Al maanden zit er een ratje alleen in de dierenwinkel waar wij het voer voor onze dieren halen. Eerst in een nog redelijk formaat glazen bak maar de laatste maand in een bakje van 30x30 cm.
Elke keer als we voer gingen halen ging mijn dochter er even bij kijken. Ze wilde hem opvangen maar ik zag dat niet echt zitten. Weer een beestje er bij en zij alleen de vakantie's en de weekenden thuis dus draai ik er straks voor op en één rat is geen rat dus zit er dan niets anders op dan een ratje er bij te gaan zoeken.
De medelijden won het van mijn rationaliteit en dus zit ratje hier. Het bleek dat het diertje met een grote groep was aangekomen maar op de één of andere manier alleen was achtergebleven en inmiddels te groot was geworden voor waar het diertje voor bedoeld was, namelijk slangenvoer. Dierenwinkel kwam er gewoon niet van af.
Nu ben ik eens op google gaan zoeken en al die rattenfora zijn besloten. Heb niet zo'n zin om me aan te melden dus misschien zijn er hier rattenliefhebbers.
Probleem één bij dit ratje is dat zijn staart is geknakt, Het bloedde vreselijk, dat is nu over en het stuk na de breuk is op dit moment aan het afsterven. Jongen van de dierenwinkel zei dat rattenstaarten terug groeien. Er lijkt ook een stompje tevoorschijn te komen maar verder kan ik daar niets over vinden?
Hier foto's van de staart. Sorry, niet zo smakelijk (vind ik zelf toch)

Probleem twee is dat de jongen van de winkel er van overtuigd was dat deze uit de bak met vrouwtjes kwam maar mijn dochter heeft er toch ernstige twijfels over omdat er ballen onder te lijken hangen.
Zie deze foto

Sorry, niet al te duidelijk. Beestje is ook nog wat schuw, niet zo vreemd natuurlijk.
Diertje zoekt wel toenadering

Kan je bij deze, iets oudere rat (paar maanden waarschijnlijk) gemakkelijk een vrouwtje c.q. mannetje zetten, uiteraard afhankelijk van het geslacht? Zou graag willen dat het bij 2 blijft
Durf er eigenlijk niets bij te zetten nu die staart er zo aan toe is.Hoop dat er hier mensen zijn die ons een beetje op weg kunnen helpen. Optie kan ook nog zijn een ander plaatsje voor het ratje te vinden natuurlijk.

Z'n staart ligt er half af! Dat kan niet anders dan erge pijn doen. Jij hebt toch ook pijn als je arm er half af ligt en je moet die hele dagen meeslepen zonder steun