buurman zeurt over mijn hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bon_charmeur

buurman zeurt over mijn hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 23:21

Ik zal proberen het in het kort uit te leggen,.

Ik heb een hond Amerikaanse bulldog een echte schat, komt amper geluid uit en is een echte knuffel!

Nu woon ik al meer dan een jaar alleen met hem en heb ik sinds kort mijn tuin klaar en dus een schutting erom heen zodat mn hond lekker buiten kan blijven wanneer ik weg ben. Overigens met schuurtje als schuilplaats die altijd open staat, snachts is hij ltijd binnen en smorgens pas vanaf uur of 10 buiten,.

Nu ben ik overdag van 1 tot 7 meestal weg met mooi weer omdat ik hoog zwanger ben en dan naar mijn ouders ga om lekker in het zwembad te liggen en daar te eten.

Nou hoorde ik dus mijn buurman van de week zeuren dat er haren van mijn hond bij hem achterthuis lagen, maar heb hier niet op gereageerd. Nu kom ik thuis om 6 uur vanavond staat hij me op te wachten, en komt met het verhaal of ik mijn schuttingen helemaal dicht wil timmeren, want mijn hond is vals! Dus ik zeg maar je hoeft niet bij mij achtetthuis te komen, ja hij zegt ik kan niet eens fantsoenlijk mijn duivenhok verschonen want dan vliegt hij bij het hek omhoog . Ik heb dit gedrag nog nooit mee gemaakt behalve wanneer ik aachter thuis lig te zonnen en buurman mij ligt te begluren tussen het hek door, dan slaat mijn jond wel eens aan. Heb al eens aangesproken en al eens enmer water er over gegooid

Maar ik ben dus ook naar mijn andere buurman gegaan en gevraagd of hij ook ladt van mijn hond had want ik wil absoluut geen overlast veroorzaken ,hij zegt dat de hond af en toe misschien 2 X per week wel is aan slaat en als hij even roept is hij Weer stil.

Nu liep ik vanavond met mijn hond en liep hij mn hond af te branden bij de achter buren dat hij gevaarlijk is, (heb hem altijd los )en dat hij gevaar vormd waarop mijn achtrrbuurman zegt dat hij het er niet mee eens is en de hond nooit hoort en dat mijn hond normaal altijd even aan komt wandelen voor een aai wanneer ik er mee loop! Heb dus tegen buurman gezegd dat als hij last heeft van mijn hond hij de schutting maar aan zijn kant moet dicht timmeren ik heb alles netjes afgeschermd 1.80 hoog!! En nu kom ik net buiten zie ik de buurman een emmer water over het hek gooien op de kussen van mijn hond! Ik ben woest! Mijn buurman is 60+ en woont samen met zn moeder! En ik zeur ook niet over hun kat in mijn tuin en over hun duiven die mij wakker maken! ik weet niet wat ik hier mee aan moet maar het liefst ging ik heen en sloeg ik hem op zn...

Ben ik nou echt verkeerd? En is het nou echt zo erg als mijn hond is een X blaft?

Sorry voor het warrige lange verhaal en typfouten maar ben woest en typ op mijn foon

Horzelover9

Re: buurman zeurt over mijn hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:31

Jij kan hier niks aan doen. Die buurman moet gewoon niet zo zeuren. Ik zou het proberen te negeren en als hij je echt lastigvalt en het te erg wordt naar de politie. Jij kan hier sowieso niks aan doen

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:35

Zijn probleem, niet de jouwe. Belachelijk dat hij je zwart maakt bij de overburen trouwens!

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:36

Je kan het ook omdraaien, meldingen gaan maken van de overlast die hij jou bezorgd. Begreep ik het goed dat hij jou ligt te begluren en jij een emmer water over hem hebt gegooid? Dan begrijp ik niet dat hij nog durft klagen. :=

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:37

Zou je hem kunnen pakken op gluren, lijkt mij iig niet zo'n fijn idee (ik weet alleen de regels hiervoor niet)

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:38

Ik wil je de tip geven een webcam/camera+geluid op te hangen en je tuin te filmen als je weg bent, wie weet wat hij(de buurman) uitspookt naar jouw hond toe als je weg bent. Kan je ook meteen zien of jouw hond erg waaks is als je er niet bent. Een AB is een goede waakhond, dus op zich ook niet vreemd als hij zijn tuin beschermen wilt.
Even blaffen is normaal, al moet dat niet hinderlijk vaak voorkomen natuurlijk.

