Dierenpolitie inschakelen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Dierenpolitie inschakelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-14 17:30

Sinds een paar maanden heeft de buurman van een paar huizen verderop een puppy. Een hartstikke leuk en lief beestje en als hij met anderen over het hondje praat dan lijkt hij wel gek op haar te zijn.Ik gok dat ze nu een maand of 4 is.
Maar...al vanaf het begin viel het mijn vriend en mij op dat hij ontzettend kan lopen kankeren op het beestje. Dit uit zich onder anderen in midden op straat tegen haar schreeuwen, al vloekend en tierend dat ze "appelflap hier moet komen". Hij heeft haar af en toe los waarbij ze nog weleens weg wil huppelen of gewoon een metertje bij hem vandaan lopen. Nou, dan is het hek toch echt wel van de dam. Dan kan het beestje maar beter maken dat ze als de donder naar haar baasje toe komt, want anders zwaait er wat. 9 van de 10 keer horen we eerst een hoop gevloek en gescheld, gevolgd door een pup die met de staart tussen haar benen voorbij komt gekropen. Als het baasje eenmaal in haar buurt is, draait ze direct al op haar rug waarbij ze als een mager speenvarken ligt te gillen en te piepen. En dan denk je dat het wel klaar is. Helaas, niets is minder waar. Buum gaat rustig door met zijn tirade terwijl hij de hond nog eens extra op de grond drukt, d'r nekvel zo ongeveer tot moes knijpt en de hele straat bij elkaar schreeuwt. Ondertussen blijft het beestje dan maar doorgillen tot hij eindelijk heeft besloten op te houden en haar aan te lijnen. Terwijl ze dan weer weglopen, wordt er nog regelmatig een fikse ruk gegeven aan de ruim waarbij de hond telkens in elkaar duikt en met de staart tussen de benen meeloopt.
Gisteren was het weer raak en speelde het tafereel zich recht voor ons balkon af. Bij het zien hiervan sprongen de tranen mij spontaan in de ogen en heb ik op het punt gegaan om te zeggen dat hij ermee moest ophouden. Maar ik weet wel een beetje wat voor type het is en die accepteert dat soort commentaar absoluut niet. Sterker nog, volgens mij zou hij nog in staat zijn om mij ook bij m'n nekvel op de grond te duwen. Daarnaast is het niet mijn hond en ik heb mij niet te bemoeien met andermans opvoeding. Toch vraag ik me serieus of hier niet iets tegen te doen is, ik vind het namelijk heel erg neigen naar mishandelen. Ik wil dan ook niet weten wat er gebeurt op momenten dat het beestje per ongeluk haar behoefte in huis doet.
Mijn vriend probeert het een beetje te sussen maar ik kan het maar niet loslaten. De manier waarop het beestje lag te gillen, de angst die ze daarbij uitstraalde, het ging me door merg en been.
Zijn er Bokkers die een dergelijke situatie hebben meegemaakt? Wat is wijsheid om te doen?
Laatst bijgewerkt door Jolien87 op 11-07-14 17:47, in het totaal 2 keer bewerkt

NoName126

Re: De hond van de buurman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 17:40

Ik zou hiermee naar de dierenpolitie gaan.

Jolien87

Re: Dierenpolitie inschakelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-14 18:34

Daar twijfel ik dus aan, NoName. Met alleen de melding "de hond jankt alles bij elkaar als haar baasje d'r op de grond legt" zal denk ik geen aanleiding zijn voor de dierenpolitie om langs te komen. Maar iets in me zegt dat hij haar wel vaker hardhandig aanpakt.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 18:39

Je kan gewoon bellen en aangeven dat hij de hond nogal hardhandig aanpakt. Geef duidelijke voorbeelden hierbij.
Bij mij in de buurt speelde enige tijd geleden een soortgelijk iets, een man die zijn hond absurd hard aanpakte. Ik heb hiervoor de dierenpolitie gebeld en deze hebben een huisbezoek afgelegd om alles te bekijken en de eigenaar te spreken. Uiteindelijk is er weinig gebeurd, maar de eigenaar weet wel dat hij in de gaten wordt gehouden en sindsdien gaat hij een stuk redelijker met de hond om.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 18:41

lastig...kan je het niet een paar keer filmen?

misschien dat dat genoeg is??

dit is een erg lastig iets en idd erg triest om te weten en te zien.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 18:42

Filmen als je dit weer ziet..
En hiermee melding maken.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 18:45

Ik ben ook bang dat de politie er niet veel mee kan omdat er geen bewijs is.
Als het vaker voor je deur gebeurd zou je het kunnen filmen en als je een aantal filmpjes hebt ermee naar de politie gaan.

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 18:48

Een keer je hond op zijn rug leggen om een GOEDE reden, vind ik nog gaan.
Mijn honden gaan ook weleens tever. Dat ze bijvoorbeeld blijven eten van de straat terwijl ik ze al 10x heb geroepen. Dan loop ik naar ze toe en leg ze in 1beweging op de grond. Niet te lang. Hooguit 1seconde. Maar als ze naar me toekomen, ookal is dat na 10x roepen, dan krijgen ze alleen maar lof.

Je moet een hond die uiteindelijk naar je toekomt nooit straffen, want dan heb je de kans dat ze nooit meer komen.

Ik zou als ik jou was de dierenpolitie bellen, want meestal zijn je gevoelens en vermoedens wel juist.

