Het is zover, we hebben vlooien!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laulitz

Het is zover, we hebben vlooien!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 17:34

Nou het is zover hoor, we hebben vlooien :+
De buitenkat heeft ze meegenomen en ondertussen zitten ze op de hond en op de binnenkatten. Nu ben ik aan het rond kijken op medpets naar een geschikt middel tegen vlooien maar heeft iemand een aanrader?
Frontline werkt dus niet meer. Ik ben nu aan het kijken naar pippetjes of eventueel een spray.
Ik heb de zoekfunctie al gebruikt hier op bokt, er wordt Stronghold aangeraden maar dat kun je dus alleen met een voorschrift krijgen.

Iemand ideeën?

deflin

Re: Het is zover, we hebben vlooien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 17:38

Dierapotheker.nl is ook vrij goedkoop met vlooienmiddelen.
Ik gebruik nu advantage ofzoiets. Erg fijn spul. Had ook een vlooienplaag maar ben er nu eindelijk vanaf. Niet vergeten je huis in te sprayen

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 17:40

Balen!! Stronghold is inderdaad wel goed.
Overigens: ook als mens kan je vlooien mee naar binnen nemen. Dus ook al had je geen hond of buitenkant, de binnenkatten hadden ze sowies kunnen krijgen.

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 17:43

Mijn eerste gedacht; Huh, Stronghold op recept?
En toen zag ik dat je in België woont :+
Als ik zou moeten kiezen zou ik toch even langs de DA en Stronghold halen. Perfect spul! Ze zeggen dat Stronghold ook de omgeving meeneemt, maar voor de zekerheid zou ik een spray erbij kopen.
Comfortis is ook een goed middel, is dan wel in de vorm van een pilletje.

Vergeet je niet je katten en hond te ontwormen (zeker voor lintworm) nu ze vlooien hebben?! :)

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 17:45

deflin schreef:
Dierapotheker.nl is ook vrij goedkoop met vlooienmiddelen.
Ik gebruik nu advantage ofzoiets. Erg fijn spul. Had ook een vlooienplaag maar ben er nu eindelijk vanaf. Niet vergeten je huis in te sprayen

Advantage heb ik inderdaad ookal goeds over gehoord. Ik zal eens een kijkje nemen op dierapotheker. Mag ik vragen hoe lang het geduurd heeft voordat alle vlooien weg waren?

gabyfedde schreef:
Balen!! Stronghold is inderdaad wel goed.
Overigens: ook als mens kan je vlooien mee naar binnen nemen. Dus ook al had je geen hond of buitenkant, de binnenkatten hadden ze sowies kunnen krijgen.

Ja, op bokt zijn ze er heel tevreden over dat is meestal wel een goed teken. Eventueel kan ik altijd nog een voorschrift krijgen maar misschien kan het eerst zonder!

Brechtje_A schreef:
Mijn eerste gedacht; Huh, Stronghold op recept?
En toen zag ik dat je in België woont :+
Als ik zou moeten kiezen zou ik toch even langs de DA en Stronghold halen. Perfect spul! Ze zeggen dat Stronghold ook de omgeving meeneemt, maar voor de zekerheid zou ik een spray erbij kopen.
Comfortis is ook een goed middel, is dan wel in de vorm van een pilletje.

Vergeet je niet je katten en hond te ontwormen (zeker voor lintworm) nu ze vlooien hebben?! :)

Kun je het in NL zonder recept krijgen dan? Anders misschien even een postadres in NL zoeken :+
Merci voor de tip! Dat wist ik namelijk al niet.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 17:46

Advantage doet het hier super.
Maar als jij nu ontdekt dat de beesten vlooien hebben denk dan ook aan de omgeving.
Alles heet wassen en je huis insprayen met anti vlooien spul

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 17:48

Laulitz schreef:
Kun je het in NL zonder recept krijgen dan? Anders misschien even een postadres in NL zoeken :+
Merci voor de tip! Dat wist ik namelijk al niet.