Vervelend hoor, misschien eens uitnodigen op de koffie en rustig alles bespreken?

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 23:39

Thnx ik baal er erg van want mijn hond is echt niet vals en hij blaft bijna nooit dus ik denk dat hij hiermee komt omdat er wat haren bij hun lagen. Maar ik hoef dan toch niet mijn hek dicht te timmeren. Nou hij heeft vast een beperking want woont nog bij moeders en begluurd mij. En nu mijn hond, alleen hij klaagd volgens mijn andere buurman meteen bij woning stichting en daar word ik niet vrolijk van natuurlijk

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:45

Advocaat van de duivel: hoe weet je dat je hond niet blaft als je er niet bij bent? Als je hond wél tegen het hek springt als je er niet bent, zou ik zelf ook niet blij zijn bijvoorbeeld. Ik zeg niet dát het zo is, maar ik zou iemand niet direct als met een beperking bestempelen (en terughoudend zijn met dit op internet plaatsen).

Probeer te praten met je buurman op een moment dat jullie 'zo neutraal mogelijk' zijn dus niet op een moment dat een van beiden zich al extra ergert.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 23:47

Stoof schreef:
Je kan het ook omdraaien, meldingen gaan maken van de overlast die hij jou bezorgd. Begreep ik het goed dat hij jou ligt te begluren en jij een emmer water over hem hebt gegooid? Dan begrijp ik niet dat hij nog durft klagen. :=

Tja ik hb indd emmer water over hem gegooid ik was van de tuin naar boven gelopen om te kijke of hij nu echt gluurde! Heb de tummietub van baby gwvuld en naar beneden gegooid over hem , niet erg netjes van mij maar vond hem ook niet netjes

Nou communiceren? Ik heb hemnin eerste instantie mn excuus aangeboden voor de overlast! En ben omdat ik het raar vond naar mijn andere buurman gegaan om ff te vragen! Die zegt dat het onzin is w en volgens hem blaft hij ten eerste niet elke dag en het is overdag en niet savonds want dan ben ik thuis, dus hij heeft er geen problemeb mee hij bewaakt zijn huisje dus logisch zei de andere buurman en het is MIJn hek, en das een hekje van 1 meter breed en 1.80 hoog tussen mijn huis en schuurtje w waar buurman normaliter niks te zoeken heeft behalve gluren

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 06:08

Je hoort wel je hond vast te hebben op straat, dat geld nou eenmaal voor iedereen. Zeker als een buurman loopt te stoken zou ik hem gaan aanlijnen. En als je naar je ouders gaat kun je de hond dan niet meenemen? Verder zou ik ook een camera ophangen, wonen jullie in huur of koop huizen?

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 06:20

Wat een lastig probleem..
In 1e instantie kan het natuurlijk wel zo zijn dat je hond weleens blaft of aanslaat als jij niet thuis bent.
Mijn honden blaffen ook bijna nooit maar wel als wij niet thuis zijn en ze iets zien/horen.
Ze slaan zeer heftig op de buurman aan als ze die door de kieren van de schutting zien.
Heeft niks met de buurman zelf te maken maar gewoon dat ze waaks zijn.

Maar als je andere buurman zegt dat het maar incidenteel is zou ik me daar niet zo druk over maken.
Ik zou idd een camera ophangen om te zien wat je buurman doet als jij er niet bij bent.

En ik zou de hond niet meer zonder toezicht buiten laten..
Straks gaat hij nog engere dingen doen zoals je hond vergiftigen of zo...

En mbt uitlaten : je hond hoort altijd aangelijnd te zijn!
Jij bent altijd fout als er iets gebeurt en je hond is niet aangelijnd.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 06:26

Wat verschrikkelijk zulke buren!!!
Wát een onzin dat hij er last van heeft als je hond tegen de schutting aan springt (als hij dat al steeds zou doen) :?
Je hebt het andere buren gevraagd, en niemand heeft ook maar een enkel probleem met je hond.
Het vervelende dat het lijkt of hij een hetze tegen je hond begonnen is -O- Ik zou m'n hond in het ieder geval niet meer met een 'veilig' gevoel buiten laten als die idioot thuis is.
Een camera ophangen vind ik een heel goed idee! Als je hem daarmee ergens op betrapt, zou ik zeker melding maken bij de wijkagent (als je die hebt?!) en anders bij de politie!
Sterkte!