Als ik die man tegen was gekomen had ik hem echt aangesproken (oke, oke alleen als ik mijn politiehond bij de hand heb, want met mijn 5 kleintjes voel ik me ook niet zo veilig.) het zou me niet interesseren dat die mij aanvalt, maar als die mijn hond aanvalt, wil ik toch graag een hond bij me hebben die keihard terugbijt.

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 18:50

Jolliegirl schreef:

Dan schend je toch iemand zijn privacy?

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 18:50

Op straat heeft iemand geen verwachting van privacy toch? Dus dan zou het gewoon mogen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 18:51

De dierenpolitie had mij toen ook zelf aangeraden om het eens te filmen op straat.

Toothless

EarthFocus schreef:
Jolliegirl schreef:

Nee want het gebeurt buiten, gemeente grond dus. Ik kan t mis hebben hoor, maar t lijkt mij logisch dat dit geen privacy schending is

Jolliegirl

EarthFocus schreef:
Jolliegirl schreef:

Hij schend toch dierenrechten? :)

En op straat bepaal ik toch echt zelf wat ik doe met mijn filmcamera of mobiel..
Het zijn mijn beelden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 18:54

filmen en anoniem melden...dit kan niet. :(

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 18:56

Door burgers of bedrijven gemaakte opnamen of films mogen worden afgegeven aan de politie als er strafbare feiten op staan. Een werknemer die gefilmd is bij het plegen van diefstal op het werk, kan zo strafrechtelijk vervolgd worden.

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 18:57

Waarom bel je de dierenpolitie niet op en vraag je om advies?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 19:39

Tjonge waarom rent iedereen toch direct naar de politie. Spreek elkaar toch eerst eens aan. Vanaf balkon was dat de ideale manier geweest. Gewoon rustig zeggen: Buurman is dit nu ècht nodig? Misschien kan een cursus uitkomst bieden buurman. Of iets dergelijks. Hoeft niet meteen op een ruziënde manier. Nergens voor nodig. Daarna als het zich toch blijft herhalen kun je alsnog andere stappen ondernemen.

Springs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 19:47

Spreek m anders eerst eens met zn tweeën aan, neem vooral een intimiderende en brede man mee :D
Als het dan niet stopt idd filmen en naar de politie ermee.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 20:26

slimmerik schreef:
Tjonge waarom rent iedereen toch direct naar de politie. Spreek elkaar toch eerst eens aan. Vanaf balkon was dat de ideale manier geweest. Gewoon rustig zeggen: Buurman is dit nu ècht nodig? Misschien kan een cursus uitkomst bieden buurman. Of iets dergelijks. Hoeft niet meteen op een ruziënde manier. Nergens voor nodig. Daarna als het zich toch blijft herhalen kun je alsnog andere stappen ondernemen.

en jij denkt dat de buurman dan in ene denkt....goh,ik zal het eens anders aanpakken?
Mensen die zo met dieren omgaan zijn meestal niet tot rede vatbaar.En je hebt grote kans dat ze nog driftig worden ook....het is niet voor niets dat hij zijn hond zo behandelt hoor.Die is gewoon gefrustreerd.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 20:27

Allemaal aannames Geerke... Je moet met anderen omgaan zoals je zelf zou willen dat anderen met jou omgaan.

Moet je eens voorstellen hoe jij het zou vinden dat je ineens vanuit het niets politie op je stoep hebt staan. Belachelijk....
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 11-07-14 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 20:30

geerke schreef:
slimmerik schreef:

en jij denkt dat de buurman dan in ene denkt....goh,ik zal het eens anders aanpakken?
Mensen die zo met dieren omgaan zijn meestal niet tot rede vatbaar.En je hebt grote kans dat ze nog driftig worden ook....het is niet voor niets dat hij zijn hond zo behandelt hoor.Die is gewoon gefrustreerd.

@ slimmerik: Ts geeft dat zelf ook al aan dus aannames valt denk ik wel mee

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 20:32

Rianne1994 schreef:
@ slimmerik: Ts geeft dat zelf ook al aan dus aannames valt denk ik wel mee

TS heeft niets geprobeerd dus vanuit TS zijn het ook allemaal aannames.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 20:32

slimmerik schreef:
Allemaal aannames Geerke... Je moet met anderen omgaan zoals je zelf zou willen dat anderen met jou omgaan.

Moet je eens voorstellen hoe jij het zou vinden dat je ineens vanuit het niets politie op je stoep hebt staan. Belachelijk....

ik heb regelmatig met ''mensen'' te maken die op een redelijk aparte manier met dieren ''omgaan''....tot niveau rechtszaken en inbeslagname.Ik kan je vertellen dat het een bepaald slag is. :j

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 20:35

geerke schreef:
slimmerik schreef:

ik heb regelmatig met ''mensen'' te maken die op een redelijk aparte manier met dieren ''omgaan''....tot niveau rechtszaken en inbeslagname.Ik kan je vertellen dat het een bepaald slag is. :j

Ik ken mensen die dieren aanpakken zoals hun vaders, opa's etc. het deden en geen idee hebben hoe het eigenlijk het beste is. Het valt toch gewoon te proberen? Nee heb je en ja kun je krijgen....

Neem gewoon je verantwoordelijkheid en spreek elkaar aan. Dat voorkomt meestal een hoop ellende. En dan heb ik het over "gewoon" aanspreken.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 20:36

Ja of je krijgt de volle lading en zit met een probleem. Nee dan zou ik inderdaad liever het overlaten aan de dierenpolitie :x