Ouders overhalen voor een kitten erbij

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Ouders overhalen voor een kitten erbij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 15:12

Dat is mijn plan :j Of het gaat werken? Nee waarschijnlijk niet. Maar niet geschoten is altijd mis!

Situatie schets: Wij hebben 2 katten, beiden geholpen. Een kat van inmiddels 11 jaar oud (Felix) en een poes van ongeveer 6 jaar oud (Maxie). Nu loop ik rond bij iemand die een aantal kittens heeft en uiteraard ben ik helemaal verliefd <3 Ze had gezegd dat ik er zo een mocht hebben.. Maar ik woon nog thuis en kan dus helaas niet zomaar een poessie meenemen :P

Nu is mijn 'plan': Ik wil eerst aan mijn moeder vragen of we er een katje bij kunnen nemen. Op voorwaarde dat ik alles betaal en verzorg, dus ook de dierenarts kosten en dat soort dingen :j Nu weet ik dat mijn moeder ook gek is op katten en als ze de poesjes ziet, dan gaat ze makkelijk om. Mijn vader is daarentegen het probleem. Die vindt het waarschijnlijk onzin en roept al nee bij het woord poes of kat :') Maar, als ik alles betaal en verzorg.. Hoeveel last heeft hij dan nog van een derde kat erbij?

En daarbij: Is het wel slim om er nog een kitten bij te nemen? En zo ja, maakt het dan uit of het een katertje of een poesje is? Voor onze tweede kat (Maxie) hebben we expres een poes genomen, volgens mijn moeder zou het waarschijnlijk ruzie worden tussen twee katers. Als wij op vakantie gaan dan is verzorging voor de katten al geregeld, dat is absoluut geen probleem.
Mocht het wat uitmaken: Ik ben 18 en ik woon dus nog thuis.

Iemand anders nog tips om mijn vader over te halen?

Marjo89

Re: Ouders overhalen voor een kitten erbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 15:30

Uit eigen ervaring zeg ik, nee niet doen. Wacht tot je uit huis bent en je zelf 1 of 2 kittens kan kopen

Vorig jaar vond ik een kitten van 7 weken op straat, was van niemand. Gedumpt. Mager.
Wij konden het niet over ons hart verkrijgen hem in het asiel te doen.
We hebben al 2 katten van beide 12 jaar. En daar komt nu net het probleem.
Een kat van 11 of 12 jaar rent niet meer door het huis, althans hier niet. En lopen beetje en genieten van hun dagjes in huis de gezelligheid etc..
En de jongste is nu 1 jaar. Mega druk. En de oudste 2 vinden dat echt niet grappig.
Inmiddels is hij geholpen en wel iets rustiger, en vermaakt zich met mijn fretten.
Maar een ideale situatie is het niet.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 15:33

Onze oudste kat rent en speelt nog heel veel :) En de jongste van ons die spoort echt helemaal niet, ze spelen elke dag heel vaak samen. Hij mag dan wel 11 jaar zijn, maar dat is absoluut niet te zien of te merken :n Hiervoor hadden we altijd minimaal 3 katten, die speelden ook veel met elkaar (ook zelfde leeftijd, rond de 11 jaar).

Edit: We hebben dus altijd meerdere katten gehad, alleen is onze 'oudste' kat een jaar of 2/3 geleden ingeslapen vanwege kanker, hij was toen ook 11 jaar oud. Zijn broertje leeft nog steeds, maar die is verhuisd naar de overkant (geen idee waarom)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 15:35

Marjo89 schreef:
Uit eigen ervaring zeg ik, nee niet doen. Wacht tot je uit huis bent en je zelf 1 of 2 kittens kan kopen

Dat dus.

Je hebt er twee, waarom zou je er nog meer willen? Omdat ze zo leuk en klein zijn?
Je neemt het risico dat de andere katten ongelukkig worden, drie katten is druk in huis en straks ga je het huis uit en dan? Neem je de jongste mee en dan is hij ongelukkig omdat hij alleen is of je laat hem bij je ouders en dan zitten zij er dus alsnog mee opgescheept.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 15:36

En als je later op jezelf gaat wonen dan? En mam wil de kat thuis houden? Blijf je dan ook braaf betalen?

