Vlooienplaag.... handen in het haar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Vlooienplaag.... handen in het haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 22:49

Mijn kat heeft vlooien uit de tuin meegenomen naar binnen en sindsdien is het een ramp. Ik heb haar meteen ontvlooit, alles de was in gemikt, stofzuigen en alles met zo'n peperdure antivlooien spuitbus volgespoten. Helaas heeft het niet mogen baten en zijn ze er nu na een maand ofzo nog steeds, vorige week weer met spuitbus aan de gang geweest en kat weer ontvlooit, ditmaal met advantage omdat ze voor frontline dus overduidelijk resistent zijn. Helaas zitten ze nu nog steeds overal....

Wat zijn jullie ervaringen? je kan enkel om de 3 weken ontvlooien op het moment dat ze vlooien hebben, dus dat kan nu niet... zou zo'n spuitbus wel werken? en welke tips hebben jullie nog meer? stofzuigen doe ik overigens ook gewoon dagelijks

Paintlinger

Re: Vlooienplaag.... handen in het haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 23:01

Stronghold pakkrn zodra het kan.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 23:02

Elke dag kammen met zo vlooienkam 3x perdag en die vlooien in heet water leggen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 23:06

Vloeienband? Was bij mij zo over. Wel in het begin goed blijven stofzuigen en heet wassen :)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 23:09

Och joh...wat balen is dat -O-
Ik kan je alleen aanraden om tijdens de zomermaanden echt preventief te behandelen met druppels.
Als je eenmaal de sigaar bent dan ben je er niet zomaar van af helaas.

Ik heb het ooit ook eens gehad.
Heb toen al mijn katten (ik had een cattery) onder gebracht na behandeling en heb heel mijn huis met spuitbussen ingespoten en ben er een poosje niet meer geweest.
Dat bleek uiteindelijk de oplossing maar leuk is het niet.

Ik denk dat we dat allemaal wel een keer mee moeten maken voor we beseffen hoe snel het fout kan lopen.

Pas een beetje op met bolfo vlooien poeder.
Daar is bij ons toen een kat aan dood gegaan

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 23:11

Mijn katten dragen al sinds april een seresto band...... werkelijk fantastisch!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 23:11

Inderdaag stronghold.
Vergeet niet om ook anti vlooienspul in je stofzuiger te doen, anders wandelen ze er zo weer uit. Bijv. Een pipetje op een stukje stof en dan op stofzuigen.
'S nachts kan je een bak water met wat dreft neerzetten met in het midden een waxinelichtje. De vlooien gaan op het licht af en verdrinken.
Echt goed tussen de kussens van de bank stofzuigen, ze zitten overal.
Ook je huis sprayen met anti vlooienspul, wel opletten dat je de kamer dan een paar uur dicht laat en daarna goed luchten.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 23:12

xSCWx schreef:
Inderdaag stronghold.
Vergeet niet om ook anti vlooienspul in je stofzuiger te doen, anders wandelen ze er zo weer uit. Bijv. Een pipetje op een stukje stof en dan op stofzuigen.
'S nachts kan je een bak water met wat dreft neerzetten met in het midden een waxinelichtje. De vlooien gaan op het licht af en verdrinken.
Echt goed tussen de kussens van de bank stofzuigen, ze zitten overal.
Ook je huis sprayen met anti vlooienspul, wel opletten dat je de kamer dan een paar uur dicht laat en daarna goed luchten.

Goeie tips :j
Zo heb ik het ook gedaan.....alleen die van de stofzuiger kende ik nog niet

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 23:17

qua vlooienband, mijn kat is helaas allergisch voor vlooien en heeft nu een flinke wond in haar hals van het dwangmatig krabben, dus een band is helaas geen oplossing. Ze heeft nu ook een lampekap om zodat ze er vanaf blijft.

Probleem nummer 2 is dat bij mijn ouders dus ook vlooien zijn :') zij zijn met vakantie en ik voer hun kat nu ook meerdere keren per week samen met buurvrouw en ik kan daar mijn kat dus ook niet onderbrengen om mijn huis vlo vrij te krijgen.

Ik zou dus het beste mijn kat voor een paar uur in de tuin kunnen zetten in een bench ofzo en dan het huis volspuiten maar dan neemt zij natuurlijk nog steeds vlooien het huis in als ik haar weer het huis in doe....

Ik heb dus al 2 x mijn woning overal behandeld met die omgevingsspray, 1 uur laten intrekken met ramen dicht, daarna luchten. Maar dat heeft dus nog niet gewerkt..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 23:18

oeh dat antivlooienspul in stofzuiger is eigenlijk best een slimme tip :')

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 23:22

Er is ook vlooienspul wat je in een spray toe kan dienen.
Die heb ik toen gebruikt bij een logeer hondje.
Daar maak je ze in 1 klap vlooienvrij mee.....alleen is het best duur.
Op de spuitbussen kan je zien hoe lang je het in moet laten werken.
Misschien dat je het zo red??
Het is voor mij gelukkig lang geleden dus ik weet dat niet meer precies.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 23:24

Die vlooien spray heb ik ook gezien bij de dierenwinkel. Ook allemaal natuurlijk enzo. Dus niet spray voor in huis, maar spray voor op het dier zelf. Misschien nog een optie inderdaad?

