Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

EskeGirl schreef:Stijf bij opstaan? Klinkt mij als (beginnende) artrose. Je kan bij de dierenarts langsgaan, die kan je dan adviseren over bijvoorbeeld glucosamine.
Wel even lijnrust voor de hond.. Believe schreef:Damian23 hij loopt daarna niet goed hij mankt nog steeds.
Het is een labrador.
We gaan het nu even aankijken en als het over een paar dagen nog niet over is dan gaan we naar de DA. We gaan dus ook niet wandelen, enkel even naar een veldje hier naast zodat hij z'n behoeftes kan doen. Ik zal jullie op de hoogte houden.
Edit: nu ik even goed nadenk, toen hij vanochtend zo nat was is hij wel even uitgegleden toen hij naar buiten rende. Toen was er daarna niks aan de hand. De mank heid begon ook pas later. Kan die val er mee te maken hebben?
speurneusc schreef:met een labrador naar de da, groeipijnen kan met 8 maanden , maar ws is dat hij last heeft van zijn ellebogen en of heupen dat is een veel voorkomend probleem bij labradors.
ter ondersteuning van spieren, pezen en gewrichten(smering) kan je zalmolie (omega 3 vetzuren) en glucosemine geven, dit kan ook goed zijn onder dat de hond is mankeert (mank of stijf is)
Believe schreef:Gister is hij wel wezen zwemmen in een honden zwembad, kan daar ook van komen maar dat lijkt me juist niet, omdat het een verwarm bad is en daar juist altijd honden komen die net een operatie achter de rug hebben en moeten revalideren.
Rindin schreef:speurneusc schreef:met een labrador naar de da, groeipijnen kan met 8 maanden , maar ws is dat hij last heeft van zijn ellebogen en of heupen dat is een veel voorkomend probleem bij labradors.
ter ondersteuning van spieren, pezen en gewrichten(smering) kan je zalmolie (omega 3 vetzuren) en glucosemine geven, dit kan ook goed zijn onder dat de hond is mankeert (mank of stijf is)
Beestje heeft 1 dag last van zijn poot... Maar omdat het een labrador is, heeft ie meteen een afwijking aan elleboog of heup?!
geerke schreef:ik vind het wel verontrustend als een hond van 8 mnd in ene pijn heeft en mank loopt en ook nog sloom is.En als het een groot ras is denk ik dan meestal aan OCD...