Gezien je leeftijd zeg ik; niet aan beginnen en gewoon als je een plek voor jezelf hebt lekker doen waar je zin in hebt :)

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 15:38

Je kan het altijd proberen! (om je ouders over te halen)
Ik heb vorig jaar een kitten in huis genomen (gered )en hij is nu ruim 1 jaar.
Onze oudste dame is nu 15 jaar, en die heeft zich meteen ontfermt over het hummeltje (hij had een fikse achterstand qua groei enz, dus zij leerde hem wassen etc, hij was 9/10 weken).
Ze vond het heerlijk om zich met de kleine bezig te houden en te spelen!
Nu moet ik zeggen dat Teigetje van drzelf al een speels geval is en alleen tijdelijk, toen ze Maxi opvoedde volwassener was in dr gedrag :')
Verder is ze echt jong van geest :)

Onze andere dame, de baas in huis, is nu 8 jaar en die vond t wel prima, zolang de uk maar uit dr buurt bleef :P (anders werd ze boos en joeg ze em weg, wat hij als Meneertje onschuld maar niet begreep :+ )
Maar inmiddels een jaar later, beginnen ze ook te spelen met elkaar!
Hij krijgt Daisy nog eens in beweging _O-

Ik zou zeggen, kijk naar het karakter van jullie poezen en beslis of daar een kitten bij kan :)
Teigetje vond het iig heerlijk zo een kleintje erbij :D
En Daisy, die accepteert alles wel, zolang ze maar weten dat zij de baas is, en ze lekker dr plekje heeft :)

Wij hebben dus 2 dames en 1 kat (allemaal uiteraard geholpen ;) ).
Laatst bijgewerkt door YamaSaki op 14-07-14 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 15:42

YamaSaki schreef:
Je kan het altijd proberen!

En dit zinnetje doet hem het. doe het, of doe het niet, maar proberen is geen optie

WAt als het niet wil? dan moet het katje gewoon maar weer weg?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 15:42

Ik blijf nog minimaal een jaar thuis wonen, dus dat is voor nu nog geen zorg. Mijn moeder is absoluut gek op katten en zou het geen probleem vinden als er 3 zijn en ik weg ben :) En ook dan wil ik natuurlijk nog betalen, ook geen probleem. Mijn vader is stiekem ook wel heel erg gek met de katten, maar waar hij eigenlijk mee zit is de dierenarts. Hij wordt altijd gek van de kosten. Vandaar dat ik alles wil betalen.

Daarbij hebben wij altijd 2 of meer katten gehad, meestal 3 of 4. Onze oudste kat is trouwens echt een lieverd, zo een die zich compleet ontfermt over een kleintje. Onze jongste doet dat ook, maar iets minder. Die houdt veel meer van gestoord spelen.

Het is dus niet zo dat mijn ouders het als een last zien hoor, integendeel.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 15:43

Ladybird schreef:
YamaSaki schreef:
Je kan het altijd proberen!

En dit zinnetje doet hem het. doe het, of doe het niet, maar proberen is geen optie

:+ :+ :+
Volgens mij bedoelt yamasaki dat TS altijd kan proberen om haar ouders over te halen.
Lezen is een kunst ;)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 15:44

Maar dan is er dus eigenlijk gewoon geen probleem toch? dan kun je het toch gewoon vragen? Nee heb je, en ja kun je krijgen. als jij gewoon duidelijk tegen je ouders zegt dat ze mee gaat als jeop jezelf gaat wonen of iig altijd voor de DA kosten op zult draaien is het geen probleem toch?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 15:45

In dat geval zou ik het zeker proberen :j als jij duidelijk aangeeft de extra kosten op je te nemen, ook al ben je uit huis; waarom niet?

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 15:46

Goof schreef:
Ladybird schreef:

Volgens mij bedoelt yamasaki dat TS altijd kan proberen om haar ouders over te halen.
Lezen is een kunst ;)

Dat hangt er van af ;) ik heb het opgevat als een jong katje proberen want daarna kwam er een geruststellend verhaal over hoe het bij haar gegaan is.

Maar zoals jij het zegt kun je het inderdaad ook opvatten. Als dat zij het zo bedoeld, dan heb ik het inderdaad verkeerd begrepen.

maar zon sneer als lezen is een kunst hoeft echt niet, tis maar hoe je hebt opvat/begrijpt :)

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 15:46

ennn? haha

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 15:47

Daarom zei ik ook, niet geschoten is altijd mis :) Ik ben gewoon bereid altijd alles te betalen, ik wil er graag een poesje bij en dan vind ik niet dat mijn ouders daarvoor moeten gaan betalen :n

Alleen ga ik het dan dus eerst bij mijn moeder neerleggen, als ik haar mee heb dan kan ik het bij mijn vader proberen. Uit ervaring weet ik dat andersom echt niet werkt

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 15:47

Goof schreef:
Ladybird schreef:

Lezen is een kunst ;)

Jep dat bedoelde ik idd :j
Wij hebben afdankertjes etc in huis, dus ik zal de laatste zijn die het anders zou bedoelen dan dat ^_^
(heb t ff erbij gezet :) )

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 15:52

Maar in de praktijk draait het er vaak op uit dat de ouders toch voor de kosten opdraaien (en met de kapot gekrapte banken zitten) als er een kitten bij komt voor de kinderen. Werk je al of studeer je? Want de kosten kunnen soms behoorlijk oplopen...

