Met je kat wandelen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fearn

Met je kat wandelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 14:54

Hoi iedereen!

Zijn hier meer mensen die wel eens met hun kat wandelen? Bijvoorbeeld aan een tuigje, los, of dat je kat met de hond meeloopt.

Ik heb dit een paar keer gedaan en het is erg leuk! Meestal ga ik niet te ver, gewoon een blokje om. Maar mijn kat loopt gewoon achter me aan. Af en toe verdwijnt ze in een tuin of in de bosjes, maar dan een eindje verderop komt ze ook zomaar weer opduiken :D
Soms raakt ze mij wel even uit het zicht en dan gaat ze miauwen alsof een kitten haar moeder roept. Dan moet ik even een geluid maken en dan komt mevrouw er weer aangehuppeld :')

Ik vind het erg gezellig om te doen aangezien wij ook geen hond hebben. Maar ik ga het liefst niet te ver weg of bij drukke wegen want dan ben ik bang dat er iets gebeurt.

Dit zijn trouwens mijn twee katten:

Afbeelding
De linker heet Bruyere en de rechter Mindy. Mindy is degene die altijd mee wandelt. Bruyere heeft daar geen zin in :P

Eske_B

Re: Met je kat wandelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 15:26

Ik heb geen kat, maar het klinkt erg goed! Zeker als alternatief voor in het wilde weg laten lopen en in speeltuintjes en andersmans tuin laten scheiten. Hou je ze verder thuis/in eigen tuin?

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 15:28

Ik heb het gedaan, maar mijn kat vond het verschrikkelijk. Staart tussen de benen en hij wilde niet lopen. Ik heb het een paar keer geprobeerd maar meneer werd er niet vrolijk van.
Hij komt alleen maar in de achtertuin (+die van de rest van de buurt waar ze met z'n allen gaan chillen haha).

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 15:31

EskeGirl schreef:
Ik heb geen kat, maar het klinkt erg goed! Zeker als alternatief voor in het wilde weg laten lopen en in speeltuintjes en andersmans tuin laten scheiten. Hou je ze verder thuis/in eigen tuin?

Ik begrijp je reactie niet helemaal, bedoel je dat ik mijn kat dan op plekken laat poepen waar het wel mag ofzo? Haha, maar verder lopen ze inderdaad alleen maar in de tuin rond. Alleen als ik zelf wegga (lopend) loopt ze mee :)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 15:32

ZeSteigert schreef:
Ik heb het gedaan, maar mijn kat vond het verschrikkelijk. Staart tussen de benen en hij wilde niet lopen. Ik heb het een paar keer geprobeerd maar meneer werd er niet vrolijk van.
Hij komt alleen maar in de achtertuin (+die van de rest van de buurt waar ze met z'n allen gaan chillen haha).

Ja, een kat kan je niet dwingen natuurlijk! Die van mij zou ook helemaal gek worden als ik een tuigje of halsband met lijntje om zou doen. Daarom gewoon je kat vrijwillig mee laten lopen :P

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 15:38

IsaCalixa schreef:
ZeSteigert schreef:

Ja, een kat kan je niet dwingen natuurlijk! Die van mij zou ook helemaal gek worden als ik een tuigje of halsband met lijntje om zou doen. Daarom gewoon je kat vrijwillig mee laten lopen :P

Haha dat gaat niet werken :p
Wij laten het namelijk niet meer voor naar buiten, alleen in de achtertuin(en) dus. Zodra je de voordeur openzet trippelt hij al die kant op om te ontsnappen, dus meelopen zit er zeker niet in. Daarom had ik bedacht om hem met tuigje en lijntje uit te laten, dan kwam hij toch nog voor naar buiten maar dat werkt niet dus.
Ik kan hem wel in de achtertuin 'uitlaten' haha.

bestekhaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 15:38

ik heb het ook een paar keer gedaan toen ik mijn kat net had(aan een tuigje), maar het was niet echt 'wandelen:' mijn idee was gezellig met mijn kat een blokje om te lopen, maar meneer dook iedere struik of bosje in, dus ik was d'r al gauw klaar mee :') . Tegenwoordig gaat hij lekker zelf op pad.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 15:46

Heb dat ook eens geprobeerd met mijn kat, was geen succes

Ik was een tijdje geleden met mijn hond (kruising labrador- mechelaar) buiten gaan wandelen en kwam ineens een koppel tegen die met hun kat (mooie britse korthaar) aan het wandelen was. De kat was de rustzelve, maar mijn hond werd bijna zot. Heb ze met grote moeite kunnen houden, wou uitwijken door in een zijstraat af te slagen maar zu'n hadden hetzelfde idee, dus dat schoot niet op.