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 06:33

Inderdaad een camera ophangen. Je hond is nog niet vals maar dat kan zo geregeld zijn. Zeker nu je zwanger bent kunnen honden opeens erg beschermend zijn. En een hond weet vaak wel welke buurman spoort en welke niet.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 06:49

Ik zou ook inderdaad een camera op gaan hangen en ik zou de wijk agent er bij halen.
Vooral omdat deze dan weet wat er speelt, je hebt dan een onafhankelijk persoon bij een gesprek met hem.

Ik zou zelf niet met een gerust hart kunnen dobberen in het zwembad, wetende dat mijn buurman zo'n hekel aan mijn hond heeft, dat hij hem misschien wel wat aan zou kunnen doen. Denk aan spijker wordt, vergiftigde worst e.d. Het is denk ik van belang dat de wijkagent weet wat er speelt, zeker als hond lief iets zou over komen, niet te hopen natuurlijk. Maar je geeft zelf aan dat hij niet 100% is, dus wie weet waar dit gaat eindigen.

Heb je ook een partner, die je steun geeft en voor je op neemt? Stress lijkt me niet goed als je hoogzwanger bent.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 07:02

Dit is natuurlijk wel alleen jouw kant van het verhaal maar..........

Ik zou om te beginnen eens een emmer water er over kiepen op het moment dat de buurman daar zelf staat........oops, sorry ik dacht dat u de kat was, ik heb daar zo een last van steeds. O:)

Verder zou ik het kussen van de hond gewoon aan de andere kant van de tuin leggen, kan die ook niet nat worden.
Met deze temperaturen is een emmer water best lekker voor je hond :D
Vervolgens een weekje wachten en aanbellen..........en gewoon in zijn gezicht vragen....
Waarom verteld u iedereen dat mijn hond vals is???
Ik denk wel dat hij dat even verschiet }> en laat hij maar met een zinnig antwoord komen dan.

Ik moet zeggen dat wij hier een buur hebben die dit ook zo met zijn hond doet.
Alleen die hond zit langs een drukke straat en slaat bij alles wat hij ziet aan en houd vol.
Ik stoor me er dood aan en heb dan na een paar jaar ook ingegrepen.
Ik heb het er alleen niet met mijn buren over.

Verder kan je er denk ik niet meer mee dan wachten tot het weer over waait.
Sommige mensen zijn zoals ze zijn daar doe je niks aan.
Maar het is wel vervelend

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 07:03

Ik zou de hond gewoon binnen houden. Met dit warme weer is het in huis sowieso koeler. Waarom moet hij persé buiten zonder toezicht?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 07:08

Het kan natuurlijk wel zo zijn dat als hij aan de andere kant van de schutting loopt dat de hond er tegenop springt. Beetje waak gedrag.
En eerlijk is eerlijk dat zou ik ook niet leuk vinden.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 07:09

LZP > BB

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 07:33

DatBenIkNou schreef:
Ik zou de hond gewoon binnen houden. Met dit warme weer is het in huis sowieso koeler. Waarom moet hij persé buiten zonder toezicht?

Waarom niet? Het is toch haar tuin?
Die kat van de buur loopt ook zonder toezicht buiten en die blijft niet in zijn tuin.

Als ik hem het kussen zou zien nat gooien zou ik verhaal gaan halen, dan ben je andermans bezit aan het beschadigen. Wb het gesprek: gewoon er bij gaan staan. 'Nou mijnheer, zegt u het nu maar eens.'
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 18-07-14 07:35, in het totaal 1 keer bewerkt

dropveterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 07:34

Ik heb op de camping zulke buren gehad, vreselijk os het.

Ik zou eerst een camera ophangen en dat een dagje. Zo kan je zien wat jou hond doet, en wat je buurman uithaald bij de hond of gewoon loopt te liegen.