Mijn ervaring is, als de ouders er niet achter staan, niet doen en wachten tot je uit huis bent. (vooral je vader dus)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 15:57

Tja, de bank en de vloer hier zijn toch al kapot :+ Ik werk en ik ga studeren vanaf september. Ik heb gewoon een spaarrekening waar ik elke maand wat opzij zet en dus de eventuele onverwachte kosten van kan betalen.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 15:57

hoop dat het gaat lukken ;)

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 16:00

Ik zou toch eens nadenken over wat je over twee jaar wilt. Woon je dan op jezelf? Zoja, is dat dat dan op een studentenkamer? Of flat? Zijn de woonomstandigheden daar hetzelfde als thuis? Wil je de kat dan meenemen? ( dus uit zijn vertrouwde omgeving weghalen ) of is je moeder er dan zo aan gehecht dat ze hem wil houden. Persoonlijk zou ik nog even wachten tot je op jezelf woont en daar wat meer zicht op hebt. Maar het is jouw keuze.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 16:03

Overigens zou het beestje dan gewoon op mijn slaapkamer mogen vertoeven 's nachts of wanneer dan ook. De andere katten komen niet heel vaak boven, Maxie soms nog wel (die slaapt hier als ik hier boven zit). Ze kunnen hier ook gewoon naar binnen en buiten wanneer ze dat willen. En wij hebben aan beide kanten buren die helemaal gek zijn op katten. Dus die zullen er geen last van hebben :D

Als ik ineens besluit op kamers te gaan, dan zal de kat waarschijnlijk hier blijven wonen (ik zal hier dan in de weekenden ook gewoon zijn), ik wil het beestje dan liever niet ineens gaan verhuizen. Betalen blijf ik dan altijd doen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 16:03

Jij hebt denk ik meer kans dan ik :+
Mijn ouders willen geen kitten erbij, helaas.
Maar ik heb er dan al 4 haha.
Succes!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 16:05

Ghostattack schreef:
Als ik ineens besluit op kamers te gaan, dan zal de kat waarschijnlijk hier blijven wonen (ik zal hier dan in de weekenden ook gewoon zijn), ik wil het beestje dan liever niet ineens gaan verhuizen. Betalen blijf ik dan altijd doen.

Maar dan zitten je ouders dus wel 20 jaar met een kat opgescheept die jij perse wilde hebben he :+
Waarom wacht je niet gewoon tot je op jezelf woont?

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 16:05

Maar als je de kat bij je ouders laat, welke functie heeft die kat dan op langere termijn? Want als je op jezelf gaat wonen en de kat blijft bij je ouders dan heb je er ook maar weinig plezier van.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 16:06

Ho, niet een die ik per se wilde hebben. Als er hier nog een kat in huis komt, dan is dat ook omdat mijn moeder en eventueel mijn vader dat óók willen. Het is mijn idee, maar dat wil nog niet zeggen dat ik de enige ben die het beest per se wil hebben. Maxie is trouwens ook 'van mij' als we het zo gaan bekijken

Edit: En als het écht niet mag, dan heb ik toch geen andere keus dan wachten? Ik ga niks lopen opdringen of eisen. Ik stel iets voor aan mijn ouders wat ik leuk vind, met argumenten erbij. Mocht het niks worden, dan is dat jammer

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 16:09

TS om nog even op je vraag te reageren, waar het topic voor bedoeld was...
Ik zou eerst je moeder overhalen :P
Eventueel met pics van de kittens xD
Dan staan jullie met zn 2tjes beter dan jij alleen vs je vader ;)

Ik heb het geluk dat ik vorig jaar met Maxi aankwam, die dezelfde ochtend nog meer dood dan levend was, mn ma was thuis en toen was daar ineens Maxi :') Zolang ik de DA enz maar op mij nam, vond zij het prima. Ik heb mijn zwak voor stumpertjes van haar :o