Konijntje gevonden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

felineepino

Konijntje gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 22:38

Hoi allemaal,
Een klein weekje terug zag ik op weg naar huis een klein hangoor konijntje languit voor mijn deur op de straat liggen, totaal in shock. Het was al laat dus ik heb het beestje gevangen en in de bench van mijn hond gelegd met een dekentje wat water en stro, anders was ze echt dood gereden. Ze wist echt niet waar ze het zoeken moest. Ik dacht eerst dat ze ziek was, dat ze daarom steeds ging liggen buiten(en heel snel ademen), maar ze zal wel zwaar in shock zijn geweest gok ik. Hier in de buurt zijn geen konijnen te bekennen, ik woon midden in Rotterdam en volgens mij zijn hangoor konijntjes zowieso al niet wild, toch? Zullen ze haar er gewoon uitgegooid hebben?
Ik ben gelijk rond gaan zoeken naar opvangen voor konijnen maar alles had een wachttijd vandaar dat ze hier nog is. Inmiddels heb ik wel al alles in huis gehaald wat ze nodig heeft en komt ze elke dag een paar uur los en dat vind ze wel leuk okal is ze heel angstig.

Ik gok dat ze niet ouder is als een jaar, het is echt nog een jonkie (heb toen ik klein was 2 baby konijntjes gehad). Ze is heel bang, als je aankomt word ze wel blij en komt dan ook naar het deurtje, ze wil ook wel uit je hand eten(al slaat ze het er soms ook uit, heel onvoorspelbaar) en aaien mag ook alleen wanneer je onverwachte bewegingen maakt of te dicht bij haar hoofd komt word ze bang/boos. Oppakken vind ze helemaal niks. Ze vind het fijn als je in de buurt bent, maar is ook weer te angstig voor echt contact.

Nu begin ik te twijfelen, dit beestje heeft waarschijnlijk al heel wat meegemaakt op de jonge leeftijd. Ik wil niet dat ze naar een gezin gaat waar ze misschien alleen maar banger gaat worden. Dan liever een goede opvang, maar in een hok is ze echt niet gelukkig(heel bang) en ik weet niet hoe dat in zijn werk gaat.. Weer uitzetten is echt geen optie, ze is totaal geen wild konijn.. Moet ik een goede opvang zoeken(weten jullie een goede opvang) en doe ik daar goed aan? Of ga ik een groot hok/ren kopen en een vriendinnetje erbij? (En evt later saampjes naar een opvang?) Ik zat echt niet te wachten op een konijn maar heb echt wel met het beestje te doen en alle tips zijn welkom.. Zal ook proberen een foto te plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 22:44

Welke kleur heeft ze? Ons konijn is 2 weken ontsnapt maar wij wonen in rotterdam-oost. Ze was nog redelijk jong. Mijn broer was zo lekker slim om het hek wagenwijd open te laten staan. Normaal hupt ze lekker rond in onze tuin met konijnenvrienden en wat speeltjes
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-07-14 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

felineepino

Re: Konijntje gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 22:45

Ze is bruin met wat zwart

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 22:46

Oh, dat kan haar wel zijn! Ik wacht met spanning de foto af.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 22:48

Zoals wij dan thuis zeggen... Vakantie periode komt er weer aan!
Iedereen wil graag weg, maar ja dat konijn. Oma kan er niet voor zorgen en de buren zijn allergisch.
Ach hij redt zich buiten vast wel, wordt er dan gezegd.
Werk in de Botlek, het stikt daar van de achtergelaten beesten straks als het seizoen echt gaat beginnen.
Het staat hier op camera dat er een flappie? over het hek werd ''gezet'' want als je hem zo maar in de berm zet kan die de weg op lopen..... hek is 2 meter dus echt zetten was het niet zeg maar :(
Dus zet hem maar bij dat bedrijf op het grasveldje. Wordt hij iig niet plat gereden.

Wat kun je met het konijn doen... Tja.. Geen idee waar je hem laten moet.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 22:50

Goed dat je het konijntje hebt opgevangen, uitzettend is inderdaad haar dood voor elk tam konijn dus inderdaad niet verstandig.
Over het algemeen worden gevonden dieren gewoon opgevangen, ook als opvangen vol zitten. Althans zo werkt het hier ook en bij vele collega's o.a. uit Den Haag en Dordrecht ook weet ik.
Wellicht dat je konijnenopvang Hannie in Dordrecht kan contacteren. http://www.konijnenopvanghannie.nl/
Verder is het inderdaad verstandig op Amivedi etc. te zetten want wie weet komt het baasje nog zoals misschien nu het geval is :)
Toen ik op Amivedi keek schrok ik er van hoeveel konijnen en knagers in Rotterdam gevonden worden en vrijwel niet gezocht.. jeetje..

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 22:52

Afbeelding

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 22:53

wat een lieffie

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 22:54

Bedankt voor de tip! M'n schoonzus zei ook gelijk, de zomer begint en ze worden weer gedumpt. Dit is toch echt een huiskonijn? Ik heb namelijk echt geen verstand ervan haha..

