buren op vakantie hond alleen thuis...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

buren op vakantie hond alleen thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 10:59

Wij wonen buitenaf, onze buren hebben een kalveren.
Nu zijn ze afgelopen vrijdag op vakantie gegaan, er komt een jongen de kalveren voeren 2x daags, die is er dan een 2 uurtjes en is dan ook direct weer weg.
De buren hebben dus verder niemand in huis gehaald of iemand die apart voor de hond komt.
De hond is gewend om uit een grote zak zelf zijn brokken te pakken.
Nu is het dus zo dat de hond 's nachts aan de deuren bij hun aan het krabben is en regelmatig de boel bij elkaar aan het blaffen en janken. Het beest snapt natuurlijk niet dat ze niet thuis komen.
Moet zeggen dat ik het aardig zat aan het worden ben na 3 nachten zeer slecht slapen. Bij de andere buren verder op slaan dus ook steeds de honden aan, een leuke kettingreactie die volgt wat de natuur is van de honden. Wil mijn nachtrust weer terug, heb vakantie en wil graag klussen aan ons huis overdag. Kan er slecht tegen dat ik gebroken nachten heb! Zou betekenen dat ik straks kapot ben aan het einde van mijn vakantie door dit gedoe .
Wat zou ik hier aan kunnen doen?
Ben al tig keer naar buiten geweest om er wat van te zeggen, dan is de hond even stil en dan begint die weer.
Wil het beest niet bij ons op het erf hebben, piest en poept overal, inclusief in het hooi van de paarden, worden onze eigen honden onrustig van, ze liggen elkaar niet zo. Ben blij dat de hond na bijna 2 jaar niet meer bij ons het gazon onder poept zodat ik zorgeloos kan grasmaaien. Als ik m nu aan zou halen kan ik na de vakantie weer overnieuw beginnen!
Dus help, wie heeft de tip?

ZusJacobs

Re: buren op vakantie hond alleen thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 11:02

Dierenbescherming bellen voor advies?

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 11:03

Euh naar t asiel brengen! Zijn die mensen nou helemaal mal... op vakantie gaan en de hond thuis laten. Arm arm beest

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 11:06

huh dat meen je niet, tjoh zo kan het natuurlijk ook lekker simpel zeg! Weet je zeker dat er verder niemand in huis is? heb je niet een telefoonnummer van ze? Of zou je daar niet achter kunnen komen (fam of vrienden van ze?) anders denk ik ook even advies vragen bij de dierenbescherming

scooby09

Misschien de dieren bescherming bellen een optie.?
Lijkt me stug dat dit toegestaan is dus misschien kunnen hun er wat mee.

Monster

Die jongen vragen of hij ook op de hond let? Of hem het tel nummer van je buren vragen en hen de situatie uitleggen, denk niet dat het hun bedoeling was om op vakantie te gaan en jou de hele nacht naar het gejank van de hond te laten luisteren, hebben ze waarschijnlijk geen rekening mee gehouden.
Meteen de dierenbescherming bellen vind ik wel erg overdreven.
Kan je altijd nog doen als je buren geen actie willen ondernemen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 11:07

Het zal een erfbewaker zijn, niet echt een gezellige huishond en hij heeft eten en drinken en twee maal per dag iemand die komt kijken ... daar doet de dierenbescherming niks aan :n

Vrees dat je er weinig aan kunt doen.
Snap wel dat je er behoorlijk van baalt !

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 11:07

Buren bellen voor overleg, kijken of jullie eruit komen om een oplossing te bedenken.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 11:08

Als ik het zo lees is dit "gewoon" een boerderijhond die de hele dag door zijn eigen plan trekt. Een hond die op het erf schooit etc. Hij is nu inderdaad even van de leg af, maar de meeste honden zijn gewoon gewend om alleen te zijn en zichzelf te vermaken. Vaak blijven mensen van boerenafkomst niet lang weg, dus even doorbijten en aankaarten als ze terug zijn.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 11:09

Zoals eerder.
dierenbescherming bellen :)
het mag niet eens om je dier alleen achter te laten voor zo'n lange periode + het feit dat de hond het zelf uit de zak pakt maakt niet de baas hem voert.

