Ik plaats een topic omdat ik mij toch wat zorgen maak. Misschien doe ik dat ook wel wat te snel doordat dit is voor gevallen: [BB] Boomer pup erg ziek, advies nodig?
Wij hebben sinds 28 juli een bordercollie x labrador x boerenfox pup. Een super lieve en leuke hond. Hij was gezond en erg speels.
Afgelopen week werd hij in de nacht van dinsdag op woensdag ziek. Hij had water dunne diarree en begon te braken. Toevallig hadden we woensdagochtend al een afspraak staan bij de DA voor zijn enting. Dus daar naar toe gegaan maar niet voor de enting. Hij werd nagekeken, had geen koorts en kreeg een prikje tegen de misselijkheid. Ook kregen we makkelijk verteerbaar voer mee en pilletjes tegen de diarree waarvan hij 2x daags een halve krijgt. Gedurende de dag vorderde zag je hem opknappen en was er niks meer aan de hand. Hij braakte niet meer en zijn ontlasting was ook weer goed..
Echter heeft hij sinds vanmiddag weer diarree.. Terwijl we nog steeds de tabletjes geven tegen diarree. Verder is er niks aan hem te merken en is hij nog steeds vrolijk en speels.
We zijn vanaf gister het licht verteerbare voer weer aan het mengen met zijn "normale" voer, zou het hierdoor kunnen komen?
Sorry voor het lange verhaal en alvast bedankt voor het lezen.
Groetjes Jasmijn