Mijn hond leeft met 2 binnenkatten vreedzaam samen, geeft er lekjes enzo aan, maar vreemde katten buiten zou zij bij wijze van spreken opeten :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 15:47

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-22 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 15:52

HAHAHAHAHAHAHA die rechter kat z'n koppie! :') :') :') :') Briljant!
Ik vind het wel een tof idee!
Heb ook eens zo'n tuigje voor m'n langharige witte kat gebruikt, dat werd swifferen.. Hij wilde toch echt liever niet mee :))

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 15:58

Onze kat mocht ook een tijd niet meer naar buiten omdat we elke keer ruzie hadden met onze buren.. Ze ging bij hen in de tuin op het gras liggen omdat daar altijd zon op stond, het was niet zo dat ze daar poepte of iets in de tuin, maar toch waren ze elke keer kwaad. Ze moest dus maar binnen blijven....

Mijn ouders en ik vonden dat al snel sneu omdat ze altijd gewend was gewoon naar buiten te mogen wanneer ze wilde. We hebben toen gelukkig al snel een oplossing kunnen bedenken :)) we hebben een tuigje voor haar gekocht en haar hieraan laten wennen. Aangezien we ook honden hebben hadden we ook van die uitrek riemen, m'n vader heeft er toen 1 vastgemaakt aan de picknick tafel in onze achtertuin. We maakte haar dan daar aan vast met haar tuigje, zo kon ze 8 meter in de rondte lopen en dus lekker buiten in de zon zitten :D ze had ook snel genoeg door dat ze dezelfde route terug moest lopen om tafelpoten en bosjes wilde ze niet vast komen te zitten :=

In die tijd ging ze altijd mee als we de honden uitlieten :') ze liep er dan aan haar tuigje en riem gewoon tussen te paraderen :')

Inmiddels zijn onze buren verhuisd en woont er nu een nieuw gezin, hen maakt het niets uit als ze in de tuin ligt, ze hebben zelf immers ook een kat :) dus sinds een aantal jaar kan ze weer gewoon lekker los naar buiten :D wel loopt ze nog steeds achter ons aan als we met de honden uitgaan :')

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:02

Die van ons lopen zo achter je aan. Wordt een hele optocht als je even gaat lopen, want dan loop je dus met vier mensen en twee katten _O-

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 16:04

Grappig dat jullie het allemaal met tuigjes doen, mijn kat vind het echt verschrikkelijk. Die loopt gewoon los mee. Vaak vragen mensen ook: waar is je hond gebleven? Maar dan ben ik mijn kat aan het zoeken, die op dat moment ergens in de bosjes verstopt zit :P

Ook een grappig verhaal: Een tijdje geleden liep ik met mijn kat langs een slootje, en achter dat slootje stond een hek met daarachter een grote, blaffende hond. (volgens mij zo'n Berner Sennen)

Wat deed mijn kat? Ze sprong over de sloot heen, en ging met de hond in gevecht! Het arme beest kreeg flinke klappen op zijn neus. Uiteindelijk heeft de hond maar de strijd opgegeven en is weggelopen. Stoere kat, of niet soms? Ze had volgens mij zoiets van: al die honden, ik word er gek van!

