Mijn gecastreerde kater van elf plast al een aantal jaren in huis. Eerst was het alleen op de mat bij de voordeur, maar langzaam is het uit gaan breiden naar heel veel plekken. Van plekken op mijn slaapkamer tot het bureau tot achter de gordijnen in de huiskamer en zelfs op de badkamer. Sinds anderhalf jaar is er nog een jonge gecastreerde poes bij gekomen en ook zij heeft de neiging te plassen, maar we weten natuurlijk nooit zeker wie wat gedaan heeft. Het is niet zo dat we elke dag plas vinden, maar toch wel regelmatig. Vaak is dat op de mat bij de voordeur, maar dus ook op andere plekken. Dat de kater plast weten we honderd procent zeker, vanochtend nog een heterdaadje. We hebben naast de plaskater en de poes nog een gecastreerde kater van elf. Die hebben we nooit verdacht van het plassen. In totaal dus 3 katten.
We worden inmiddels een beetje wanhopig. Herplaatsen om deze reden doen we niet, we zijn gek op ze alle drie, ook op de grootste plasser. We maken het altijd schoon met heet water. We hebben ook al biotex geprobeerd, allerlei geursprays, een spray in de hoek die bij beweging sprayt om zo de kat weg te jagen, aluminiumfolie.. We hebben drie kattenbakken in huis die allemaal een keer in de twee dagen schoongemaakt worden. Plek voor een extra kattenbak is er niet. Op elke verdieping staat er één. Overdag komen de katten niet op plekken waar wij niet zijn, behalve op de gangen en overlopen. Daar is dus ook wel eens geplast.
De poes en de plaskater zijn getest op blaasgruis, de poes heeft dat en de plaskater zat er dicht tegen aan maar had het niet. Ze krijgen nu blaasgruisvoer en het leek daarop een tijdje beter te gaan, maar nu is dat niet meer.
Vanochtend betrapten we de plaskat weer en hij ging door zijn hurken zegmaar, niet het sproeien. We hebben hem ook wel eens betrapt op sproeien dus dat doet hij ook. Nogmaals, we zijn echt gek op dat dier, hij is een bolletje liefde
Dus dit is echt geen ik-haat-mijn-kat-topic. Wel hoop ik dat er misschien iemand een oplossing heeft die we nog niet geprobeerd hebben?
.
Daar ga ik geen discussie over voeren.