Nu zeg ik zeker niet laat hem meteen weghalen etc.
maar zij zullen weldegelijk een oplossing hebben.. of hem inderdaad wel meenemen met de vermelding dat je buren hem weer kunnen ophalen zodra thuis..
Want dit doe je een hond niet aan hoor!

en dat kan ook allemaal anoniem, wil je voorkomen dat je buren kwaad worden en er ruzie onstaat, ook al zal ik het gewoon onder mijn naam doen want ik zal er toch vanuit gaan dat de buren zouden moeten begrijpen dat dit niet kan...en anders het hun wel uitleggen etc.

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 11:09

Ik moet zeggen dat wij ''boeren'' en vooral hier in mijn omgeving onze erf honden gewoon op het erf laten als ze op vakantie gaan. En vaak de mensen die de boerderij dan even over nemen geven de hond te eten en te drinken.

Denk inderdaad niet dat het de bedoeling was om jou slapelozen nachten te geven...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 11:11

Dan kunnen ze die kalfjes ook wel allemaal weghalen :D

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 11:11

Waarom?

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 11:12

Caesar schreef:
Als ik het zo lees is dit "gewoon" een boerderijhond die de hele dag door zijn eigen plan trekt. Een hond die op het erf schooit etc. Hij is nu inderdaad even van de leg af, maar de meeste honden zijn gewoon gewend om alleen te zijn en zichzelf te vermaken. Vaak blijven mensen van boerenafkomst niet lang weg, dus even doorbijten en aankaarten als ze terug zijn.

HIer ben ik het wel mee eens.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 11:13

xLianneZorro schreef:
Waarom?

Sloeg op de post boven je ;)

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 11:15

Oh haha excuus! :+

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 11:15

Hoezo dierenbescherming bellen? rationeel bekeken is er niets aan de hand, de hond heeft drinken en eten en ruimte om zijn ontlasting te doen en zijn benen te strekken.
emotioneel bekeken is het natuurlijk sneu voor die hond en rot voor jou.

Ik zou de buren bellen, ook al zijn ze op vakantie jammer dan. Ik zou zeggen dat dit niet zo langer kan. Wie weet hebben zij een oplossing of iemand achter de hand. Wanneer dit niet kan, zal ik die jongen aanspreken, of hij hier iets op kan verzinnen.

Asiel brengen wat mensen hier zeggen vind ik écht sneu. Je haalt de hond dan ook nog eens uit zijn vertrouwde omgeving, zeker een boerderij hond is vaak meer op zijn erf dan op zijn mensen gesteld.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 11:16

Het is voor hun heel normaal dat ze op vakantie gaan en de hond alleen laten, doen ze alle jaren zo.
Wij wonen er nu 2 jaar en vorig jaar hoorde je de hond niet. Dit jaar is deze het er duidelijk niet mee eens. De jongen die de kalveren komt doen is erg gehaast, hij moet meerdere adressen verzorgen, dus meer tijd voor de hond zal hij zeker niet hebben en ik denk dat als hij er 5 minuten aandacht aan zou besteden het niet voldoende zal zijn voor de hond. De hond komt niet in huis bij de buren, wel spelen hun kinderen er mee als ze thuis zijn. Echt leuk spelen is het niet, hond wordt geroepen komt er blij aan en als het iets te lomp gaat is het jankende kids en de hond heeft het gedaan en wordt weer weg gejaagd, wedstrijdje naar wie de hond het beste luistert (lees schreeuwend zeggen dat die af en blijf moet terwijl hij het niet kent) opsluiten in de schuur en dan heel hard roepen dat die komen moet. Ga zo maar door.
Ik heb er al aan gedacht om de dierenbescherming te bellen maar net wat Shirley zegt de hond heeft eten en drinken en 2x per dag controle dus wat kunnen ze nog meer doen?
Ik heb alleen het vaste telefoonnummer van hun, geen mobielnummer.
Was niet van plan om dit 2 weken aan te moeten horen en zeer slecht te slapen.
Zal vanavond eens kijken of die jongen geen mobielnummer van ze heeft, lijkt me van wel dat hij kan bellen als er wat is.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 11:21

