Hamster op slaapkamer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WithinYuuri

Hamster op slaapkamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 09:46

Hey allemaal, ik heb een hamster en die heeft een hele tijd beneden gestaan in de kamer alleen nu we de kamer helemaal gaan herinrichten, moet mijn hamster óf naar mijn kamer óf ik moet zijn kooi verbouwen zodat hij nog in de kamer past, maar dan heeft hij dus een veel te kleine kooi...
Mijn eerste hamster heb ik 2 nachten op mijn kamer gehad, maar ik kon er niet van slapen. Nu er alsnog weer (waarschijnlijk) een hamster op mijn kamer komt, zat ik zelf te denken om een Silent Spinner te kopen (ik heb nu zo'n rammel-rammel Ferplast radje :P) Hebben jullie ervaring met Silent Spinners? Maken ze echt geen geluid, ook niet naarmate je ze langer hebt en zou je er van kunnen slapen? Mijn probleem is vooral het inslapen, vooral 's winters dan, want dan wordt mijn hamster natuurlijk vroeger wakker. Zodra ik eenmaal slaap, slaap ik overal doorheen ;)

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 09:54

Mijn hamster heeft een silent spinner en die hoor je bijna niet. Slapen lukt dus wel. Ik hoorde dat de silent spinner voor Syren wel geluid maakt. Mijn Syrtje heeft daarom een houten loopwiel en ook deze hoor je haast niet. Neem voor je dwergje de midden maat (16 cm in doorsnee?) van de silent spinner en dus niet de kleinste! Als je een Syr hebt, raad ik je aan een houten loopwiel te nemen (27 cm in doorsnee).

WithinYuuri

Re: Hamster op slaapkamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 09:56

Ja, ik heb een dwergje en ik neem de middenmaat. De kleinste is echt veel te klein, ook al zeggen veel dierenwinkels van niet... :/

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 09:57

Je kan ook s'nachts het rad eruit halen , dat deed ik met mijn hammie .

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 09:59

faunty schreef:

Ja maar 's nachts zijn hamsters wakker en willen ze rennen en actief zijn, dan is het niet bepaald slim het rad eruit te halen...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:00

Ik werd weleens 's nachts wakker van mijn hamster die in zijn radje aan het rennen was maar vond het wel gezellig. Ik sliep dan zo weer door.
Ik vond het wel lief om te zien hoe hij zo aan het rennen was.

Inmiddels ben ik 25 jaar ouder en vind ik het zielig om zo'n diertje in een kooi te houden. Wat een leven heeft zo'n dier eigenlijk. Altijd in een kooi op een slaapkamer zitten en een beetje in een rad rennen 's nachts. :')
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 16-07-14 10:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:01

Het rad er 's nachts uithalen is echt niet diervriendelijk... Hamsters zijn nachtdieren dus hebben 's nachts juist hun rad nodig om hun energie kwijt te raken.
Koop gewoon een stil radje en je hebt nergens last van.

Ik heb hier op zijn meest 6 hamsters op mijn kamer gehad en had absoluut geen last van rammelende radjes. Ik heb trouwens karlie's, dat zijn houten radjes :)

colunder

Ik heb veel muizen op mijn kamer ,ook met silent spinners,zolang het rad nergens tegen aan staat hoor je ze niet.

Zoolgangster

faunty schreef:

Dat kan, alleen gaan sommige hamsters dan uit verveling iets anders doen zoals de hele tijd aan de tralies knagen of zo...

Verder: Silent Spinners zijn alleen "silent" als er geen brokje voer in ligt... en dat gebeurt vroeg of laat, is mijn ervaring tenminste. Dan ligt dat de hele tijd te ratelen in het radje en vanzelf er uitvallen is er niet bij. :') Maar op zich zijn het wel hele goeie molentjes, als je tenminste een grote maat hebt waar de hamster niet met een holle rug in loopt.

Luniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:03

Ik kan er niet van slapen, zelfs niet met een silent spinner in de kooi. Je hoort toch geritsel in het zaagsel en de nageltjes tikken in het molentje. Maar, ik ben dan ook een hele lichte slaper... :o
Ik zette de kooi dan alleen 's nachts beneden of in een andere kamer.

