Kat laat zich vallen bij omdoen tuigje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moelly

Kat laat zich vallen bij omdoen tuigje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 14:25

Hai allemaal,

Sinds eind februari dit jaar hebben wij er een geweldige terrorist bij in huis: YUMAH!
Het is een fantastische kat, vliegt ongeveer 5x per dag op 50cm boven de grond door het huis heen en kan in dr eentje een compleet prof. elftal aan met haar voetbalkunsten.
Nu gaat ze naar buiten aan het spit, omdat ze (nog) niet vertrouwd is om los naar buiten te gaan, omdat ze dan ook alle kanten op schiet van enthousiasme.

Er is alleen een opmerkelijk iets aan haar voor ze naar buiten gaat. Elke keer als ik het tuigje pak, komt ze hartstikke vrolijk naar me toe gedraafd en gaat rustig voor me zitten, zodat ik het tuigje om kan doen. Dan maak ik het tuigje eerst om haar hals vast en vervolgens om haar buikje. Maar wanneer ik het tuigje om haar buikje vastmaak, laat ze zich vallen en gat ze op dr rug liggen, alsof ze hartstikke dood is :')
Zodra ik het tuigje dan vast heb en de riem eraan vastklik, springt ze weer vrolijk op en loopt ze enthousiast naar de deur.
Daarna is er verder ook niets meer aan de hand.
Ze laat zich ook nooit vallen, alleen wanneer ik haar tuigje vastmaak bij haar buikje.

Ik vroeg me af of er meer mensen zijn die een kat heeft die dat doet? En vooral: waarom? :')

_Kelley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:28

Misschien het enthousiasme van naar buiten te mogen? Ik vind het wel geinig als ik het zo hoor :')

Hatsjie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:29

Ja hoor, dat doen meer katten, kijk maar eens op youtube.
daar staat t vol met omvallende katten.

Maureen95

Re: Kat laat zich vallen bij omdoen tuigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:30

:') wat grappig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:31

Mijn kat moest na een buikoperatie een rompertje om, hij liet zich ook steeds vallen als ik dat rompertje aandeed (mij daarbij vol verwijten aankijkend.. :(:) )

N0a

Mijn kat laat zich al vallen als ik naar haar buik kijk. Ze wil daar gewoon geaaid worden. PLOF daar ligt ze dan ineens :') Kan dat het niet zijn? Zou me er verder niet echt druk om maken.

Anoniem

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-22 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:32

Ik ben benieuwd of iemand het weet. Onze oude kater deed het ook, maar die kwam dan ook niet meer in beweging :') Helaas moest het omdat ik 2 x daags medicatie nodig had en dus niet de hort op mocht..

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:56

Typisch kattengedrag :j

Nog zoiets: ik had voor de gein 1 van mijn katten een stel mini-beenwarmertjes gebreid, wilde ik een keertje aandoen om enkele leuke foto's te maken. Ze is ook echt zo'n kat die ALLES goed vindt. Door mijzelf vanaf geboorte met papfles grootgebracht, en je kan er bij wijze van spreken mee gooien.

Dus ik doe 1 beenwarmer aan, en bam. Die poot met beenwarmer is echt niet meer bruikbaar hoor, die is hartstikke gebroken :') ze weigerde keihard om nog op die poot te steunen. En dat beenwarmertje is maar een los gebreid hoesje, helemaal niet strak (als ze met haar poot wappert ligt hij al op de grond ). Nummer twee nog even aangedaan, toen kon ze niet meer lopen :') stofjes eraf, kat met 4 gezonde poten is weer terug :Y)

Katten maken zichzelf heel wat wijs volgens mij :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 15:12

Letitia1991 schreef:
Typisch kattengedrag :j

Nog zoiets: ik had voor de gein 1 van mijn katten een stel mini-beenwarmertjes gebreid, wilde ik een keertje aandoen om enkele leuke foto's te maken. Ze is ook echt zo'n kat die ALLES goed vindt. Door mijzelf vanaf geboorte met papfles grootgebracht, en je kan er bij wijze van spreken mee gooien.

Dus ik doe 1 beenwarmer aan, en bam. Die poot met beenwarmer is echt niet meer bruikbaar hoor, die is hartstikke gebroken :') ze weigerde keihard om nog op die poot te steunen. En dat beenwarmertje is maar een los gebreid hoesje, helemaal niet strak (als ze met haar poot wappert ligt hij al op de grond ). Nummer twee nog even aangedaan, toen kon ze niet meer lopen :') stofjes eraf, kat met 4 gezonde poten is weer terug :Y)

Katten maken zichzelf heel wat wijs volgens mij :j

:')