Meggie; heel raar idee misschien. Maar is het een idee dat je op het terrein van je buren even met de hond speelt? Als ik het zo hoor is het helemaal geen verkeerd dier, heel tolerant en gewoon enthousiast. Met wat aandacht en een aai is hij misschien al wel een stuk beter te genieten. Dan hoeft hij niet bij jullie, heb je toch een beetje zelf de controle en als je buren dat nou ook op prijs stellen; is het toch opgelost? In ieder geval het proberen waard denk ik.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 11:22

aan je toon te horen ben je sowieso niet echt fan van je buren. Ik kan niet oordelen vanaf mijn computer maar aan de toon in je berichten heb ik het idee dat je iets zoekt om over de buren te zeuren. Koop oordoppen, doe je ramen dicht, hoe meer je je irriteert hoe meer het je opvalt en hoe meer last je hebt.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 11:26

Ik kan er niet bij komen, het terrein is afgesloten met een automatisch hekwerk wat te bedienen is met een kastje. De bedrijfsverzorger sluit het hek wel trouw af en de buren zelf doen dat absoluut niet. Punt is wel dat als ik de hond weer aanhaal (wat ik in het begin deed toen we er net kwamen wonen) deze weer continu bij ons loopt. Ik ben daar net vanaf. Onze honden en deze hond liggen elkaar niet, onze honden vliegen bijna door de ramen heen als ze m zien en de buurhond gaat dan bij ons weer overal lopen piesen en poepen, inclusief op het hooi bij ons in de schuur.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 11:27

Haal bij de slager een groot bot, misschien vind hij dat afleiding. Ja ik weet het niet zomaar andermans hond voeren maar boerderij honden eten wel meer vreemde dingen.

Hier in de buurt is het ook normaal, veel van onze boerenburen doen het ook. Onze honden krijgen wel netjes oppas in huis, denk dat die anders de boel zouden afbreken :)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 11:31

Dobel schreef:
aan je toon te horen ben je sowieso niet echt fan van je buren. Ik kan niet oordelen vanaf mijn computer maar aan de toon in je berichten heb ik het idee dat je iets zoekt om over de buren te zeuren. Koop oordoppen, doe je ramen dicht, hoe meer je je irriteert hoe meer het je opvalt en hoe meer last je hebt.

Ik heb niets met ze en niets tegen ze. Ik vind alleen niet dat je zo met een dier omgaat.
Plus dat ik van mening ben dat jouw dier een ander niet tot overlast behoort te zijn. Ik ben me er van bewust dat boerenmensen (om ze zo maar even te omschrijven) in het algemeen anders met een dier omgaan.
Ik zou het niet willen dat mijn honden met grote regelmaat bij de buren lopen en daar de boel vervuilen. Ik heb er nooit wat van gezegd hoe zij met de hond omgaan, ik stoor me er inderdaad wel aan want ook die hond heeft zijn grenzen en het kan maar zo een x goed fout gaan en dan heeft de hond het gedaan en de kids niet terwijl de ouders nooit iets er van zeggen en het maar laten gaan. De hond heeft wel agressie in zich want hij heeft ooit de buurvrouw al bijna een keer gegrepen toen de hond wat moest doen wat m niet aanstond.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 11:33

Ik zou ook even een praatje maken met de bedrijfsverzorger om het mobiele nummer van de buren te achterhalen. Dan daar een belletje aan wagen met je verhaal en even overleggen of zij een oplossing achter de hand hebben of dat jullie samen over een oplossing na kunnen denken.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:50

Tja je ergert je sowieso er al kapot aan hoe ze met de hond omgaan. Maar ook ik lees dat de hond het daar normaal prima naar de zin heeft. Eerdere jaren ging het goed in hun vakanties en daar heb je hen ook nooit op aangesproken en daar heb je ook voor gekozen om dat niet te doen.

Ikzelf vind het altijd vreemd dat mensen de hele wereld laten weten dat ze zich ergeren aan of boos zijn op bepaalde mensen zonder zelf die mensen eerst aan te spreken. Is het dan zo'n boeventuig?

De hond gaat toevallig deze vakantie tekeer 's nachts. Kunnen de buren ook niet weten als ze dat niet gezegd wordt. Dus inderdaad dat mobiele nummer te pakken zien te krijgen. Als ze ver weg zijn kunnen ze misschien van daaruit een oplossing zoeken en anders naar huis komen.