Hoe 'vervelend' zijn kittens?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Hoe 'vervelend' zijn kittens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 12:07

Ja, rare topictitel want kittens zijn natuurlijk leuk en lief enzo. <3

Maar kittens kunnen ook stout zijn!
In de gordijnen hangen.
Aan je bank krabben.
Rottigheid uithalen.

Ik ben nog steeds op kattenspeurtocht en ik zou wel graag willen weten van jullie hoe jullie de eerste periode met een kitten (of kittens) hebben ervaren.

Is het veel extra werk? Loop ik een groot risico op het aanschaffen van nieuwe gordijnen? (werk 2 dagen buiten de deur)

XxLMMxX

Re: Hoe 'vervelend' zijn kittens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 12:08

Ik zou even een paar maandjes wachten met de gordijnen voor de zekerheid

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 12:10

Valt te zien denk ik hoe gehecht je aan je spullen bent := Mijn eerste reactie was "kittens, lief toch, doen geen vlieg kwaad" en dan spotte ik onze leren zetels... oja, juist, die zijn er wel aangegaan :')

Kittens hier gingen lekker nageltjes scherpen aan de matten, proberen op de leren zetel te klauteren maar het nét niet halen en weer naar beneden schuiven, gevolg lekker lange krassen in het leer enz enz. Achja, hoort erbij :P

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 12:11

Gordijnen even voordelig kopen. Helemaal niks hangen is ook geen optie aangezien je het ze ook niet af kan leren dan.
Zelf vond ik het per kitten heel verschillend.
Ga van het ergste uit dan valt het altijd mee.

Mirjam_x

Zet een oude bank neer en hang de lelijkste gordijnen die je hebt op, want binnen een paar weken zijn die er geweest xD
Ben echt dol op mijn kitten ,maar wat kan ze toch vervelend zijn! Ze is een schatje, maar als ik wil studeren gaat ze mega irritant om mij heen zitten rennen en dan heb ik eindelijk tijd voor haar en dan wil ze niet meer -.-' Of stiekem op de tafel, terwijl ze weet dat ze het niet mag. Of vannacht heeft ze weer een bloemenvaas omver gelopen.
Maar ik hou van dr hoor hahaha

Tillie20

Heb nu een kitten van 4,5 maand in huis, een siamees dus een vrij actief ras.

Het ene moment is hij echt enorm lief en knuffelig, maar vooral tegen de avond wordt hij heel druk en vervelend. Op het aanrecht springen, tegen de bank klimmen, op de badkamer vanalles omstoten en tegen de TV opspringen al ie aan staat.

Boos worden heeft geen zin, meestal zetten we hem zonder iets te zeggen op de grond. Als hij het dan een paar keer blijft doen zetten we hem 10 minuten op de gang om even af te koelen. Daarna is hij meestal weer normaal en rustig. Hij heeft genoeg speeltjes waar hij mee kan spelen, dus een alternatief heeft hij.

Verder doen we ook regelmatig iets met hem, een half uurtje spelen per dag ongeveer en een keer per week gaan we buiten wandelen. Soms doe ik ook trucjes met hem.

Als je kan zou ik aanraden 2 kittens tegelijk te pakken!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 12:12

Onze jongste kat moesten we trouwens vaak vanboven uit het gordijn plukken. Maar dat waren stevige gordijnen, die konden wel wat nageltjes hebben.

SkyLWG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 12:13

Wij hebben vorig jaar kort achter elkaar 2 kittens genomen. Eentje had wel wat streken, dus heeft echt weleens een poging gedaan om in de gordijnen te klimmen maar daar bleef het dan ook wel bij. Maar de andere dat was - en is - gewoon terreur :D . Die is soms gewoon van God los en luisteren ho maar. Dus tja, ligt dus helemaal aan het karakter van de kat.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 12:14

Ik voed mijn kat op als een hond, ze krijgt een foei of een knauw in de nek als ze vervelend doet, er word haar iets anders aangeboden als ze aanstalten doet tot iets fouts doen. Ondertussen reageert ze prima op stem. Snoepje werkt niet echt, streeltje wel.
Maar idd, niets dat je veel waard is laten staan tot de kat ouder is!

Ps, vind ja ava super, Iris :P

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 12:14

In ieder geval twee nemen, dan houden ze wat elkaar bezig. En een flinke krabpaal.