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 15:16

_O- zeer bekend, dat hadden die van ons eerst ook.
Wanneer er een tuigje om ze heen zit, kunnen ze niet meer bewegen. Echt niet, vergeet het maar :')
Wij hebben het gewoon opgelost door het tuigje een dag lang aan te houden :P Uiteindelijk moeten ze eten of naar de bak toe, dus lopen doen ze dan wel :j

Nu nog afleren dat wanneer die van ons iets op zijn rug voelt (lees: het touwtje van de flexi) dat hij dan niet meteen een ontzettend zwaar gewicht op zijn rug heeft en dus niet door zijn achterpoten hoeft te zakken :')

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 15:18

Mijn kat doet het ook en die kan ik dan als een dweil door heel het huis trekken :') mijn vorige deed dit ook.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 15:22

:')

Ze is dus niet de enige.
Niet dat ik er bang voor was dat het iets ergs zou zijn, gezien het feit ze daarna rete enthousiast weer naar de deur kan lopen, maar het is toch een vreemd verschijnsel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 15:25

Die van mij heeft ook ineens verlammingsverschijnselen als ie een tuigje om krijg _O-

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 15:26

Toen die van ons nog kittens waren, wilden we ze een tuigje omdoen zodat ze even veilig naar buiten konden, mooi niet dat ze meegingen, die kon je door het huis trekken als een dweil :')

Nu ook nog, dan doe ik doe hondenriem aan hun halsband voor de gein, ja hallo dan zijn je poten gebroken en dan kan je niks meer! :Y)

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 15:28

Maar het gekke is dat ze dus eerst wat dronken loopt, net of ze narcose heeft gekregen en vervolgens ploft ze zo neer :')
Ze heeft idd ook eens een rompertje omgehad voor haar sterilisatie. Rompertje moest geloof ik 7 dagen zitten en dan mocht ie er helemaal af.
Vanaf dag 1 hebben we haar 3x per dag een kwartiertje zonder laten lopen, want ze kwam niet meer van dr plek af en plofte inderdaad zo om :P

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 15:30

zit de sluiting niet toevallig aan de onderkant, zodat je er beter bij kan :')
dweilkatten zijn ook altijd leuk :')

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 15:33

Chroosje schreef:
Toen die van ons nog kittens waren, wilden we ze een tuigje omdoen zodat ze even veilig naar buiten konden, mooi niet dat ze meegingen, die kon je door het huis trekken als een dweil :')

Nu ook nog, dan doe ik doe hondenriem aan hun halsband voor de gein, ja hallo dan zijn je poten gebroken en dan kan je niks meer! :Y)

Daar hadden die van ons gelukkig geen last van destijds :')
Afbeelding

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 15:36

Ja hoor Jack doet het ook :j Incl de paar dronken stappen.
Hij is nu twee en loopt sinds kort in een tuigje (ben allang blij dat hij daarna gewoon opstaat en mee gaat trouwens :o ) en die klip ik vast aan de waslijn, dat maakt het wat moeilijker om overal om heen te wikkelen :D

En idd ook als de lijn strak komt te staan laat hij zit direct door de achterpoten zakken :')
Ik heb trouwens wel een heel sterk tuigje van ik heb gewoon een Julius K9 tuig (voor honden) voor hem gekocht. Als het er op aankomt is het ook nog een ware houdini, dus dan ben ik hem weer kwijt :+

Hij zit trouwens in een tuig omdat het een gevaar is voor zichzelf, zo onbesuisd en enthousiast is hij. Dat heeft hem namelijk al een gebroken achterpoot, 2 gekneusde tenen en een flinke ontsteking in de voorpoot opgeleverd. Allemaal los van elkaar verdeeld over anderhalf jaar, dus vanaf nu blijft hij gewoon vast.
Laatst bijgewerkt door SAKKIA op 16-06-14 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 15:36

MAakt niet uit waar de sluiting zit, door die dikke vacht van haar (snowshoe) vind je die sluiting nooit :P

Agos... Dat zijn konijnentuigjes, of niet? :')

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 15:37

Nee die tuigjes zoals op de foto heb je ook voor katten. Vind die zelf ook veel vriendelijker dan die tuigjes met enkel bandjes.

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 15:37

Tigress schreef:
Chroosje schreef:

Daar hadden die van ons gelukkig geen last van destijds :')
[ Afbeelding ]

Oh die is wel heel leuk! <3 Apart tuigje hebben jullie trouwens! Ziet er heel stevig uit!
Wij hadden gewoon wat bandjes die onder hun buik, door hun voorpoten en om hun nekje zat, geloof ik. Ja die vonden ze niet zo leuk :Y)

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 15:37

Pfoeee Sakkia, dat lijkt onze Yumah wel!
Haar tweede naam is ook houdini. Nu maar hopen dat zij niet zoveel ongeluk heeft als jouw kat!

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 15:40

hahahah

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 15:41

_O- Die verhalen hebben mijn humeur aanzienlijk verbeterd :D