Dit kan je aan hem laten zien om het hem te laten beseffen. Interesseert het hem niet en blijft hij door gaan, dan zou ik naar de wijkagent of politie stappen, uitleggen wat de buurman altijd doet en het filmpje laten zien.

Je zou aan de binnenkant van de omheining van je tuin die er als staat nog een klein hek bouwen als dat mogelijk is. Zo kan hij in ieder geval niet bij jou hond.

Hoop voor je dat het goed komt, ik weet hoe vervelend het is..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 07:38

Stroomdraadje boven op je schutting, als die 1.80 is, is die vast zo te zetten dat de kans klein is dat ie er emmers over krijgt zonder de draad te raken.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 07:41

Ayasha schreef:
DatBenIkNou schreef:

Waarom niet? Het is toch haar tuin?
Die kat van de buur loopt ook zonder toezicht buiten en die blijft niet in zijn tuin.

Als ik hem het kussen zou zien nat gooien zou ik verhaal gaan halen, dan ben je andermans bezit aan het beschadigen. Wb het gesprek: gewoon er bij gaan staan. 'Nou mijnheer, zegt u het nu maar eens.'

Haar tuin, maar ook haar hond. Het zijn 'huisdieren' hé? Ik heb zelf ook 2 honden, en ik zorg dat mensen gewoon geen last hebben van het feit dat ik graag dieren heb. Dus poep opruimen, aanlijnen waar dat moet en geen geblaf of andere overlast. We wonen nu eenmaal allemaal niet op in een hutje op de hei, dus je hebt gewoon rekening te houden met je omgeving. De buurman ervaart het als overlast. Het is een kleine moeite de honden gewoon binnen te houden.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 07:42

Ik zou mijn hond ook niet van 13.00 tot 19.00 alleen laten, neem hem toch mee naar je ouders!
En inderdaad weet je niet wat je hond doet als je hem alleen laat. En je hond zal ongetwijfeld super lief zijn, maar een amerikaanse bulldog heeft natuurlijk wel een bepaalde uitstraling (weet dat ik nu heeeeeel veel mensen over me heen krijg en ja ik heb zelf een super lieve Golden retriever en ja die kunnen ook bijten )

Snap dat de hele situatie vervelend is maar ik zou het links laten liggen en me niet laten verleiden om gekke dingen te doen.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 07:45

Er bestaan planten waarmee best leuke resultaten kunt krijgen. Weet niet of hij thee drinkt ofzo ? Of maak een heel speciale kruidentaart om vergiffenis te vragen voor je hond. Misschien hoor je hem dan nooit meer
Afbeelding

Vertel hem als hij nog een poot uitsteekt naar je hond je één voor één al zijn duiven uitmoordt :Y)
natuurlijk doe je het niet echt, maar uit mijn slechte ervaring met oude zeurderige buren is het dat je eens goed je gedacht moet zeggen zodat ze het dan niet meer durven. Die persoon heeft waarschijnlijk echt niets beters te doen en jij lijkt hem nu een gemakkelijk slachtoffer.

ik zou misschien wel opteren voor een videocamera in de tuin. Blijkbaar is het geen hondenvriend en hoe ver gaat hij gaan ?

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 07:49

betadine schreef:
Er bestaan planten waarmee best leuke resultaten kunt krijgen. Weet niet of hij thee drinkt ofzo ? Of maak een heel speciale kruidentaart om vergiffenis te vragen voor je hond. Misschien hoor je hem dan nooit meer
[ Afbeelding ]

Vertel hem als hij nog een poot uitsteekt naar je hond je één voor één al zijn duiven uitmoordt :Y)
natuurlijk doe je het niet echt, maar uit mijn slechte ervaring met oude zeurderige buren is het dat je eens goed je gedacht moet zeggen zodat ze het dan niet meer durven. Die persoon heeft waarschijnlijk echt niets beters te doen en jij lijkt hem nu een gemakkelijk slachtoffer.

ik zou misschien wel opteren voor een videocamera in de tuin. Blijkbaar is het geen hondenvriend en hoe ver gaat hij gaan ?

Geweldig advies, laten we vooral op zo'n manier met elkaar omgaan en zoiets helemaal uit de hand laten lopen... :n