Overburen hebben kippen gekocht, al 3 nachten wakker!?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

X_Sam_X

Overburen hebben kippen gekocht, al 3 nachten wakker!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 14:18

Ik hoop dat er hier mensen zijn die dezelfde ervaring hebben met mijn probleem.
De buren hebben sinds 3 dagen een paar kippen in de achtertuin, direct achter onze achtertuin, aan de kant waar ik slaap. Ik lig er nu al drie dagen wakker van, de hele nachten maken ze kabaal, niet zachtjes tokken, maar gewoon schreeuwen. Volgens mijn andere buurvrouw zijn het kippen en geen haan.
De gemeente gebeld (het is een huurwoning in een drukke woonwijk): ''ja mevrouw kippen zijn toegestaan, hanen niet'' -:(-
Wijkagent doet ook vrij weinig, ik moet het maar regelen met de buren. Buren in kwestie zijn asociale mensen en valt weinig mee te beginnen, maar ben het wel een beetje beu elke keer wakker te worden van een schreeuwende kip.

Heeft iemand hier ervaring mee? Wat moet ik met de kippen doen?

Een vriend van me stelde al voor om ze even af te schieten met de luchtbuks, maar wil even kijken of er andere mogelijkheden zijn :+

_00_0

Re: Overburen hebben kippen gekocht, al 3 nachten wakker!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:19

gewoon even langs de buren? wie niet waagt wie niet wint.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:20

Ik heb zelf kippen die af en toe een schreeuwconcert houden, echt verschrikkelijk- maar niks aan te doen. Ik denk dat het over een paar nachtjes wel over is. Maar wat gek dat het 's nachts is? Dat heb ik nog nooit gehoord.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:21

Gewoon op iets anders gaan letten en niet zo naar de kippen gaan liggen luisteren. Je kan ook oordoppen in gaan doen.

Dit klinkt misschien alsof ik je niet snap, dat doe ik wel maar het is wel zo dat als je je er minder druk om maakt, je er ook minder last van heb. Ik woon heel landelijk en bij ons is het 's nachts doodstil. Afgelopen week op de camping naast het CHIO Aken gecampeerd met alle muziek van de ruiterfeesten erbij. Natuurlijk duurde het wat langer voor ik sliep maar als je er niets zo op let of het accepteert... Ik heb als een roosje geslapen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:22

Heb je de buren al aangesproken?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:23

Buren vragen of ze in de ochtend het nachthok langer dicht kunnen houden :)

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:23

Aan de buren vragen of ze de kippen 's nachts in het donker op willen sluiten. Zo donker mogelijk.
Bij daglicht beginnen ze te tokken. Heel irritant.
Mn zus doet het nu ook zo, en dat helpt heel goed!

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:32

Wij hebben zelf een paar hobby kipjes incl haan. de eerste weken werd ik er niet goed van. de haan begon midden in de nacht al te kraaien. de kippen heb ik niet zo veel last van. Maar wat ik wilde zeggen is ik slaap nu heerlijk ben gewend aan het geluid en wordt er nooit meer wakker van.
Zo had ik in het begin ook last van de paarden die nacht liepen te stampen op stal. maar dat is ook geluid waar je aan went. denk dat je het even de tijd moet gunnen.
Die kippen zijn er net nieuw, moeten denk ik ook even wennen. en dan worden ze wel rustiger.
Weet verder niet hoe je buurtman ze houd maar het scheelt idd wel als ze nacht echt in het donker zitten.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:34

kippen slapen s'nachts...je bedoelt s'ochtends vroeg? :+

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:37

Voor wie bedoel je je reactie geerke, bij ons beginnen ze rond 4 uur te kakelen

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:37

Het is pas drie dagen ;)
Nou ben ik geen kenner, maar misschien moeten de kippen gewoon even settelen?
En als jij uiteindelijk gewend bent aan het geluid, hoor je het waarschijnlijk straks ook niet meer :)
Ik lees niet terug of ze loslopen 's nachts, maar donker ophokken helpt de kippen slapen (en jou ook) :D

X_Sam_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 14:37

Ze zitten buiten met een niet afsluitbaar soort van afdakje, dus dat opsluiten wordt geen optie.
Vanavond maar met de buurvrouw samen die er ook last van heeft even erheen, al hebben we weinig hoop..