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 22:55

Wat een dotje <3
Ik denk dat je het beste een goede konijnen opvang kan zoeken die zullen kijken wat voor adoptie gezin er het beste voor haar past.

Het is inderdaad een huiskonijn

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 22:58

en misschien is ie dus weggelopen..niet meteen het slechtste denken.
Zou het leuk vinden als het hem blijkt te zijn!!

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 22:59

Ja maar hoe lief ze eruit ziet, hoe niet-knuffelig ze is. Heel erg jammer, anders had ik ook nog wel apart geadverteerd. Heb echt met d'r te doen, ze is zo bang. Heb er nu ook een knuffel bij gelegd, op internet stond dat ze dan minder eenzaam zou zijn, maar ze is ook voor de knuffel nog bang.. Ik heb de mogelijkheid haar te houden, maar als ze een plekje kan krijgen waar ze met meerdere konijntjes rond kan lopen is dat misschien wel beter. Of verwilderd ze dan helemaal? Ik weet niet wat goed is voor zo'n jonkie, alleen zitten in ieder geval niet..

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 23:01

Ze kan ook zo veel meegemaakt hebben op straat dat ze bang is....
Verder is met een maatje inderdaad wel beter.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 23:02

Ik zou eerst eens afwachten of het niet toevallig wel Daffy02 haar konijn is, voordat iedereen gaat aanraden hem overal heen te sturen :j
En idd even een advertentie plaatsen, miss in de winkel briefje ophangen ? Voor het zelfde geldt is ze wel gewoon weggelopen. Let goed op bij degenen die dan contact opnemen of ze op vakantie zijn geweest of niet en het arme ding gewoon gedumpt hebben (verwacht dit niet van een gezin bijv.)

Annelove16x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 23:05

Misschien is het wel Daffy02 'S konijn :D

leuk konijn btw <3
Laatst bijgewerkt door Annelove16x op 04-07-14 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 23:05

Ik wacht het inderdaad even af, al is Rotterdam Oost wel een stukje lopen haha..

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 23:07

edit: al gelezen. ;)

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 23:09

Een goede opvang zorgt ervoor dat een konijn altijd in een passende situatie wordt geplaatst: in een ruim verblijf met soortgenoot en lieve baasjes die ze als konijn behandelen en niet als knuffelkonijn. Ze weten daar ook raad met angstige konijnen dus ze zal niet bij de eerste de beste geplaatst worden. Als je zelf niet van plan bent om een konijn te nemen raad ik je dan inderdaad een opvang aan. Muffins in den haag is erg goed, opvang hannie in dordrecht heb ik ook positieve verhalen over gehoord. Normaal gesproken willen ze gevonden konijnen wel opvangen, zeker als je de situatie uitlegt.

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 23:11

Linea schreef:
Een goede opvang zorgt ervoor dat een konijn altijd in een passende situatie wordt geplaatst: in een ruim verblijf met soortgenoot en lieve baasjes die ze als konijn behandelen en niet als knuffelkonijn. Ze weten daar ook raad met angstige konijnen dus ze zal niet bij de eerste de beste geplaatst worden. Als je zelf niet van plan bent om een konijn te nemen raad ik je dan inderdaad een opvang aan. Muffins in den haag is erg goed, opvang hannie in dordrecht heb ik ook positieve verhalen over gehoord. Normaal gesproken willen ze gevonden konijnen wel opvangen, zeker als je de situatie uitlegt.

Dankjewel! Ik zet ze op mijn lijstje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 10:03

Jammer, toch niet. Dan maar verder zoeken, moed erin houden :)

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 10:14

Konijnen houden over het algemeen sowieso zelden van knuffelen en oppakken. Ze zien er heel schattig en zacht uit maar het zijn geen dieren om mee rond te zeulen. Dus dat ze jou gezelschap waardeert is al heel goed, ze hoeft geen 'knuffelkonijn' te worden om in een goed huis geplaatst te worden. Misschien is dat een troost :)

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 10:43

Ik zou even contact opnemen met Knaagspoor Ridderkerk.

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 11:05

Wat erg, ik kan hier zo boos om worden!

Mocht je echt geen nieuw baasje voor haar kunnen vinden en van haar af willen, kun je mij wel een mailtje sturen. Wij zijn nog op zoek naar een konijntje, maar het moet dan wel klikken met mijn andere 2 konijnen en het is wel een eindje rijden, ik woon namelijk in goes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 11:13

Met ons kun je dan ook contact evt. opnemen. Want er is een konijn helaas onverwachts doodgegaan gisteravond, en dan nog 1 ontsnapt/weggelopen..

Wij hebben er nu nog 4.

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-14 12:40

Jammer Daffy02! En ontzettend bedankt allemaal voor de tips en backups.. Ik hou het zeker in mijn achterhoofd! Wacht nog even tot mijn schoonzus terug is van vakantie, zodat zij nog even dubbel kan checken dat het een meisje is, heb zelf geen idee hoe dat eruit ziet haha..