)Zoals de titel al zegt: Onze lieve bruine cockerspaniël is sinds gisteravond weg...!
gisteravond rond een uur of 10 wilde mijn moeder de honden in de bench doen eten geven etc.
Maar er kwam maar 1 hond naar binnen, eerst denk je 'oh die loopt wel ergens' of ligt binnen te slapen, maar na een poos zoeken konden we haar niet vinden. Even wat info over Puck:
- Puck is doof
- is echt gehandicapt, dus loopt rondjes en knikt met haar hoofdje
- reageert alleen op bewegingen zoals: zwaaien, lichaamstaal etc.
- en ze kent niemand verder dan ons gezin
De omgeving hier zijn boerderijen met een weg en wat drempels, maar puck zal nooit maar dan ook nooit: in het donker, alleen, verder weggaan dan het hekje. Normaal gesproken zou ze dan als het donker was voor het raam gaan staan (wij hebben lage ramen) en tegen de ramen opspringen, maar dat was dus niet het geval.
De andere hond (ook cockerspaniël & haar moeder) is normaal altijd bij haar, aangezien ze een soort geleidehond is voor Puck. Ze komen altijd samen aangerend!
Gisteravond hebben wij tot half 1 in het donker lopen zoeken naar onze dove hond: die natuurlijk niks hoort en wat het zoeken extra moeilijk maakt...
Vanochtend heb ik allerlei instanties gebeld: Dierenasielen & dierenarts praktijken, DA ambulance... maar niks helemaal niks. Langs de weg gefietst kijken of ze daar ligt, maar nee hoor, ons kleine dove hondje lijkt wel van de aardbodem geplukt... We hebben een klein vermoeden dat ze is meegenomen: ze kan best de weg op gegaan zijn en dat iemand gedacht moet hebben dat ze is aangereden ofzo (wat ze loopt rondjes en schud met haar hoofdje)
Ik vind het echt verschrikkelijk dat ze weg is: het idee dat ze de hele nacht buiten is of dat iemand haar heeft meegenomen!
En dat ze nu ergens helemaal verward in een klein hokje in het asiel zit...of nog erger. Wie o Wie heeft dit meegemaakt of heeft goed advies?!