Gisteravond was het me opgevallen dat mijn 3.5 jarige cavia Johnny niet zo enthousiast op zijn groente reageerde als normaal. Hij at het wel, met mini hapjes. Hem even uit z'n kooi gehaald en zag gelijk dat er iets mis was. Hij had een nat kinnetje en voelde wat slapjes. Na wat te zoeken op internet kwam ik op te lange tanden of kiezen.
Vanmorgen vroeg gelijk naar de DA geweest en die dacht ook gelijk aan tandproblemen. Ze hebben hem onder narcose gebracht en zijn onderste kiezen waren helemaal over zijn tong gegroeid waardoor eten niet meer lukte... dit is nu afgeslepen.
Maargoed, nu heb ik van de DA dwangvoer meegekregen voor als hij niet at. Hij heeft wel wat gegeten vanavond, maar naar mijn idee niet genoeg. Hij wilde heel graag maar het leek hem nog niet goed te lukken.
Om 21u heb ik hem ongeveer 10 ml. dwangvoer gegeven.
Nu is eigenlijk mijn vraag of ik hem straks voor de nacht nog wat moet geven? Om de hoeveel uur moet ik überhaupt geven (hij eet ernaast dus nog wel minimaal). En moet ik hem ook wat water geven?
Hoop op reacties, maak me zorgen om m'n arme vent
(zowel financieel voor mezelf niet, maar zeker lichamelijk niet voor hem)
dankje, hoop ik ook!
(dat kan geen kwaad toch? anders stop ik ermee) bedankt voor je compliment, doe m'n best