Ik liep vanavond met mijn vriend door het plaatselijke tuincentrum, waar ze uiteraard ook kleine knuffelige diertjes hadden. In een van die kooitjes lagen 5 Russische dwerghamsters tegen elkaar aan te slapen en m'n vriend was verliefd!

Hij is echt zon type die huisdieren fantastisch vindt, zolang ze maar niet van hem zijn en niet zoveel onderhoud hebben, en toch begon hij in de auto op de terugweg, zo van "liefjeeeee, zou jij geen hamsters willen?" (momentje dat mijn hart oversloeg
). Ja leuk idee, maar HOE? We wonen net een paar week samen, en hij werkt in de nachtdiensten. Overdag is het hier dus banketstaaf stil, en voor mij ook wel leuk gezelschap. Per 1 juli werk ik overdag ook fulltime, dus daarom zat ik te denken aan een koppel of 2 van hetzelfde geslacht.
Eigenlijk is ons plan om een terrarium aan te schaffen, en als bodembedekking vlas, omdat zijn ouders nog grote bulten vlas hebben liggen. Uiteraard snap ik dat die diertjes meer nodig hebben, en daarom mijn vraag aan de kenners op bokt, waar moet ik aan denken, wat is handig om te weten en wat zijn absolute dont's?
Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

hamsters daar in tegen zijn schattig!
Als je er bij wijze van spreken alleen naar wil kijken voor het leven in huis?
.
want ik vind ze nu niet meer saai!