Voor de rest is het te zien kwa persoonlijkheid. Het enige wat hier gestorven is (twee volwassene en 1 kleintje) is het glasgordijn in ons oude appartement, dat was te leuk om niet in te bengelen blijkbaar.

Maar je hebt er schijnbaar ook die hun levensmissie ervan maken om alle kabels in huis door te knagen enzo. Dus ik zou niet al te hard hechten aan je spullen ;) .

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 12:17

Ik had gelukkig redelijk voorbeeldige kittens :P
Oké, ik heb ondertussen de leren bank vervangen, maar dat was niet moedwillig slopen.
Dan lagen ze op de leuning te slapen en dan gleden ze eraf *LOL* Ja dan heb je een haal.
En wij hadden de bank ook al tweedehands, dus waren gewoon toe aan een nieuwe.

Verder vinden de dames (ondertussen bijna 5) het nog steeds leuk om hun nagels aan mijn kleed te scherpen. (en dat met een stuk of 6 krabpalen in huis.....)

maar klimmen in gordijnen hebben ze gelukkig nooit gedaan.
Wat ze wel erg leuk vonden was tikkertje en dan eindigen in de kattenbak waar ze nog even tien minuten lagen te rollenbollen. En dan stonken ze een uur in de wind. Dan moesten ze onder de douche om van die lucht af te komen.
Sinds die tijd heb ik geparfumeerd kattenbakgrind. :+
Laatst bijgewerkt door Sabbientje op 20-06-14 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 12:17

Ik ben nog ernstig aan het twijfelen of ik überhaupt voor kittens ga hoor. Ik denk dat ik waarschijnlijk toch voor een wat oudere kater uit het asiel ga. Helemaal als ik jullie verhalen zo lees. :')

Mirjam_x schreef:
Zet een oude bank neer en hang de lelijkste gordijnen die je hebt op, want binnen een paar weken zijn die er geweest xD

Ik heb al gordijnen en twee leren banken en daar ben ik echt erg aan gehecht. En ik heb op dit moment niet de financiële middelen om beiden te vervangen. Gordijnen zijn echt een enorme kostenpost. Daar verkijk je je echt op.

Aria_zz schreef:
Ps, vind ja ava super, Iris

Thnx. :+

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 12:18

Mijn kittens waren helemaal niet stout!
Krabben alleen aan de krabpaal. Niks stuk maken.

Ik moest ze wel echt leren dat ze niet bij de rattenkooi mochten komen.
Hebben ze wel wat tikken voor gekregen.
Ook op plaatsen komen waar niet mag, aanrecht bijvoorbeeld.

Nu hoef ik alleen even streng ze toe te spreken.

Ik heb wel 2 krabpalen, 1 enorme.
Veel speeltjes ook.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 12:19

Zelf geen ervaring met kittens in huis, maar wel meerdere mensen om mij heen.
Mijn spullen zouden me er te heilig voor zijn... :o
En persoonlijk zou ik liever voor een iets ouder katje gaan. Je kunt dan gelijk echt zien hoe het karakter is.
Mijn voorkeur zou ook gaan naar 2 katjes.

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 12:20

Wat bij onze draken (de ene nu 2 jaar, de andere 8 maanden) het verschil maakte was zorgen dat ze met z'n tweeën zijn. De oudste heeft in de gordijnen gehangen en het behang van de muren gekrabt (gelukkig vlak voor we gingen verhuizen) om maar aandacht van ons te krijgen. Toen nummer 2 erbij kwam vermaakten ze elkaar, en op een gesneuvelde vaas na houden ze zich keurig in. Natuurlijk zit alles onder de haren en zitten mijn armen onder de krassen van de scherpe nagels, maar ze gebruiken keurig hun krabpaal en zitten verder nergens aan.

