De buren hebben sinds 3 dagen een paar kippen in de achtertuin, direct achter onze achtertuin, aan de kant waar ik slaap. Ik lig er nu al drie dagen wakker van, de hele nachten maken ze kabaal, niet zachtjes tokken, maar gewoon schreeuwen. Volgens mijn andere buurvrouw zijn het kippen en geen haan.
De gemeente gebeld (het is een huurwoning in een drukke woonwijk): ''ja mevrouw kippen zijn toegestaan, hanen niet''
Wijkagent doet ook vrij weinig, ik moet het maar regelen met de buren. Buren in kwestie zijn asociale mensen en valt weinig mee te beginnen, maar ben het wel een beetje beu elke keer wakker te worden van een schreeuwende kip.
Heeft iemand hier ervaring mee? Wat moet ik met de kippen doen?
Een vriend van me stelde al voor om ze even af te schieten met de luchtbuks, maar wil even kijken of er andere mogelijkheden zijn

Mijn vrouwtjes zitten voor 9 u in de avond al op stok. De kippen van de buren kunnen soms heel vroeg in de ochtend ook enorm schreeuwen, maar dan loopt de buurman door de tuin oid. Dan doet hij in elk geval iets wat zijn kippen niet gewend zijn.