Maar inmiddels is het weer een keer gebeurd. We hebben ons hondje altijd vast en de eigenaren die hond ook, maar ze kunnen hem gewoon niet houden. En we komen ze vaak tegen op een plek waar je elkaar wel dicht moet passeren. Ik heb onze hond dan al zo strak mogelijk vast en naast me, maar toch word ie telkens gepakt. Gisteren was het weer zo ver, ik riep nog dat hij de hond goed vast moest houden omdat ik niet wilde dat onze hond weer gepakt werd, maar volgens de eigenaar gebeurde dit niet.
En hij liet de riem iets losser en daar ging de hond. Vervolgens had ie onze hond in zijn nekvel gepakt. Gelukkig sprong onze hond weg, waardoor hij alleen zijn nekvel beet had en grepen wij heel snel in en liep het weer met een sisser af. Volgens de eigenaar lag het aan onze hond, want hun hond deed dit nooit bij anderen.
Gisteren had ik het er nog over met andere mensen, maar ook daar doet die hond het.
Inmiddels ben ik best een beetje angstig geworden als ik die hond weer tegen kom
We kregen al de tip om er aangifte tegen te doen, maar ik vraag me af of dat zin heeft omdat er nog geen echt gewonden zijn gevallen en de hond dus kennelijk niet door bijt. Maar ik zit er al helemaal niet op te wachten op het moment dat de hond wel echt doorbijt...
Iemand een tip hoe we dit kunnen oplossen? De eigenaar zegt telkens dat het niet aan zijn hond ligt, dus praten werkt ook niet echt.