Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Grit schreef:Ik heb in onderstaand buitenhok 3 caviaas zitten. Caviaas zijn niet zo weersbestendig als konijnen en zullen meer in het binnenverblijf vertoeven, dus deze zal groot genoeg moeten zijn om bij slecht weer/winter genoeg ruimte te bieden.
[BB] De cavia's hebben nu een echte caviavilla!
Mijati schreef:Zitten ze bij jou buiten in de sneeuw of regen? Die van mij weten dan niet hoe ze snel ze naar binnen moeten rennen en kiezen dan met z'n 3-en voor het warmste binnengedeelte. Verwende apenMijn ervaring is, dat ze gewoon heerlijk tegen sneeuw, regen en kou kunnen, beter als tegen de warmte.
Samiyah schreef:120cm voor 5 vind ik veel te klein, ik heb nu 2 cavia's op 120... 3 imo de max op die afmeting.
Dit wordt over het algemeen aangehouden op het caviaforum:
100 bij 50 cm: 2 cavia's
120 bij 60 cm: max. 3 cavia's
140 bij 70 cm: max. 4 cavia's
dus dan logisch beredeneerd zou je voor 5 cavia's een hok van 160 bij 80 moeten hebben. Geen idee of er hokken zijn met die afmetingen? Ik zou iig zoiets aanhouden voor het hok alleen (zonder ren).
Grit schreef:Ik heb in onderstaand buitenhok 3 caviaas zitten. Caviaas zijn niet zo weersbestendig als konijnen en zullen meer in het binnenverblijf vertoeven, dus deze zal groot genoeg moeten zijn om bij slecht weer/winter genoeg ruimte te bieden.
[BB] De cavia's hebben nu een echte caviavilla!
Mijati schreef:ik begrijp dat je een hok met 2 verdiepingen wilt maken, want de ren kan zomer en winter gewoon gebruikt worden.
Ik vind zelf een hok van 2x 1.2m voor 4-6 cavia's kunnen.
Horseland93 schreef:Wel een goede tip, die van het plexiglas! je komt veeeeeel modellen tegen met een te klein nachtverblijf voor 5 cavias, en met een plexi ervoor heb je meteen meer 'winddicht nachthok'
Doet me wel 1 vraag op, beslaan deze plexies niet? met slecht weer, condensatie? en hoeveel ruimte heb je overgelaten tussen de plexi en het hout!
goede tip op mee te nemen, dit kan op zowat ieder verblijf gemaakt worden.
Grit schreef:Horseland93 schreef:Wel een goede tip, die van het plexiglas! je komt veeeeeel modellen tegen met een te klein nachtverblijf voor 5 cavias, en met een plexi ervoor heb je meteen meer 'winddicht nachthok'
Doet me wel 1 vraag op, beslaan deze plexies niet? met slecht weer, condensatie? en hoeveel ruimte heb je overgelaten tussen de plexi en het hout!
goede tip op mee te nemen, dit kan op zowat ieder verblijf gemaakt worden.
Geen last van beslaan of condensatie. Deze plexiwanden zaten op maat gemaakt bij het hok. Als je ze er volledig voor zet, zit er aan weerszijden nog een flinke kier. Maar er blijven ook genoeg andere kieren over waar de frisse lucht het hok in kan, de losse onderdelen sluiten ook niet strak aan.
Afhankelijk van het weer zitten ze er helemaal voor, of half of helemaal niet. Je kan ze gemakkelijk weghalen of opschuiven
!
.Grit schreef:Ik heb de mijne destijds hier besteld;
http://www.grootplezier.nl/dierenhokkenshop
Merendeel zal op elke site hetzelfde zijn, maar misschien zit er iets nieuws tussen. Ik zie mijn hok er zo snel niet meer bij staan.
Als ze het hele hok gebruiken, zou 5 misschien wel kunnen, maar met kou zitten ze meer bovenin en alleen die ruimte is dan wel klein voor 5 caviaas. Ik wil er zelf ieg niet mee dan drie in.
Geryon schreef:Nachthok mag best donker zijn hoor TS. En de ren is minstens even belangrijk. Man wat kunnen die beesten rennen
Konijnenhok pa5a, passen ze daar allemaal comfortabel in het nachthok? Dan is die prima toch!