Annelove16x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:06

Ik heb vroeger wel eens mn kat uitgelaten met zo'n tuigje ja haha. (ook gedaan met konijnen :+ )
Maar nu lopen de katten gewoon voor zich zelf rond

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:07

Die van ons loopt sinds ze weer los naar buiten mag ook gewoon los achter ons aan. :)

Wel herkenbaar die stoere katten haha die van ons gaat honden ook absoluut niet uit de weg := als er een hond aan komt blijft ze gewoon midden op hete pad zitten! komt de hond aan haar dan verkoopt ze hem wel een tik.... Maar aan de kant gaan no way :+

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:10

Met de hond uitlaten lopen mijn katten geregeld mee. Ziet er denk ik leuk uit voor de buurt zo'n optocht van diertjes haha!

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:11

Heb het een keer geprobeerd, was geen succes. Vanwege haar gezondheid(ze is veels t dik) leek het een goed idee. Veilig begonnen in dectuin maar na de 3e keer(op aparte dagen) schrok ze, trok zich uit het tuigje en de kloten op.
Resultaat, ik een verstuikte enkel omdat ik van een schutting viel en kat in shock door alle gedoe..
Nee voor mij nooit meer xD

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:13

ik heb een aantal stalkatten en eentje gaat er mee als ik ga paardrijden. Ik ben altijd blij als ik in het eerste bos iemand met een hond tegenkom die me tegemoet komt, want dan gaat de kat terug naar stal :)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:14

Wij hebben er ook een die af en toe mee loopt, maar dat is meer omdat ze het zelf leuk vind want verder loopt ze al de hele dag en nacht buiten :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:42

IsaCalixa schreef:
EskeGirl schreef:

Ik begrijp je reactie niet helemaal, bedoel je dat ik mijn kat dan op plekken laat poepen waar het wel mag ofzo? Haha, maar verder lopen ze inderdaad alleen maar in de tuin rond. Alleen als ik zelf wegga (lopend) loopt ze mee :)

Nee, juist niet :)
Vind dit 10x beter dan andere last bezorgen met kattenstront/gestressde vogels en konijnen!

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 19:03

Haha al die katten die honden de baas zijn, heb er hier ook zo een :)
De hond thuis is meneer goed de baas, maar dan ook écht goed de baas.
Als we buiten lopen met de hond en hij ziet een kat rent hij er vol op af om zijn hondenego op te krikken, maar als die kat blijft zitten rent hij net zo hard terug, mietje haha

Springs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 20:49

Die van ons houd niet zo van tuigjes haha
Als je m ook maar iets om zn lijf doet (behalve halsbandje dan) gaat ie plat als een zoutzak op de grond liggen. Dan loopt ie echt niet meer, zelfs niet als je m eten aanbied. Optillen en weer neerzetten werkt ook niet.
Ze mag gewoon vrij rondlopen, meestal blijft ie zelf in de buurt, onze tuin is namelijk niet volledig afgesloten en lig om het huis heen. Woon wel in een rustig stukje zonder drukke weg, dus dat is fijn. Al heeft ie soms ruzie met andere katten, als een van ons er dan bijkomt voelt ze zich een stuk zelfverzekerder en jaagt m meteen van het terrein af. En dan nog even wacht houden :)

testes76

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 21:34

Toen mijn kat net bij ons kwam liep ik met hem een rondje door t parkje bij ons huis, aan een lijn. Dat ging goed! Hij vond t ook leuk; klom gewoon de boom in en dan kon ik hem er weer uit halen. Na een paar weken mocht meneer zonder lijntje en gaat en staat nu waar hij wil! Het schijnt dat katten (mits gecastreerd) toch aardig in de buurt blijven. Mijn kat loopt nu regelmatig mee wanneer ik de hond uitlaat! Wel erg gezellig *\o/*

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 00:00

Ik heb wel eens geprobeerd een kat mee te nemen aan een lijntje, maar ze gaan er bij liggen, of lopen achteruit de andere kant op. Ze wandelen wel mee met honden uitlaten :)

Trouwens.. Wat heeft die rechter kat gebruikt? :') Wat een schattige kop! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 05:56

Ik laat poes ook uit , ze geeft aan wanneer en ze loopt nooit door dus ald ze loopt prijs ik haar de hemel in ui in de hoop het te stimuleren hahahaha. Ze vind het verder echt fijn!