Ja, hier kan je het gewoon bij de DA kopen :) Misschien dat je via iemand anders het kan kopen.
Veel mensen vergeten te ontwormen omdat ze alleen de vlooien zien, maar de vlooien brengen juist de wormen mee :+

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 19:55

Eh ik wil je niet flauw maken, maar het heeft met heel wat maanden geduld en discipline gekost.
Ik heb dan ook 8 binnenkatten en halflang haar. Dus die gingen een tijd de ren in buiten, de kamer waar ze verbleven elke dag met stoomreiniger schoonmaken, elke maand omgeving spray sprayen ( wij zijn nog aan het verbouwen en zitten zelf in de nieuwe keuken) toen de katten weer naar binnen en die gelijk ontvlooit en ontwormt voordat ze een stap in de kamer mochten doen.

Maar nu gaat alles er daar ook uit en krijg is overal plavuizen en nieuwe vloeren, dus hopelijk blijf ik er nu iets makkelijker vanaf

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 19:58

na horrorverhaal ;) Hier ook wel eens vlooien gesignaleerd en gewoon met advantix/advantage de honden en katten ontvlooid en een maand later weer en weg vlooien. Het kan dus wel zonder dat het een lange adem kost en zeer veel moeite en nog meer geld ;)

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 20:26

Tja, ik heb dus geen idee hoe lang zoiets duurt :D We zullen hopen dat het idd snel over is en anders zijn we mentaal voorbereid op een lange rit!

sandra1312

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:30

Advantage en advantix werken hier erg goed voor onze hond en kat! Onze buitenkat met vlooienallergie heeft sinds we dit gebruiken nooit meer last van vlooien of andere beestjes :D

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:30

Ik haalde tabletjes bij de dierenarts en zonder maandenlang extra stofzuigen, soppen sprayen of wat ook waren die vlooien met een dag of wat dood. Allemaal.
Gewoon spul halen bij de dierenarts dus, dat werkt gegarandeerd en van middeltjes uit een winkel moet je dat maar afwachten.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:33

Seresto banden. Vorig jaar hier een vlooienplaag gehad. Van alles er op gehad maar niets hielp tot ik die banden om deed.
Om mijn huis vlooienvrij te maken had ik s'nachts bakjes water met zeepsop staan met daar in een theelichtje. Ze springen er dan zo in.

_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:34

Volgens mij kun je ook in Nederland Stronghold niet meer zonder tussenkomst van een dierenarts krijgen, of heeft iemand een webadresje waar het nog wel verkocht wordt?
Hier ook goede resultaten met Advantage. Beaphar wat je in veel dierenwinkels kunt kopen werkte bij mij ook niet.

christel0908

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:36

Stronghold, ik krijg het in België nog zonder voorschrift bij de apotheek, vooral als je een vast apotheek hebt lukt dat wel, of je koopt het bij de DA gewoon aan de balie, zonder op consultatie te gaan.

_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:40

Mijn dierenarts verkoopt het niet (dat ik weet), als ik naar een andere dierenarts ga moet ik er verplicht een consult bij nemen. Geloof dat ze je kat uiterlijk een jaar geleden moeten hebben gezien, wil je het zonder consult meekrijgen.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:47

Bolfo gold op de kat, de lege verpakking in de stofzuiger en een spray voor alle hoeken en kieren.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 06:49

kohtje schreef:
Seresto banden. Vorig jaar hier een vlooienplaag gehad. Van alles er op gehad maar niets hielp tot ik die banden om deed.
Om mijn huis vlooienvrij te maken had ik s'nachts bakjes water met zeepsop staan met daar in een theelichtje. Ze springen er dan zo in.

Banden zie ik helaas niet zitten, zeker voor de buitenkat niet, ik weet niet waar die allemaal uitspookt en de binnenkatten hebben zoveel om tussen en onder te kruipen dat ik dat ook eng vind.
We hebben voorlopig alleen vlooien op de beesten zelf gezien maar de tip van het water en lichtje ga ik zeker gebruiken! Merci :)

christel0908 schreef:
Stronghold, ik krijg het in België nog zonder voorschrift bij de apotheek, vooral als je een vast apotheek hebt lukt dat wel, of je koopt het bij de DA gewoon aan de balie, zonder op consultatie te gaan.

