Hond ziet spoken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Hond ziet spoken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 21:07

Sinds ongeveer 2 uurtjes doet mijn hond heel raar. Hij staart voor zich uit, kijkt schrikachtig om zich heen, springt op en rent weg.
Soms vliegt hij piepend de bench in en soms blaffend naar buiten. Af en toe bijt hij zichzelf in zijn rug of in zijn achterpoot.
Hij 'volgt' iets alsof hij een vlieg probeert te pakken. Punt is, dat wij geen vliegen in huis hebben.

Ik zat zelf te denken aan vlooien maar dat zou raar zijn, hij krijgt namelijk regelmatig behandeling tegen vlooien.
Iemand enig idee wat het is?

edit;
Hij is op dit moment al zo'n 5 minuten rondjes om de salontafel aan het lopen...

secricible

Re: Hond ziet spoken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 21:09

Onweer?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 21:13

Hmmm, dat zou kunnen, maar ik heb het nog nooit eerder gezien. Ook niet bij onweer.
Overigens is er ook geen onweer op komst hier.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 21:14

Veel mensen zeggen dat honden en katten geesten kunnen zien, maar daar moet je maar net in geloven natuurlijk.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 21:14

Pijn? In zijn rug?

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 21:16

Ik dacht ook gelijk aan pijn. Of misschien toch vlooien of andere prik beesten?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 21:18

Ik zou even kijken of het morgen nog zo is. De spanning van het onweer is in sommige gebieden heel hoog, veel hoger dan normaal bij onweer het geval is.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 21:19

Pijn, heb net even op zijn rug geduwd (niet op een pijnlijke manier) maar hij gaf geen reactie.
Ik heb rond 11 uur vanmorgen wel even ruig gestoeid met hem (routine) maar daar heb ik niks gemerkt. Hij heeft de afgelopen paar uur niks wilds gedaan.

Rust lijkt hij ook niet te kunnen vinden. Blaffen om elke geluidje en het hele huis rond lopen. Te veel energie is het ook niet, hij heeft genoeg gewandeld vandaag...

Ik leg hem nu even in de bench, hij is volgens mij dood op van het rond lopen.

edit; hij lijkt mij wel echt op te zoeken, steeds op de bank springen en tegen mij aan schuren voor aandacht.
Laatst bijgewerkt door Kaus op 09-06-14 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 21:20

Toen ik mijn kat nog had deed hij dit ook maar dat kwam omdat hij vlooien had.
Hij rende ook als een gek heen en weer, en beet naar plekken op z'n lichaam. Maar dat kwam dus door vlooien beten

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 21:23

Mijn kat vertoont dezelfde symptomen, af en aan sinds een maand. Ze ziet dingen die er niet zijn (voornamelijk op de grond, het lijkt alsof ze allemaal onzichtbare dingen in haar mond probeert te pakken), ze is angstig en hyper tijdens zo'n episode. Ik krijg ook geen contact met haar dan, ze wilt dan absoluut niet aangeraakt worden en reageert er angstig op. Terwijl ze met de papfles door mij is grootgebracht en een enorme sok is, je kunt bij wijze van spreken met haar gooien en ze ligt de hele dag op me.
Verder voelt ze ook allemaal dingen op haar huid, dan gaat ze even heel hevig likken en bijten in haar vacht. Ze "rimpelt" dan ook heel erg met haar huid alsof ze heel veel jeuk heeft. Ze heeft geen vlooien en heeft alleen jeuk tijdens zo'n episode. Ze is verder 100% gezond en mijn dierenarts staat ook voor een raadsel.

We denken allebei aan iets neurologisch, we noemen het voorlopig maar een psychose. Aangezien het heel erg op hallucineren lijkt. Of extreem overprikkeld oid, terwijl het hier altijd heel rustig is.

Kun je je hierin herkennen TS? Behalve het aandacht zoeken, dat doet mijn kat juist niet.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 21:23

Ik denk inderdaad ook vooral aan vlooien.
Hij schudt steeds met zijn kop en kijkt verschrokken naar zijn eigen lichaam. Ik zou alleen niet weten hoe hij er aan komt...

