenarts gaan voor een chip (als hij die heeft kan de dierenarts zo de eigenaar bellen) en dan weet je ook of het een mannetje of vrouwtje is.

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:01

Als die tam is lijkt het me dat die wel van iemand is..
Als jullie wel houden, kun je er het best een voedster bijzetten, het liefst gesteriliseerd :)

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:02

Ik zou hem idd op amivedi zetten, straks is er eeen klein kindje naar zijn/haar konijn aan het zoeken.. als je toch besluit hem te houden zou ik er een konijntje bij zetten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:02

Niet iedereen heeft facebook he :+
Gewoon ouderwets in de echte wereld ook contact opnemen met de plaatselijke dierenopvang of dierenambulance.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:03

Ik vind dat je hem wel heel snel opeist. Ik zou eerst wat meer moeite doen om de eigenaar te vinden. Zo te lezen is dit konijn wel degelijk van iemand en vast ook gemist.
Op Amivedi zetten, dierenartsen in de buurt opbellen, briefjes ophangen bij de supermarkt en de dierenambulance op de hoogte stellen.

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:06

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:08

Kan ook zijn dat het gewoon is losgezet, hier lopen echt super veel van handtamme lieverdjes rond die niet meer welkom waren.

lovebente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 10:11

Wij hebben de dierenambulance, mijn dier is zoek, amivedi en nog verschillende organisaties gebeld, en er was geen een zoek.. Het is opgeschreven en ze weten waar hij nu is.

lovebente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 10:12

xXbellaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:13

Ahh wat een poeppie!

Er zat ook een x een kat in onze tuin die wou niet meer weg uiy de boom en toen gingen we in de straat vragrn maar van niemand en toen dierenambulance gebeld of iemand wat miste maar die haddrn hem weer opgehaald

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:14

Furrow schreef:
Kan ook zijn dat het gewoon is losgezet, hier lopen echt super veel van handtamme lieverdjes rond die niet meer welkom waren.

Hier helaas ook. Mensen gaan op vakantie en laten hun konijn los.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:15

Ik vind ook dat je hem te snel opeist. Niet iedereen heeft facebook en het is nog maar een paar dagen geleden. Misschien zijn de eigenaren wel op vakantie ofzo. Amivedi, supermarkten, plaatselijke blaadjes...nog genoeg manieren om een eigenaar te vinden. Ik snap dat je dit leuk vind, maar als jouw eigen diertje ontsnapt zou zijn, wil je deze toch ook terug?

Geef het hummeltje in de tussentijd in ieder geval onbeperkt hooi en een bakje/flesje water. Kijk uit met groenvoer en allerlei lekkers, konijnendarmen zijn erg gevoelig. Oppakken en aaien niet fijn vinden is heel normaal. Ik ken weinig konijnen die dat wel leuk vinden. Een konijn wil los lopen, met vriendjes, overal aan knagen, graven en rondspringen. Enne, hij is niet ondeugend als hij bijt op schoot, hij probeert je te vertellen dat hij een konijn is en geen speelgoed en dat die situatie hem dus niet bevalt.

lovebente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 10:17

Wij wonen zelf ook aan een park, en wij denken ook dat hij er gewoon uit gezet is... Hij heeft wel te lange nagels en is heel erg schuw..

lovebente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 10:18

Voor de zoveelste keer. We zijn nu zowiezo een paar dagen verder en we hebben het overal aangekondigd... Maar als je je konijn kwijt bent dan zoek ze zelf ook overal en er zijn een paar konijnen uitgebroken en die mensen hebben wij benaderd en het was niet de konijn die wij op het moment houden.

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:19

Het kan natuurlijk goed dat iemand hem kwijt moest omdat diegene op vakantie ging. Zie je helaas te vaak. Goed dat je verschillende organisaties gebeld hebt. Nu maar afwachten of iemand hem mist. Het lijkt mij goed om ook af en toe eens op amivedi te kijken en daar ook een oproep te plaatsen dat hij bij jou zit.

Verder kan je niet veel meer doen volgens mij. Naast goed voor het konijntje zorgen :)