Bij de gewone apotheek? Dan kan ik vragen of ons mama dat straks ook aan de apotheker wil vragen. Kunnen het altijd proberen! Helaas heeft onze dierenarts geen balie :+ Alleen een behandelkamer, dus even aan de balie halen wordt hem helaas niet!

Zoolgangster schreef:
Ik haalde tabletjes bij de dierenarts en zonder maandenlang extra stofzuigen, soppen sprayen of wat ook waren die vlooien met een dag of wat dood. Allemaal.
Gewoon spul halen bij de dierenarts dus, dat werkt gegarandeerd en van middeltjes uit een winkel moet je dat maar afwachten.

Enig idee hoe die tabeltjes heten? Ik heb nu advantage besteld maar moest dat niet (voldoende) werken sta ik voor alle tips open en ga ze allemaal gebruiken!

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 06:58

Ik ben geen fan van Stronghold, en onze hele kattenstichting ook niet :o we hebben er te vaak slechte resultaten mee gehad. Het is bovendien enorm duur. Frontline werkt ook niet meer voldoende. Advantage geen ervaring mee, we zijn nu overgestapt naar een vrij nieuw en heel betaalbaar product: Eliminall. Dat zijn pipetjes en wij hebben er intussen meerdere vlooienplagen mee weggekregen :j natuurlijk ook je omgeving niet vergeten te behandelen met spray, wassen en stomen :)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 07:02

Verdiep je eerst in de cyclus van de vlo, dan kan je deze ook beter bestrijden.
Alleen je dier(en) behandelen kan prima, alleen zal het veel langer duren voordat je de hele plaag hebt gehad. Daarom is het raadzaam om ook de omgeving mee te behandelen!
http://www.diermedicus.nl/vlooien.html

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 07:06

Hier geven we altijd druppels omdat de katten ook gewoon buiten komen.
Iedere keer een ander merk en alles blijft even goed werken.
Beter voorkomen dan genezen hoor.......gelukkig geen last hier

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 07:09

De seresto banden gaan los als er echt wat is.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 07:56

Los van wat je bij je dieren gaat doen; pak ook je huis grondig aan!

Wij hebben onze eerste plaag niet hard genoeg aangepakt en het heeft echt weken geduurd voordat we weer vlo-vrij waren. Mijn tip is dus om direct heel je huis goed aan te pakken. Alles stofzuigen en heet wassen, koop van de spray en behandel daarmee de kamers (met name plinten en onder de bank) en vervolgens twee keer stofzuigen per dag (niet op te plekken waar je hebt gesprayd).

Wat bij ons ook hielp was 's nachts platte schalen neerzetten met een mengsel van water, olie en afwasmiddel. In het midden zet je een groot waxinelicht. De vlooien komen op de schittering van de vlam in het mengsel af en verdrinken dan.

Veel succes, ik vond het echt 1 grote ellende toen.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:04

Exil, bolfo gold. Zelf goede ervaringen mee. Daarnaast zéker een tapijtspray/omgevingsspray gebruiken.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 15:34

Letitia1991 schreef:
Ik ben geen fan van Stronghold, en onze hele kattenstichting ook niet :o we hebben er te vaak slechte resultaten mee gehad. Het is bovendien enorm duur. Frontline werkt ook niet meer voldoende. Advantage geen ervaring mee, we zijn nu overgestapt naar een vrij nieuw en heel betaalbaar product: Eliminall. Dat zijn pipetjes en wij hebben er intussen meerdere vlooienplagen mee weggekregen :j natuurlijk ook je omgeving niet vergeten te behandelen met spray, wassen en stomen :)

Eliminall is dezelfde werkzame stof als frontline hoor..

Advantage is een goed product TS, ik weet niet wat er allemaal in België verkrijgbaar is ( producten moeten geregistreerd worden per land dus wat in misschien wel te verkrijgen is hoeft niet ook in België te koop te zijn.) maar anders kan je ook activyl nog proberen.
En zeker 3 maanden blijven behandelen zodat de vlooien die evt nog uitkomen uit de eitjes ook t loodje leggen. En inderdaad je omgeving aanpakken.