@Letitia,
klinkt inderdaad wel heel erg herkenbaar.
Ik ga morgen even controleren op vlooien, als dat het niet is kijk ik verder. Hij ligt nu eindelijk rustig op schoot te slapen met af en toe een stuiptrekking.
Laatst bijgewerkt door Kaus op 09-06-14 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 21:24

Wat gebruik je om te ontvlooien, frontline?

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 21:24

Misschien iets in zijn oren? Er vliegen nu overal beestjes rond. Een gelijk geval ooit gehad met onze hond, periode veel last van zijn oren gehad. Gevolg was veel rondkijken 'in het niets', ineens opstaan, dat soort dingen. Toen we zijn oren behandeld hadden was het gedrag ook verdwenen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 21:27

Mizora, Bolfo Gold en Frontline.
We gebruikten eerst alleen Bolfo Gold, maar toen kwamen we er achter dat dat niet werkt voor teken. (Staat ook op het doosje, goed lezen is moeilijk :') ) Dus toen Frontline er ook maar bij gedaan.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 21:32

Frontline helpt helaas niet meer, de vlooien zijn daar immuun voor geworden

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 21:34

Dan heeft hij wel nog Bolfo Gold dat werkt. Dat werkt 2 maanden en hebben we vorige maand gegeven. Hij zwemt niet veel dus zo snel kan het niet uitgewerkt zijn.
Maar goed om te weten dat Frontline niet werkt!

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 21:35

Een teek? Mijn hond doet dit weleens als er een teek zit..

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 21:40

Dan zou hij heel veel teken hebben, hij bijt namelijk op meerdere plekken.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 21:41

Vlooien geeft normaal niet zo'n sterke reactie. Of er moeten echt heel veel vlooien zijn. Als je de haren op de rug boven de staart tegen de richting instrijkt zou je vlooien moeten zien, of op zijn minst vlooien poep!
Of is de hond neurotisch vanwege het onweer?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 21:43

Hij heeft nooit gereageerd op onweer. Ik heb hem vandaag nog geborsteld en heb niks gezien.
Het gebied van staart/rug mag ik niet komen, maar dat is altijd al zo geweest. Dat wordt dus vrij lastig controleren daar...
Ik zou hem morgen even kunnen wassen als het dan nog zo is, dan zie ik ze denk ik ook wel zitten?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 21:50

Het zal vergezocht zijn, maar toch ter info, het kan een vorm/voorteken van epilepsie zijn;

Lobus temporalis epilepsie: Hierbij zie je een verandering van het bewustzijn van de hond. De hond gaat dan 'hallucineren'. Bij honden zie je dan bijvoorbeeld dwangmatig "vliegen happen', 'achter de staart rennen', of 'blaffen bij niet door ons waarneembare geluiden of bewegingen'.

Geen idee of dit zo lang kan aanhouden en de kans zal groter zijn dat het iets anders is. Plotseling naar de rug/staart happen kan ook duiden op irritatie aan de anaalklieren.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 21:53

Waarom mag je daar niet aankomen?
Heeft de hond daar geen pijn dan?
En zoals Grit schrijft kunnen het ook de anaal klieren zijn.

Misschien toch morgen even naar de dierenarts.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 21:55

Als het niet over gaat is het altijd goed om verder te kijken, bedankt voor de info!

Hij hapt niet alleen naar zijn rug/staart maar ook zijn poten en hij schudt met zijn kop.

Ik heb nooit echt aan zijn rug staart verbinding mogen zitten. Ik mag mijn hand er wel opleggen maar als ik daar kriebel draait hij zich om of hij pakt voorzichtig mijn hand vast en duwt die als het ware weg.
Ook met borstelen vindt hij het niet heel fijn als ik aan zijn staart zit. Daar zoek ik eigenlijk niet echt iets achter, mensen willen ook niet overal aan worden geraakt door een ander.
Hij geeft geen erge reactie, gewoon een reactie van 'liever niet...'.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 21:59

Waarom spoel je hem niet nu nog even af? Als er vlooien zitten is hij die voor de nacht iig een stuk kwijt.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 22:02

Een van mijn honden is snacht een keer vreselijk boos geworden en heeft ook daadwerkelijk aangevallen naar iets wat wij niet zagen. Was in een hoek van de slaapkamer. Normaal is hij de rust zelve en vreselijk lief, je moet echt heel ver gaan om hem boos te maken maar toen ging hij totaal door het lint.