Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

picobello schreef:Ik vind het wel een beetje vreemd dat je DA een kat met deze symptomen niet even wil bekijken. Niet eten en drinken kan voor katten snel fataal zijn. Zeker omdat je ook schrijft dat hij sloom is en veel slaapt.
Het feit dat hij niet eet is met zijn voorgeschiedenis misschien niet zo vreemd, maar niet willen drinken lijkt er toch op dat hij zich echt niet lekker voelt. Misschien kun je een stukje verse vis voor hem halen, dat ruikt sterk en vinden ze vaak wel lekker.
Ik hoop dat hij snel weer opknapt en wat gaat drinken en eten!
Janine1990 schreef:Oké, nee, dan zal er inderdaad niet meer iets dwars zitten...
Bijzonder dat ze niet op rekening werken. Doet onze dierenarts wel. Ik neem aan dat je kat ingeschreven staat bij de praktijk? Wij moesten toen met onze hond naar een andere praktijk dan gewoonlijk, maar kregen keurig een rekening thuis. En toen jaaaaren geleden onze kat met hagel was beschoten en nog niet in het bestand stond, kregen we ook gewoon een rekening. Ook toen we op zondag kwamen.
cam schreef:Heeft hij koorts ?
Kan natuurlijk ook gewoon een griepje zijn.![]()
Als oude dierenarts assistent hanteer ik altijd de regel uitgaan van de meest voor de hand liggende oorzaak.

missfries schreef:Hoe geef je hem dat water?
Wat ik wel eens gedaan heb met een katje die erg ziek was, was zachtvoer heel fijn prakken en nog wat extra aanlengen met water en dat via een spuitje geven,(uiteraard in de bek)
Wel rustig vanwege stik gevaar als t niet in de slokdarm maar luchtwegen terecht komt,
Is geen tip om hem zelf aan het eten te krijgen maar wel om in ieder geval voedsel binnen te krijgen.
hanny_jelke schreef:over koorts, ik heb nog zo een oude kont termometer, en wij gebruiken zelf de oor termometer, dus heb dat oudje maar ff gebruikt. die was 36,2 dat is vrij normaal volgens de DA