Nu zoek ik alleen nog dé truc om de dames uit de keuken te houden, ze weten dat t niet mag maar toch blijven ze het proberen..
Laatst bijgewerkt door Miekelien op 20-06-14 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 12:20

kittens zijn, net als puppies en kinderen, erg bewerkelijk.
als je nu al begint te miepen over je spulletjes, kan je beter een rustige volwassen kat nemen, uit het asiel.
doe je nog een goede daad ook.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 12:21

Die van ons hingen dagelijks in de gordijnen én de bank. Die leren bank zag er niet meer uit :=

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 12:22

Maar dit staat er wel tegenover:

Afbeelding

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 12:22

Ik heb ruime ervaring met puppies en kinderen. Die hangen echter niet in bovenin je gordijnen. :+

HeartOfHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 12:22

Zoals ik het nu hoor hebben wij het getroffen met onze katten :o
Als kitten nooit in de gordijnen gehangen ofzo. Als je ze maar genoeg afleid doen ze het waarschijnlijk ook niet. Je moet ze goed in de gaten houden, vooral als je niet wil dat er vazen/fotolijstjes etc. sneuvelen en het kost tijd om te 'op te voeden'.
Wel zou ik nog even wachten met de nieuwe gordijnen :D

mcsjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 12:23

Mijn kat van 10 maanden is een echte rebel. Ik ben blij dat ik nu nog in mijn studentenhuis woon met oude of goedkope meubels, want over een jaar ga ik verhuizen en dan hoop ik toch dat haar onuitputbare energie niet meer wordt gebruikt om alles te slopen wat op haar pad komt.
Mijn ervaring met de katten van mijn ouders is toch, dat we thuis ook wel van die slopers hebben gehad, maar die knikkerden we gewoon de tuin in en dan was het binnenshuis snel afgelopen met het verwoesten. Meestal gingen ze met 6 maanden naar buiten.
En dingen die echt niet mogen hebben we met de plantenspuit duidelijk gemaakt.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 12:24

Hahahah, dat klopt! Ben zelf ook meer voor honden. Heb de komende 4 jaar tijd voor een hond, maar ik weet niet of ik daarna nog tijd heb. Daarom voor een hondachtige kat gegaan, hahaha!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 12:27

Mijn katertjes hebben nooit in de gordijnen gehangen. Wel spelen ze wel eens wat ruig verstoppertje eronder/erachter.
De bank (stof) laten ze prima heel. Leren bank kan wel wat krassen oplopen van het sjezen :)

Er is tot nu toe een glas gesneuveld (in de gootsteen), een pan van het aanrecht afgeschoven (niet stuk) en het oventje en de grillplaat van het aanrecht geschoven.
Verder gooien ze wel eens wat om, maar dat is meer uit lompigheid dan uit moedwillig slopen.

Kittens zijn geweldig! Zeker met zijn tweeen :)
Investeer in een goede, plafond hoge, krabpaal (heb er zelf een van petfun, is ook mooi om tegenaan te kijken) en zorg op die manier dat ze een uitkijkplaatsje hebben en iets om tegen te krabben :)

Mijne zijn binnenkatten trouwens, heilige birmanen
Laatst bijgewerkt door Keet op 20-06-14 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

branka16

Een oudere kat kan net zo goed je gordijnen in of in je dure leren bank gaan hangen.
Misschien even handig om aan te denken :P

Als je in het begin een kleed over de leuning hangt en ze meteen leert dat het niet mag dat moet het toch te doen zijn.
Katten zijn ook gewoon te trainen.
Ze moeten wel genoeg krabgelegenheid hebben.
Vooral de krabpaal bij het spelen betrekken help enorm heb ik gemerkt.

Solleke_Noah

Iris82 schreef:
Ik ben nog ernstig aan het twijfelen of ik überhaupt voor kittens ga hoor. Ik denk dat ik waarschijnlijk toch voor een wat oudere kater uit het asiel ga. Helemaal als ik jullie verhalen zo lees. :')

Mirjam_x schreef:

Ik heb al gordijnen en twee leren banken en daar ben ik echt erg aan gehecht. En ik heb op dit moment niet de financiële middelen om beiden te vervangen. Gordijnen zijn echt een enorme kostenpost. Daar verkijk je je echt op.

Aria_zz schreef:
Ps, vind ja ava super, Iris

Thnx. :+

Een volwassen kat uit het asiel is nog geen zekerheid :+ Samen met mijn vriend een 4-jarige schootkat uit het asiel gehaald, echt een topbeest, maar hij gebruikt wel de meubels als krabpaal (en hij heeft twee krabpalen, met verdiepingen en al :P ) en heeft al 3x op bed geplast. Reuzeleuk :+

Heb sowieso het idee dat zodra je beesten in huis haalt, je best niet te erg aan spullen/materieel hecht, ongelukjes zijn met dieren rap gebeurd.