dolce_gucci schreef:Op Google kan ik het helaas niet vinden.. Dankjewel
Volgens mij kan een rat niet braken maar ik hoop echt dat ik ze morgen niet dood aantref :'(
Ik ben nu helaas niet thuis dus ik heb geen bijsluiter die ik nu kan lezen, op het internet kan ik er helemaal niks over vinden.
In de link die ik weggezet had, staat dat de werkzame stof Doxycycline hyclaat is.
Als je daar op verder zoekt kom je ook nog wat info tegen. Er is nog een ander medicijn (ronaxan) dat ook Doxycycline hyclaat bevat. Bij overdosering staat hier dat toxiciteits- en intolerantiestudies hebben aangetoond dat dit middel zeer goed wordt verdragen. Bij een hond zorgt een overdosering van x5 een enkele keer tot braken. En als ik het goed gezien heb is in dit middel (ronaxan) de concentratie Doxycycline hyclaat veel hoger dan in Novadox.
Een rat kan inderdaad niet braken.
http://diergeneesmiddelen.info/index.ph ... 18-ronaxan
Ik zou me er niet te druk over maken. Je zou voor de zekerheid morgenochtend de DA even kunnen bellen. Hiervoor een dierenambulance bellen zou ik niet doen, maar dat is mijn persoonlijke mening. Ik kan me eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat ze daar voor komen.