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:10

die van mij kon de hele dag rennen in zijn rad en s'nachts kon hij met al zijn andere speeltjes spelen
is altijd goed gegaan. ze wennen eraan , net zoals de waneer ze eten krijgen. en mijn ham ging meestal slapen s' nachts en werd dan om een uur of 6 weer wakker.
maar hij had ook een grote kooi , waar hij in heen en weer , door buizen en trappen op , kon rennen s'nachts. dat scheelt ook een heel stuk.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:47

Dat slapen wen je wel aan. Dat is een paar nachtjes en dan kan je ineens niet slapen als het een nachtje stil is. Radje er uit halen is echt niet fair.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:48

Ik heb de Silent Spinner.. hij is niet silent :')
maar wel stukken stiller dan de normale.
Ik haalde ook altijd het rad eruit, hamster was overdag ook actief dus rennen deed hij wel.

xSalina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:08

Ik heb ook een silent spinner maar zo stil is die inderdaad niet haha. Onze hamster staat ook op de slaapkamer ivm de katten s'nachts gaat die naar de woonkamer zo kan hij als nog lekker rennen en hebben wij er geen last van. mijn vriend is een lichte slaper dus die kon zelfs met dat radje niet slapen.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:15

Ik heb ook een Silent Spinner gehad, was er in het begin erg tervreden over. Helaas is de kwaliteit niet zo goed, radje is nu een half jaar en begint een herrie te maken. Ik heb nu een houten Karlie Wonderland gekocht, die is dus echt muisstil!! Die zou ik zeker aanraden. Topdingetje!

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 11:16

Dus volgens jullie is een Karlie Wonderland beter dan een Silent Spinner?

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:20

naarppc schreef:
Dus volgens jullie is een Karlie Wonderland beter dan een Silent Spinner?

Ik vind van wel :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:25

Zoek eens op bucket wheel of cake topper wheel (meestal gebruikt voor egels), zelf te maken en het enige wiel wat écht stil is. Ook te importeren vanuit Amerika maar dan kost het wel wat meer ivm verzendkosten. Ik heb er hier 2 voor m'n witbuikegels en het enige wat je hoort 's nachts zijn hun pootjes, het wiel zelf is stil (in tegenstelling tot de Karlie en Silent Spinner wielen)

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 17:50

Als ik een Karlie Wonderland Boogie neem, kan ik dan wel de middenmaat nemen?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 17:53

Je moet hoe dan ook een loopwiel hebben van minimaal 16,5cm :) Dan zit je altijd goed als je groter gaat. (niet te groot natuurlijk)

Ik heb hier meerdere silent spinners staan en sommige maken idd wel wat herrie; maar die zijn dan ook 2ehands.
De nieuwe zijn prima en echt stil.

Ik als lichte slaper kon ook met mijn rus (in een aqua bak) slapen. Ging prima. Maar nu heb ik er iets meer .. dus ook een aparte kamer :P

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 17:55

Even een vraagje,worden die houten radjes niet heel vies?
als ik zie hoe vies de silent spinners steeds zijn,dan lijkt me dat met ongelakt hout niet zo fris.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 17:57

Ik heb nu het kleindier rad van zooplus. Ik vind hem stiller dan de silent spinner die ik eerst had.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 18:00

colunder schreef:
als ik zie hoe vies de silent spinners steeds zijn,dan lijkt me dat met ongelakt hout niet zo fris.

M'n hamster had een houten huisje. Vond het niet zo'n succes, dat hout :/

felintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 18:05

Ik had een Karlie radje voor mijn hamster. Die bleven heel mooi proper bij mij en ze maakten ook nauwelijks geluid.
Helaas is de hamster al enkele jaren geleden gestorven.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 18:18

colunder schreef:

De meeste hamsters zijn zindelijk en plassen niet in hun radje. Dan kan een houten radje dus prima.
Met muizen is het geen aanrader.
Je kan de wieltjes eventueel lakken met hamster-veilige lak, dat scheelt wel.

Ik heb silent spinners, karlie wieltjes en wodent wheels. Ben over alledrie tevreden.
Vind de wodent het fijnste denk ik.
Silent spinners zijn eerst heel stil, maar als ze gaan slijten kunnen ze gaan rammelen.

Met 1 van deze wieltjes kan je hamster prima op je slaapkamer staan :)