Verder sja, ik weet het niet. Met tapijt is het sowieso drama lijkt me. Heb je tapijt liggen thuis?

eline1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 23:27

Ik heb niet alles gelezen maar bakjes met water neerzetten en een kaars erin laten drijven. Dit op de grond zetten. Trok bij ons altijd beet tussen het parket etc weg aan vlooien. Ik weet hoe vervelend het kan zijn, ben er allergisch voor :P

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 23:28

ik heb 1 klein tappijt liggen onder de tafel. Kan dat wel tijdelijk verwijderen en in de schuur leggen?

Maar er is dus ook spray voor op het dier en dan gaat alles meteen dood? en is ze dan ook voor een bepaalde periode dodelijk voor al dat ongedierte? of moet je het blijven spuiten?

die bakken met water en kaars erin heb ik net neergezet! ik ga morgen meer waxinelichtjes kopen en wat bakken, heb nu alleen citronella kaarsen en pannen :') dus of dat ze aantrekt weet ik niet haha

top voor jullie tips trouwens!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 23:29

Die spray werkt een bepaalde periode, en dan mogen ze ook niet nat worden.
Lijkt me geen probleem met een kat :D
Daarna moet je ze opnieuw inspuiten.
Vinden ze echt niet leuk maarja....het is even niet anders.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 23:31

Ik zou dat tapijtje weghalen inderdaad! Daar kunnen ze makkelijk ongemerkt in gaan zitten. In een bank ofzo ook wel, maarja... die haal je niet uit je woonkamer :P

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 23:49

Ik zweer nog altijd bij ouderwets vlooienpoeder. Mijn honden hebben nooit vlooien, toen ze puppie waren een paar keer behandeld met vlooien shampoo en vlooienpoeder en verder altijd goed stofzuigen. Daarna nooit meer last van gehad. Die druppen in de nek vind ik vreselijk, mijn oude kat ging er bloed van overgeven. Sindsdien nooit meer gebruikt.

frisian_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 23:55

Comfortis tabletten, ideaal. 1 tabletje in de mond en de vlooien vallen er vrijwel direct dood af. Is bij de dierenarts verkrijgbaar.
Wel ook een goede omgevingsspray gebruiken, de dierenarts heeft er 1 die een 1/2 jaar werkt, deze is veel beter als de sprays die je bij de dierenwinkel koopt.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 00:00

Bak met water en kaars erin is prima, gaat om het principe dat in het midden een lampje met water er omheen.
We iets van dreft of schoonmaak middel in het water doen anders zwemmen ze er weer uit!

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 00:07

Stronghold gebruiken werkt echt het beste! Advies van onze praktijk! En die frontline nooit meer kopen, zonde van je geld!
Laatst bijgewerkt door DMHorses op 09-08-14 00:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 00:07

die stomme beesten lijken wel onverwoestbaar. doe mijn best ze te pletten en nog steeds springen ze weg := maarja, morgen poging 3 om eens alles goed onder handen te nemen, bakken met water, dreft en kaarsen staan, ,morgen gaat het kleedje in een vuilniszak en de schuur in, en een goede omgevingsspray en of spray voor kat zelf kopen.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 00:09

je kan ze tussen je nagels kapot drukken maar dan zijn ze nog niet dood.
De krengen leggen tot 40 eitjes per dag en kunnen 3 maanden zonder voedsel. :(
Dus denk niet dat je er zomaar vanaf bent.......helaas is het erger dan onkruid -O-
Het duurt minimaal 5 minuten voor je er eentje verdrinkt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 00:14

onkruid ook al genoeg in mijn tuin :') dat is ook een oerwoud. Heb geen tijd om het te onderhouden, geen grasmaaier, wil het wel allemaal laten betegelen maar kan pas over ca 3 weken. Dus mijn kat doe ik ook niet in de tuin tot die tijd, het is een ongediertetuin nu := rotvlooien.

ik heb ook echt de hele tijd de kriebels, ga morgen weer mijn bed verschonen en slaapkamer helemaal volspuiten met omgevingsspray en dan een natte handdoek onder de deur leggen zodat ze er niet onder door kunnen en dat alles stikt ~~}>

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 00:19

:') herkenbaar :')

Dat zit tussen je oren hoor :j
Maar ik had er ook last van toen :j

Vlooien kunnen in het gras zitten.
Doe je niks tegen helaas.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 00:29

helaas zit het niet tussen me oren, vind echt meerdere keren op mijn lijf vlooien := laatst op werk vond ik er 1 in mijn nek #) %) :evaw: het is echt gewoon te erg. ben gewoon hygiënisch maar die pokkebeesten zitten overal :r