En nee deze kippen slapen absoluut niet 's nachts, vannacht heb ik ze om 02.15u, 03.23u en 4.50u gehoord :+

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:40

zou kunnen dat ze zich niet veilig voelen. denk dat er misschien ook buurtkatten een kijkje komen nemen. Kippen slaan dan alarm en ja dat is een hard geluid. :j

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:43

Als ik het zo hoor moeten de buren een goed nachthok maken voor de kippen. Die zullen zich dan een stuk veiliger voelen en ook gewoon gaan slapen.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:49

Als die van mij 's nachts beginnen te schreeuwen dan is er iets serieus aan de hand! :') Mijn vrouwtjes zitten voor 9 u in de avond al op stok. De kippen van de buren kunnen soms heel vroeg in de ochtend ook enorm schreeuwen, maar dan loopt de buurman door de tuin oid. Dan doet hij in elk geval iets wat zijn kippen niet gewend zijn.

Mijn kippen schreeuwen alleen bij iets dat ze niet kennen of bij paniek in de tent! :) Als ik ze de vleugels in moet korten bijvoorbeeld. Verder tokkelen ze alleen hier en daar wat af en toe!

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:57

Dan zijn ze waarschijnlijk in 'alarmmodus' zoals ik het meestal noem. Dat is nog erger dan een kraaiende haan :) . Maar ze zullen dan , in hun ogen/oren tenminste, iets gesignaleerd hebben dat niet klopt of vreemd/eng is voor ze. En dat kan op elk moment van de dag of nacht gebeuren. Onze kippen hebben dat ook nog wel eens. Hopelijk wennen ze snel dan zal het wel minder worden. Hoop ik voor je tenminste.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 15:11

koetjeboe schreef:
Voor wie bedoel je je reactie geerke, bij ons beginnen ze rond 4 uur te kakelen

die van mij ook....dan word het z'on beetje licht.Volgens hun :')

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 15:58

Kippen horen s'nachts in een nachthok en dan voelen ze zich veilig en zullen ze geen lawaai maken. Heb er 11 vlak bij het slaapkamer raam zitten. Hoor ze nooit s nachts tenzij er onraad is.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 17:23

Die van mij zijn s'nachts gewoon los maar hoor eigenlijk nooit wat.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 18:18

Als de kippen gewend zijn, dan worden ze rustiger en gaan ze s avonds slapen.
Mijn kipjes hoor ik s nachts nooit.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 18:20

Ik zou het even duidelijk opnemen en aan je buurvrouw laten horen misschien? Ik heb geen idee of het scheelt maar je buurvrouw kan ze misschien even binnen zetten of iets.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 18:26

Goed nachthok zal inderdaad helpen. Ik denk dat ze door combi lichtvervuiling (straatlantaarn) en geen veilige, echt donkere slaapplaats ook 's nachts wakker zijn.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 18:35

Ze zullen wel moeten wennen? Niet teveel aan storen en al snel hoor je ze niet meer. Vroeger klaagde onze ene buurman ook over de haan. Toen hij een maand later vroeg of we de haan nog hadden, keek hij heel vreemd op wanneer we ja zeiden. Hij hoorde hem al niet meer (en dat vond hij nog minder leuk, omdat hij niet meer kon klagen)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 18:41

Jeetje al 3 dagen,kijk het eens een week of twee aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 18:42

kohtje schreef:
Jeetje al 3 dagen,kijk het eens een week of twee aan.

Dus twee weken lang elke nacht wakker liggen? Lijkt mij echt een ideale situatie.